Divoza....euh, morgen maar weer!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Divoza....euh, morgen maar weer!!

Bericht door Esther » do 29 jun 2006, 15:30

Want niets past!!!
AArgh!!

Ik had een mooi voorbrenghalstertje gekocht voor Bente maat pony, zo'n halster heeft ze ook, dus ik dacht dat zal passen..Nou de neusriem zit nog net niet in haar neus, hihi.. Ze vond hem ook niet lekker zitten... :+
Maar even een Cob halen.. Die kleine wordt ook zo groot..

En een vliegendeken voor Jeskim, nou, bij lange na niet!!
Een pagony flycooler met hals, ik vraag me zelfs af of ik niet twee maten groter moet.. ik had een 165 gekocht, die zweetdeken heeft ze, maar echt helemaal niet... |o

Dus morgen maar even heen te ruilen.. Als er nog iemand uit de buurt mee wil!!

Was dus niet echt een succes..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » do 29 jun 2006, 18:12

ik heb ook die vliegendeken. Nog gebeld met ze over de maat. Die matentabel gaf 175 aan. Ik dus gebeld of dat verstandig was met die bult manen. Ja hoor, nou mooi niet. Ik heb nu een andere deken met zadeluitsparing en hals (voor onze trektocht) maatje 185 en die past wel goed. Die andere deken kon ik niet terug doen. Wat gedonder met de betaling ervan gehad en zodoende nog niet gepast, na die tijd was de ruilgarantie verlopen O:)
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 29 jun 2006, 18:54

nina1993 schreef:ik heb ook die vliegendeken. Nog gebeld met ze over de maat. Die matentabel gaf 175 aan. Ik dus gebeld of dat verstandig was met die bult manen. Ja hoor, nou mooi niet. Ik heb nu een andere deken met zadeluitsparing en hals (voor onze trektocht) maatje 185 en die past wel goed. Die andere deken kon ik niet terug doen. Wat gedonder met de betaling ervan gehad en zodoende nog niet gepast, na die tijd was de ruilgarantie verlopen O:)
Ik heb ook een met zadeluitsparing, bilkoorden en hals van Harry's Horse. Echt gaaf ding, zit zelfs na een rengalop nog precies op z'n plek :D .
Dat mijn vliegendeken paste is wel wat toevallig. Ik had vrouwtje van de winkel gevraagd of ze hem kon bestellen. Krijg ik week later een mail, hij is binnen. Ik zo van, maar je weet de maat toch nog niet? Zegt ze zo, jawel hoor, je moet een Fjordenmaat hebben toch?? Ik zo eeh ja, maar niet elke Fjord is even groot hoor 8)7 . Antwoord oh? }-o Naja, gelukkig voor mij dus geen ruilen. Hoop dat je morgen de juiste maten weet te krijgen Esther.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » do 29 jun 2006, 21:13

Welk voorbrenghalster heb je er gekocht? Ik heb van de week eentje gekregen van me vriend. Eentje met hoge neusriem en met zo'n gouden randje onderlegt. Erg leuk, moet hem alleen nog even passen:P

Welke Divoza ga je trouwens?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 30 jun 2006, 03:11

Charret schreef:Welk voorbrenghalster heb je er gekocht? Ik heb van de week eentje gekregen van me vriend. Eentje met hoge neusriem en met zo'n gouden randje onderlegt. Erg leuk, moet hem alleen nog even passen:P

Welke Divoza ga je trouwens?
Klinkt als dezelfde als Aike. Errug leuk, vallen wel een beetje klein vind ik.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 30 jun 2006, 06:32

Grr..ik heb dat ook altijd met dekens...voor Ros is de 185 te klein, pas een zweetdeken gekocht 195 en daar kan hij dan weer in zwemmen....
Esther

Bericht door Esther » vr 30 jun 2006, 16:54

Ik heb gewoon het zwarte halstertje, geen goud eraan, die heb ik ook wel gezien, maar ik geef dan de voorkeur aan gewoon zwart..

Ik ga nu denk ik maar zonder hals.. Dat wordt volgens mij niets. Ze heeft toch het meeste last op haar schouders. Nu hoop ik maar dat de 175 gaat passen.. Jeskim is maar 1.36..

Ik ga waarschijnlijk morgen, ik heb 8 dagen stond op de bon.

Ik ga trouwens naar Leek, bij Groningen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 01 jul 2006, 12:43

Tja, het valt niet mee met de maten voor de fjord. Ik ben zelfs 3x terug gemoeten met een deken en die verkoopster zweerde dat ik 1.65m moest hebben voor een merrie van 1.47m. Ik kwam dus wel 20 cm te kort, en ik kreeg haar daar niet van overtuigd. Dus eerst van 1.75m mee en toen alsnog 1.85m.

Ik roep zo wel eens voor de grap om een lijn speciaal voor fjorden te beginnen, maar mss toch niet zo'n gek idee....
Evenals het kopen van tuig, sommige dingen maat paard, andere dingen maat cob. Gek word je ervan. Maar ja.... aldoende leert men.
Charret

Bericht door Charret » za 01 jul 2006, 13:37

Zou best wel handel in zitten denk ik. Of gewoon een online winkel voor alleen Fjorden maten. Ideaal!

Thessa,ik zag op de foto dat ik precies dezelfde heb. Heb een maat cob. Zal morgen meteen passen, want ik hoop dat hij goed zit. Heb het nog niet gepast..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Esther

Bericht door Esther » za 01 jul 2006, 16:39

Ben vandaag terug geweest en heb nu een passende deken. Dezelfde, maar zonder hals en jawel.. maatje 185..op mijn fjord van 1.36 en hij zit als gegoten!! Bij de kont is hij wat lang, maar dat maakt me niet zoveel uit, beschrmt hij de staart misschien ook nog wat..

Het halster nog niet gepast, Bente leek me niet echt in de stemming, dus ik probeer het vanavond of morgen.

Ik heb ook nog een nieuw bit gekocht voor Jeskim..

Groetjes Esther..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie