Sorry Tim...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Ellebel

Sorry Tim...

Bericht door Ellebel » wo 19 jul 2006, 04:12

Het rijden ging al een klein maandje niet meer van harte O:) . Tim wilde slecht inbuigen en los door de kaak worden. In overgangen en wendingen werd hij graag rennerig en ik kon maar geen fijne aanleuning meer vinden... Met andere woorden het was eht but. Ook tijdens mijn lessen zat ik er meer gefrustreerd op dan dat ik er lol in had.

Gisteren na het enten de VA maar even gevraagd om oa de tanden even na te kijken en ja hoor: flinke haken :o . 15 minuten veilen en Tim was weer het manneke. Ik heb hem als 6 jarige ook laten nakijken en toen was alles prima, maar het schijnt als ze zo rond de 7-10 jaar zijn dat het wel eens nodig is.

's Avonds nog wat gestapt met mijn instructrice, en wat een verschil :)* . Oke, hij is nog stijf maar ik voel in ieder geval weer dat hij ontzettend graag zn best wil doen. Ben de afgelopen tijd niet echt zo lief voor m geweest en dan voel je je schuldig. Sorry Timmie...
Kelly

Bericht door Kelly » wo 19 jul 2006, 06:16

Oef ja.. haken, daar kunnen ze inderdaad echt last van hebben.

Eigenlijk moet je je paard ieder jaar na laten kijken.
Haken kunnen ze namelijk blijven krijgen.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 19 jul 2006, 06:17

Oei dan kun je je inderdaad erg hammerysk voelen tegenover je mannetje. Misschien vanaf nu goeie les geweest en gewoon lekker ieder jaar de tandarts laten komen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 19 jul 2006, 06:43

kan me voorstellen dat je je een "ontaarde-moeder" vind, maarja het probleem is nou opgelost en Tim heeft weer lekker een haakloos mondje :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mir

Bericht door Mir » wo 19 jul 2006, 08:25

Snap dat je je rot voelt maar niet al te groot schuldgevoel, meneer leeft als een prinsje verder en zijn kiesjes zijn weer glad nu. Kan iedereen gebeuren!!
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 19 jul 2006, 09:52

Kelly schreef:Oef ja.. haken, daar kunnen ze inderdaad echt last van hebben.

De vervolgafspraak staat alweer voor over 6 maanden, dan wil de VA hem terug zien. Voortaan gewoon gelijk met de enting een tandencheck. Paardentandarts vind ik van die afzetterij :o
Kelly

Bericht door Kelly » wo 19 jul 2006, 10:29

Ellebel schreef:
Kelly schreef:Oef ja.. haken, daar kunnen ze inderdaad echt last van hebben.

De vervolgafspraak staat alweer voor over 6 maanden, dan wil de VA hem terug zien. Voortaan gewoon gelijk met de enting een tandencheck. Paardentandarts vind ik van die afzetterij :o
Taco wordt ook gewoon door de VA nagekeken hoor :j
die zijn net zo goed :D
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 19 jul 2006, 10:52

Pablo word al jaren nagekeken door Hans Ruijgrok en dit jaar was het de duurste behandeling ooit (wel 10 euro :P ) Dus oplichters is maar net wie je mee maakt..
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 19 jul 2006, 12:17

Pablo schreef:Pablo word al jaren nagekeken door Hans Ruijgrok en dit jaar was het de duurste behandeling ooit (wel 10 euro :P ) Dus oplichters is maar net wie je mee maakt..
Netjes Roos :j. Ik rekende 25 euro af voor het vijlen dus was erg tevreden. Hier in de buurt komt een tandenfee of nog zoiets zweverigs en dan kun je gewoon al 75 euro consult betalen.
njarco
Contacteer:

Bericht door njarco » wo 19 jul 2006, 12:22

Bij narc komt ek jaar een paarden tandarts. Is ook echt nodig hoor.
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.

Zep s mijn nieuwe topper in spe.

FJORD thats what makes the difference
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 jul 2006, 13:47

Hier komt ook jaarlijks gebitsverzorger Ted van Houten langs die dan alle paarden even weer netjes bijvijlt (tenminste voor de eigenaren die dat willen). Persoonlijk laat ik, zolang het kan, het wel altijd even doen. (kosten zijn vaak ook maar 30 euro)

Maarja...ben tandarts-dochter...dan is het je min of meer met de paplepel ingegoten, geregeld eens het handeltje te laten bekijken!
Geluk is de vrucht van intens werk
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 19 jul 2006, 14:00

Fijn dat je achterhaalt hebt waarom hij zo stijfjes was de laatste tijd toch? Zou me er maar niet al te rot over voelen hoor.
Ik laat het ook liever door de DA doen hoor, aangezien een paardentandarts over het algemeen geen echte arts is (ze hebben wel een opleiding daar niet van, maar bij lang niet alle paardentandartsen is dit een medische opleiding )en ze dus ook niet gerechtigd zijn om paarden te mogen sederen!
Charret

Bericht door Charret » wo 19 jul 2006, 14:28

Vanaf wat voor een leeftijd is het verstandig om je paard na te laten kijken? Vanaf het wisselen? Over 2 jaartjes ofzo kom jij het doen of niet Daphne?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ellebel

Bericht door Ellebel » wo 19 jul 2006, 14:47

Charret schreef:Vanaf wat voor een leeftijd is het verstandig om je paard na te laten kijken? Vanaf het wisselen? Over 2 jaartjes ofzo kom jij het doen of niet Daphne?
Je kan aan je VA vragen om te kijken tijdens het enten. Is vaak 1 handeling en ook nog zonder voorrijkosten :)*
KYRAHFAN

Bericht door KYRAHFAN » do 20 jul 2006, 10:22

Kan gebeuren hoor Elle, maar kan me voorstellen dat je er enorm van baalt. Ach gebeurd je geen 2e keer meer moet je maar denken.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 20 jul 2006, 11:45

tsja het is soms zoeken naar ene spel in een hooiberg, wat zou het makkelijker zijn als je gewoon con praten met je dieern amar ach, Elle, je hebt het zo toch goed gedaan en die boze buien heeft hij je vast al vergeven
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 20 jul 2006, 14:24

Tja soms is de oplossing erg makkelijk! Nu kan Timmie weer haakvrij door het leven!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Vera

Bericht door Vera » do 20 jul 2006, 16:37

Ellebel schreef:
Pablo schreef:Pablo word al jaren nagekeken door Hans Ruijgrok en dit jaar was het de duurste behandeling ooit (wel 10 euro :P ) Dus oplichters is maar net wie je mee maakt..
Netjes Roos :j. Ik rekende 25 euro af voor het vijlen dus was erg tevreden. Hier in de buurt komt een tandenfee of nog zoiets zweverigs en dan kun je gewoon al 75 euro consult betalen.
wij hebben ook hans en ik ben gemiddeld ook een tientje per paard kwijt en de dierenarts rekend zo ie zo al 35 euro voorrijkosten plus de behandeling. Dus hoe zo oplichter om de tandarts te laten komen.
Bovendien heb ik ooit een paar keer de veearts laten komen die het niet kon vinden en hans zag het al na twee seconden wat er aan de hand was.
Maar ongetwijfeld zullen er onder de paarden tandartsen ook wel een stell oplichters zijn.
Maar 10 euro vind ik niet veel geld hoor, daar moet hij ook nog voor langskomen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Plaats reactie