3x vol, 3x leeg en 'verkrachting'

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Jilly

3x vol, 3x leeg en 'verkrachting'

Bericht door Jilly » ma 19 jun 2006, 18:30

Vandaag was de DA weer geweest om te scannen, er zijn 6 merries gescand waarvan de helft leeg en de helft vol.

Bidonja is weer drachtig, ik vind het eigenlijk wel beetje oneerlijk.. Ik wou liever Bidonja niet meer drachtig want tenslotte als je een paard koopt om wat mee te rijden enz. wil je daar meestal toch niet meteen een veulen van (naja ikke toch nie!) en de mensen die dan echt heel graag een veulen willen uit hun merrie, daar lukt het dan niet bij |o

Maargoed, volgens Louis was ze rond de eerste april uitgerekend 8)7 (hij telt altijd 11 mnd en geen 340 dagen)
Maar aangezien ze nu op 3 weken zit zal dat wel 1 mei zijn? (7 mei dus)

Ook Ehita is drachtig! Ze stond eerst op een andere weide, Louis is ze gaan halen, ze heeft zich toen maar één maal laten dekken en dat is blijkbaar genoeg geweest!
En ook Benja is drachtig, maar die is niet van ons (staat ter beschikking voor het ponykamp)

Vlammiek en Caroline waren beide niet drachtig, maar wie die 3e is weet ik ff niet meer :o
Maar ze zijn beide wel op 3 weken geschouwd en ze moesten geen hengst hebben :n bij Caroline zat er een mooi groot ei klaar, dus Louis moest ze verplicht dekken vanavond, willen of niet!
Sjonge, die is gewoon verkracht ofzo :(:) ze stond wel te plassen, maar dekking was toch niet met haar volle zin, kon ik daar voor gaan staan met de prang, en daar kan ik nou echt niet tegen! Een dekking kijken als ik daarvoor staat, dan lijkt alles nog zieliger dan het echt is, arme Caro...
Laatst gewijzigd door Jilly op di 20 jun 2006, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
KYRAHFAN

Bericht door KYRAHFAN » ma 19 jun 2006, 18:59

Ja het idee is inderdaad een beetje zielig, maar dat is je gevoel. Jammer dat niet iedereen drachtig is die jij graag wilde. Hoop dat het met Caro ook gelukt is
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » ma 19 jun 2006, 20:14

Eigenlijk vind ik het wel een beetje zonde voor Caroline :\, maar goed dat is mijn mening...

Wel leuk dat er 3 drachtig zijn!
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Jilly

Bericht door Jilly » ma 19 jun 2006, 20:16

jaspertjuh schreef:Eigenlijk vind ik het wel een beetje zonde voor Caroline :\, maar goed dat is mijn mening...
Achja je went eraan... er zijn nu eenmaal merries die zich zelfs niet willen geven als ze hengstig zijn :n maar als ik toekijk is het ergens vanaf de zijkant, en nu stond ik aan de voorkant. En dan is het echt zielig voor de merrie, echt niks voor mij eigelijk :+
Charret

Bericht door Charret » di 20 jun 2006, 07:21

Nou ik zou dat niet kunnen hoor. Helemaal niet tegen de natuur in. Als ze niet wil, wil ze niet. Goed daar kun jij dan niks aan doen..
En met Bidonja ben ik het eens. Waarom nog een keer laten dekken als ze toch weg gaat en haar veulens volgens hem niet goed zijn..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » di 20 jun 2006, 10:25

Ojee, Louis is weer goed bezig :+
Als ie Ukie maar met rust laat op kamp :P
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » di 20 jun 2006, 10:31

Maar was Caroline dan helemaal nog niet hengstig??
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Jilly

Bericht door Jilly » di 20 jun 2006, 10:43

Dreeke schreef:Maar was Caroline dan helemaal nog niet hengstig??

Jawel :j ze zat op 3 weken, ei zat klaar, ze stond te plassen.. maar er zijn nu eenmaal merries die zich tijdens de hengstigheid nog niet zo makkelijk geven :n

@ Charret: zo gaat het niet als paarden je broodwinning zijn, als het nou een veulen was voor de leuk, kan je zeggen mja merrie wil niet dan laten we het gewoon maar dit is wel z'n broodwinning dus ze moet drachtig, zo is het met haar altijd geweest en zo zal het wss altijd blijven
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 21 jun 2006, 09:18

Bidonja schreef:
Dreeke schreef:Maar was Caroline dan helemaal nog niet hengstig??

Jawel :j ze zat op 3 weken, ei zat klaar, ze stond te plassen.. maar er zijn nu eenmaal merries die zich tijdens de hengstigheid nog niet zo makkelijk geven :n
Ik weet het, met Vinga ging het ook niet gemakkelijk, ze zeikte dr eigen
leeg maar niet toe willen geven.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Plaats reactie