TREC workshop

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lisa

TREC workshop

Bericht door Lisa » za 07 apr 2012, 18:21

Vandaag had ik een TREC workshop. Ik wist eerst niet wat het inhield, maar toen ik hoorde
dat we een soort behendigheidsparcours zouden gaan doen heb ik me ook opgegeven en op aanraden van mijn
instructrice die erg enthousiast was. Dus oke ik doe mee!
Britt kent nog niet zoveel en is een geval apart dus alles is een goede ervaring.

Ik moest er eerst heenrijden (dat is denk ik 2/3 km). Aangezien Britt alles wat spannend vindt en snel
over prikkelt is kan ze nogal hysterisch zijn (arabo fjord 8)7 ) maar de heenweg viel mee ze schrok een paar keer
van wat obstakels (verkeer is totaal geen probleem!) en van de shetlanders onderweg ja die zijn ook wel erg eng.

Aangekomen konden we gelijk de bak in. Ze durfde niet over de wasplaats, maar even met iemand ernaast zijn we er
overheen gelopen.
In de bak zag ze ineens allemaal rare obstakels staan. Ik moest eerst wel erg grijnzen van haar
gedrag, ze keek zo raar! Daarna werd ze eerst erg druk. Hinniken en hysterisch rondhupsen.

Toen de andere 3 paarden bij ons in de bak kwamen was ze helemaal even gek aan het doen. Bij de uitleg van de eerste
hindernis was het erg moeilijk om stil te staan. Ik had op een gegeven moment maar besloten om dan de eerste hindernis aan de hand te doen. Dat had succes. Toen dat eenmaal lukte ontspande ze en begon ze ook lekker te zuchten en lekker
te smakken. Ja dat wilde ik graag zien +:)+ Dus hup er weer op.

Wat was dat leuk. Door een labyrinth, recht door een paadje en dan weer achteruit het zelfde stuk, slalom in middendraf (en zelfs galop), onder laaghangende stokken door, een deur openmaken en over een takkenhindernis heen. Vooral die hindernis was erg leuk, want Britt vindt springen geweldig!!
Onder de stokken door ging prima. Eerst in stap, toen in draf en uiteindelijk in galop.

De tweede keer galop ging alleen een beetje mis. Onder de tweede stok door ging Britt versnellen, waardoor ik mijn hoofd omhoog deed en ik dus met mijn cap een stok van het obstakel afgooide. Hierop maakte Britt een maffe sprong (een soort steiger bok idee) toen was ik uit balans en was zij nog vrolijk aan het galopperen recht op de takkenhindernis af. Dat leek mij geen goed idee, want dan zou ik er sowieso afknikkeren. Dus haar erlangs gestuurd, maar nu gingen we recht op de deurhindernis af. Ik zag me al midden in het hek belanden en ik was bang dat ik midden tegen de hindernis paal zou vallen dus die heb ik in de snelheid omgegooid. Daarna belande ik toch in het zand, doordat ze een scherpe bocht moest maken anders zouden we in het labyrint belanden. Het eerst wat ik zei toen ik plat op mijn rug in de bak lag:
Kijk daarom heb ik dus een bodyprotector gekocht :D

Echt het zand zat overal!! Zelfs mn hele hemd en onderbroek waren pik zwart!!! De bak was net gesproeid dus het bleef ook lekker kleven achja maakt niet uit hup er weer op.
Maar super leuk! Britt af en toe nog een bokje, maar ze was verder zo braaf!

De deur was ook wel leuk. Vooral niet loslaten, je in allerlei rare standjes zitten om het maar vast te blijven houden.
Dat lukt niet altijd natuurlijk :P
Echt super leuk! echt een aanrader om eens te doen!

Terug weg was ze weer druk halverwege er maar naast gaan lopen en dat is echt een wereld van verschil. Zo zie je echt dat ik aan de hand al veel verder ben als onder het zadel!

Foto's ga ik zo plaatsen als ik ze allemaal binnen heb gekregen.

Mieke en Anne deden ook mee, maar die zaten in een andere groep dus hun heb ik helaas niet gezien. Al wel via de trec noord site foto's gezien!

Mijn foto's zal ik bij pics plaza zetten. Een primeur ik had namelijk nog nooit foto's van mij en Britt gemaakt dus dit is de eerste keer! :D
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
foss

Re: TREC workshop

Bericht door foss » zo 08 apr 2012, 04:35

Leuk, stoer dat je meedoet en ach zand happen hort er af en toe gewoon bij en ja je was er al wat op voorbereid door je bodyprotector aan te doen.

Wel leuk is het he
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
fjordido

Bericht door fjordido » zo 08 apr 2012, 07:01

Dat klinkt gaaf (viv, is dit niet ook wat voor onze plannen? Haha)
Maar wil je de arabofjord niet voor hysterisch uitmaken? Die zijn namelijk uitzonderlijk braaf, vraag maar aan kimberley :D

Balen dat je zandhapte, maar die bodyprotector is een goeie, zoiets zou ik ook aan moeten schaffen
Ilona

Bericht door Ilona » zo 08 apr 2012, 07:24

Hier in Dirksland worden ook een paar keer per jaar Trec trainingen gehouden. Staat ook nog op mijn lijstje! Haha druk, druk ;)
Lijkt me ook erg leuk om eens te doen.
Klinkt goed jouw verhaal Lisa! Leuk dat je dit met Britt kunt doen.
Ben benieuwd naar de foto's, maar dan moet ik eerst achter de pc kruipen. Dat werkt niet goed op m'n telefoon (loopt ie meestal vast).
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Annne

Bericht door Annne » zo 08 apr 2012, 09:51

Leuk verslag van de dag Lisa!
Gelukkig heb je je niet teveel zeer gedaan met vallen.
Ik vind het voor herhaling vatbaar, of niet? :D

Oh en dat wou ik nog zeggen.. Ik zag dat Britt wat druk/vervelend werd toen Rick en ik met de trekker en veewagen langsreden. Sorry.. :o ;)
Do, mijn eerste eigen paard!
Lisa

Bericht door Lisa » zo 08 apr 2012, 09:55

fjordido: Hysterisch hoeft niet gelijk negatief te zien! :D

Anne: Ze moet er gewoon aan wennen hoor. Over het algemeen vindt ze verkeer niet zo eng dus het viel me mee. Ik denk ook niet dat het echt door jullie kwam, maar meer door alles tegelijk zo ;)

Zeker voor herhaling vatbaar!
Alinde mijn ster!!

Annne

Bericht door Annne » zo 08 apr 2012, 10:01

Oke! :)
Ze ziet er wel goed uit!
Do, mijn eerste eigen paard!
Lisa

Bericht door Lisa » zo 08 apr 2012, 15:33

Dankje! We proberen haar ook echt in dit modelletje te houden!
Alinde mijn ster!!

Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 08 apr 2012, 16:54

Jij dacht ik ga gewoon mijn nek eens uitsteken, en steek dan mijn kop boven het maaiveld uit,
zodat ik precies het takje meepak en zo mijn b.p. kan testen?

Gelukkig was je nog heel.

Ach hyperfjorden zijn heerlijke beesten, beetje ADHD zo af en toe is best welkom,
anders wordt het ook zo saai, toch?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Pasja

Bericht door Pasja » zo 08 apr 2012, 21:27

Hartstikke goed van jullie Lisa! Net de foto's gezien en dat ziet er leuk en leerzaam uit. Jammer van de valpartij, maar gelukkig had je de bp om! Leuke foto's!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 09 apr 2012, 16:10

Zijn we elkaar net misgelopen Lisa,maar ja...emy moest ook weer wat eten hebben :)
De eerste groep hebben we wel wat van meegekregen,zag er leuk uit :j
Blij dat je een protector had,want zo te lezen ging ze even goed aan de ren.

Toen hun uit de bak waren hebben we cindy uitgestapt binnen (vanwege de enorme hagelbui die op dat moment begon.
Nietsvermoedend ging ik op de hindernis af...op dat moemnt had ik ook een soort van opgewonden hengst onder me :x
Ben er toch maar even vanaf gestapt,want ivm mijn bekken had ik geen zin in valpartijen :n
Toch nog even erlangs gelopen en my god...wat kon cindy een mooie nek opzetten zeg :~
Buiten de 4 m hoog zwart zeil is niet eng...maar dat takke hindernisje.... 8)7
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Plaats reactie