Indigo is thuis

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Carolinef
Contacteer:

Indigo is thuis

Bericht door Carolinef » za 31 dec 2011, 08:47

Afgelopen dinsdag 27 december was de grote dag aangebroken, wij (henry en ikzelf) gingen naar Bonn, Duitsland om onze 3e fjordenkind, Indigo (Ismo X Irenka) op te halen.

Met een tussenstop in Beek en Donk waar wij nog 2 ulsblakke lifters hebben opgepikt die ook die kan op moesten, toevallig bij dezelfde fjorden fokster,vertrokken wij.
Snelwegen zaten mee, kein stau, weer zat mee, kein shnee en alles zat gewoon wel mee, lifters waren rustig en gedroegen zich goed, kan ook niet anders met zo’n goede papa (Hisco) en grote broer Haakon!

In Bonn aangekomen eerst de lifters er maar uit, dat lieten wij aan onze Duitse vrienden over, aangezien de lifters niet echt handzaam waren haha.

En terwijl wij daar bij stonden er er naar keken kwam ons een jong paardje voorbij gelopen, met meisje aan halster en touwtje, schatte het beestje op 1,5 jaar ongeveer, totdat ze dichterbij kwamen en ik nog eens goed keek en een grijze snoet herkende; Indigo!!! Jeej wat is hij sinds de laatste keer, einde augustus, gegroeid zeg.

Indigo werd even geparkeerd aan een ring met meisje ernaast, hij was het er duidelijk niet mee eens en toonde flink temperament, ja hoor, Spaanse pas zit er nu al in haha!!!

Natuurlijk moest ik even bijkletsen met mijn vriendin Sabine, fokster van de paarden daar, rondleiding langs de hengsten, wat foto’s gemaakt op verzoek van Nederlandse vrienden en tsja het leek mijn beter om Henry te bevrijdden van stuiterende Indigo, tenslotte is het Henry zijn paard, die door mijn toedoen ook besmet is geraakt met het fjordenvirus (eindelijk!!!!), maar er was geen hulp nodig, Henry en Indigo hadden een relaxed onderonsje, met borstel erbij!!!

Nog meer hengsten bekeken met Sabine en wel en wee besproken en toen was het toch tijd om te gaan, we moesten weer een goede 250 km terug naar huis rijden. Nadat Indigo een mooi kerst halster had gehad van Sabine was het zo ver.
Trailer in ging makkelijker dan de lifters, alleen Indigo met zijn temperament hing binnen no time over de voorste stang, los laten staan in trailer was geen optie, snel paard lief terug geduwd, enigszins anders vastgezet en hoppa rijden maar, tijdens de reis hield hij zich keurig rustig, hebben vaak gechecked, maar meneer deed zich tegoed aan zijn hooinet met Nederlands gevulde hooi!!!

Tijdens de laatse 2 km voelde wij de trailer een beweging maken, toch door gereden naar stal en ja hoor bij aankomst hing meneer al weer met voorbeen over voorste stang in trailer, sukkel, terwijl hij zo hing at hij gewoon door van zijn hooi, uuuhm tsja apart die Duitsers!!

Op- stal uitgeladen en even de Sleeuwijkse lucht op laten snuiven. Er stonden al 3 paar verbaasde fjorden koppies vanuit de wei te kijken naar deze kleine look-a-like, Ubie (Ubertus), Haakon en Kelly (Tosiris), vonden het maar wat spannend, aangezien Ubie en Haakon al bijna 7 jaar van ons zijn en Ubie als kudde leider erg vertrouwd is, hebben wij het wel aangedurfd om Indigo er even bij te laten, hij wou ook zijn benen even strekken natuurlijk.
Indigo werd als eerste door Ubie gecheckt en besnuft, klein gilletje van Ubie er bij maar die had het wel gezien, toen Haakon, die vond hem geweldig, Kelly mocht er van de heren nog niet bij, en ook Ubie mocht er van Haakon later niet bij, dit was even zijn nieuwste vriendje, dat is mooi want hij moet het grote voorbeeld voor Indigo worden.
Na 20 minuten is alles op stal gegaan, ook Indigo heeft een eigen mooie nieuwe stal op ons compleet nieuwe complex en heeft lekker geslapen.

Inmiddels zijn we 3 dagen verder, is Indigo in de fjorden groep goed opgenomen, Ubie is zijn beschermheer en zo langzaam maar zeker wordt hij iets vrijer en is hij duidelijk meer op zijn gemak.

Manlief Henry vermaakt zich ook prima met zijn fjord, en de bijkomstige werkzaamheden zoals uitmesten, voeren, in en uit de wei zetten etc.

al met al één big happy family
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Esther

Re: Indigo is thuis

Bericht door Esther » za 31 dec 2011, 10:17

Heeft een poosje geduurt en wat duurt wachten dan lang, hiih!!
Maar nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, ik ben heel benieuwd naar foto's!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 31 dec 2011, 11:14

Super dat hij er nu is, heb je lang op moeten wachten. Op Facebook heb ik de foto's al even bewonderd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 31 dec 2011, 20:17

Gefeliciteerd! Ik zag ook al wat plaatjes voorbij komen, heel leuk! Ben benieuwd hoe hij opdroogt! ;)
Plaats reactie