Per wil niet op stal!
Per wil niet op stal!
Heb vorige week een kleine operatie gehad en mag pas woensdag weer het huis uit. Ik had de zorg voor Per anderhalve week aan mijn stalgenoten overgedragen. Kreeg ik gisteren een paniekbericht op mijn voicemail dat Per niet op stal wil..en zichzelf als een stormram tegen de deur aangooit en over iedereen heen walst. Hij mocht van de stalhouder ook niet buiten blijven dus ik moest dan maar iemand sturen. Ik heb nu ook voor vanavond/morgen iemand kunnen regelen.
De paarden staan pas sinds vrijdag 's nachts op stal maar hij heeft er wel eerder in gestaan om op te drogen e.d., voer te eten, e.d. en vond dit nooit een probleem. Hij heeft eerder wel altijd een schuilstal gehad waar hij nooit in ging dus is het in die zin niet gewend. De trailer vindt hij ook niet echt leuk maar loopt er wel in en uit zonder morren. Ik ben helemaal verbouwereerd, want ik heb hem nog nooit zo gezien, zou eigenlijk moeten thuiswerken op de computer, maar ben de hele dag aan het rondbellen wat er nu eigenlijk allemaal aan de hand is... Ik heb nu geen auto maar ik rijd vanavond toch maar even heen.
De paarden staan pas sinds vrijdag 's nachts op stal maar hij heeft er wel eerder in gestaan om op te drogen e.d., voer te eten, e.d. en vond dit nooit een probleem. Hij heeft eerder wel altijd een schuilstal gehad waar hij nooit in ging dus is het in die zin niet gewend. De trailer vindt hij ook niet echt leuk maar loopt er wel in en uit zonder morren. Ik ben helemaal verbouwereerd, want ik heb hem nog nooit zo gezien, zou eigenlijk moeten thuiswerken op de computer, maar ben de hele dag aan het rondbellen wat er nu eigenlijk allemaal aan de hand is... Ik heb nu geen auto maar ik rijd vanavond toch maar even heen.
Re: Per wil niet op stal!
Wat raar, nog eentje hier die aan het kijken is wat hij kan flikken bij baas of juist niet bij de baas..
Hopelijk is dit gedrag snel over!!
Hopelijk is dit gedrag snel over!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
hij heeft eerder niet zo lang op stal gestaan. Een nachtje in gevangenschap vond hij blijkbaar wel genoeg voor deze winter en heeft alles uit de kast gehaald om de volgende avond te ontsnappen. Het is hem gelukt en hij had daarna de smaak te pakken. Ik ben net even gaan kijken en hij ziet er net zo vrolijk uit als anders. Ik was wel bezorgd ook vanwege de veiligheid van mijn stalgenoten. Ze waren niet berekend op dit gedrag en hebben het niet zien aankomen en dan ben je met een fjord snel te laat. Vanavond is het gelukkig goed gegaan.
Oh, hij is niet gewend om op stal te staan??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
niet de hele nacht, nee! En blijkbaar staat hij liever in de regen en sneeuw. Ik vind het goed, maar ja, pensionhouder niet, het moet vanwege het weiland en ik ben al blij dat de paarden tot nu buiten konden zijn.
-
Wat voor deur zit er in de stal? Heb je een volledig dichte deur, een halve deur of een traliedeur?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Er zitten twee halve deuren in naar buiten gericht, de halve deur is open. Hij heeft een tussenstal met tralies en aan beide zijden paarden naast zich. Hij voelt zich opgesloten dat is wel duidelijk. Nu is dat even niet anders en zal hij er wel aan wennen. Ik maak me wel zorgen om Oud@Nieuw en zou hem het liefste even verkassen. Hij is totaal bomproof (ook voor herrie) maar voor mijn gevoel is zo'n boxje nu even niet waar hij zich veilig voelt. Daarnaast is het midden in een woonwijk en stond hij eerder nogal achteraf. De pensionhouder wil de buitendeuren dicht hebben met Oud@Nieuw.
Kreeg net weer een paniekmail dat hij de boel op stelten heeft gezet. Heel fijn! Geef je je paard noodgedwongen een week uit handen krijg je zoiets. Hij zal me wel missen...heeft hij nu dan toch zijn zin want ik zal twee keer per dag heen moeten binnen/buitenzetten.
-
Heb je de bovendeur ook open staan? Dan zou ik ervoor kiezen om hem toch een tijdje dicht te doen, zodat hij het buiten niet zomaar ziet. Misschien dat hij dan wel gaat wennen aan de stal. Hij zal het niet zo leuk vinden, maar beter dat, dan dat hij steeds weg dendert.
nee, het is niet alleen dat. Ik ben er dus niet bij geweest maar vanmorgen heeft bij het eruit halen de boel op stelten gezet. Een ander paard is daar zo van streek geraakt dat die over de deur geknald is. Kortom, het gaat niet goed. Ik sleep me er zo maar heen als ik een auto heb. Wij zetten ze bij toerbeurt buiten en mijn stalgenoten (grrr) durven hem dus niet meer buiten/binnen te zetten dus moet ik het zelf doen (2x per dag). Het is een "gelegenheidsdominant" paard en heeft de boel wel snel onder gekregen controle daar!! Hopelijk heb ik er nu niet te veel ellende van en gedraagt hij zich zoals ik hem ken.
-
Ik hoop dat het snel goed gaat inderdaad. Erg vervelend zo. Sterkte in ieder geval!