Iwan koliek
Iwan koliek
Gister bij de paarden in de weer.
Had al wel gezien dat Iwan veel aan het flemen was. Nooit geweten dat dat een pijnuiting kon zijn.
Hij heeft wel zijn slobber nog opgegeten maar zijn bix liet hij staan.
Hij wou gaan liggen, maar verder niet heel onrustig. Hij ging lang uit liggen en het leek gewoon alsof hij heel moe was. Tot dat hij ging stuipen. Ik nog denken dat hij vast aan het dood gaan was ofzo. Tja het kan maar zo.
Dus toch maar even iemand gebeld en die kwam er aan. Toen ze het woord koliek liet vallen werd me veel duidelijk.
Temp. geen bijzonderheden. Even aangekeken en gelopen, maar later toch maar even injectie Buscopan i.v. gedaan. Daar knapt hij van op. Reageerde gelijk weer op plastic tassen en kauwde gelijk een appel weg.
Na een uurtje weer terug gegaan. Hij lag weer maar wel iets fitter. Weer even gelopen en nog een pijnstiller gegeven. En alles klaar gemaakt voor de nacht.
Vanmorgen stond hij. Had gegeten en gepoept dus dat leek goed. Hij leek nog wel wat kramp te hebben. Dus nog maar even pijnstiller gegeven. Vanmiddag leek hij weer helemaal de oude. Voor de zekerheid nog maar een pijnstiller er in.
Arme opa. Gelukkig is hij snel weer opgeknapt.
Had al wel gezien dat Iwan veel aan het flemen was. Nooit geweten dat dat een pijnuiting kon zijn.
Hij heeft wel zijn slobber nog opgegeten maar zijn bix liet hij staan.
Hij wou gaan liggen, maar verder niet heel onrustig. Hij ging lang uit liggen en het leek gewoon alsof hij heel moe was. Tot dat hij ging stuipen. Ik nog denken dat hij vast aan het dood gaan was ofzo. Tja het kan maar zo.
Dus toch maar even iemand gebeld en die kwam er aan. Toen ze het woord koliek liet vallen werd me veel duidelijk.
Temp. geen bijzonderheden. Even aangekeken en gelopen, maar later toch maar even injectie Buscopan i.v. gedaan. Daar knapt hij van op. Reageerde gelijk weer op plastic tassen en kauwde gelijk een appel weg.
Na een uurtje weer terug gegaan. Hij lag weer maar wel iets fitter. Weer even gelopen en nog een pijnstiller gegeven. En alles klaar gemaakt voor de nacht.
Vanmorgen stond hij. Had gegeten en gepoept dus dat leek goed. Hij leek nog wel wat kramp te hebben. Dus nog maar even pijnstiller gegeven. Vanmiddag leek hij weer helemaal de oude. Voor de zekerheid nog maar een pijnstiller er in.
Arme opa. Gelukkig is hij snel weer opgeknapt.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Re: Iwan koliek
Gelukkig is het weer goed met Iwan, koliek is echt een van de meest vreselijke ziektes.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
och, arm beest op zijn oude dag...beterschap met Iwan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Gelukkig gaat het alweer wat beter met hem,
beterschap verder voor het oudje
beterschap verder voor het oudje

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Gelukkig is hij weer opgeknapt is altijd schrikken koliek vind het een nare ziekte.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dat was even flink schrikken, gelukkig is ie weer opgeknapt. Door het oog van de naald zullen we maar zeggen, gelukkig.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ai, leeftijd begint ook langzaamaan parten te spelen dus het wordt wel steeds angstvalliger áls ze iets krijgen en wat het vervolgens voor schade nalaat.
Hopelijk blijft het bij deze ene keer en herhaalt het zich niet Marije. Weet je zo ook wat het precies wat de oorzaak geweest is van de koliek? (gas, voer, van iets rijks teveel in eens gehad? Zand?) Zodat je er scherp op kunt zijn voor de toekomst?!
Verder tja, koliek an sich is niet echt een ziekte...het is een aandoening die veroorzaakt kan worden door verschillende dingen, waardoor de darmen samenkrampen en uiteindelijk stil kunnen komen te liggen (door gas, verstopping of zand).
Hopelijk blijft het bij deze ene keer en herhaalt het zich niet Marije. Weet je zo ook wat het precies wat de oorzaak geweest is van de koliek? (gas, voer, van iets rijks teveel in eens gehad? Zand?) Zodat je er scherp op kunt zijn voor de toekomst?!
Verder tja, koliek an sich is niet echt een ziekte...het is een aandoening die veroorzaakt kan worden door verschillende dingen, waardoor de darmen samenkrampen en uiteindelijk stil kunnen komen te liggen (door gas, verstopping of zand).
Geluk is de vrucht van intens werk
Nee geen idee wat het had kunnen zijn. Ze staan al een poosje op de paddock betegeld en krijgen al een poos hetzelfde voer. Wel hebben we pas opnieuw getegeld dus het kan zijn dat hij daar zand van heeft binnen gekregen, al heeft hij constant voer in zijn bak. Het kan ook zijn dat hij al een poos zand binnen had natuurlijk en nu iets binnen heeft gekregen dat dat het is geweest.
Maar dat denk ik niet. Zal van de week even mest meenemen om te kijken.
Het is wel vervelend voor hem, maar doodsangsten stond ik niet uit. Er gaat gewoon een keer een tijd komen dat hij gaat. Het kan fout gaan, maar het gaat ook heel vaak gewoon goed hoor. En had ook niet het gevoel dat hij zo slecht was dat hij me gelijk dood neer ging vallen ofzo.
Maar dat denk ik niet. Zal van de week even mest meenemen om te kijken.
Het is wel vervelend voor hem, maar doodsangsten stond ik niet uit. Er gaat gewoon een keer een tijd komen dat hij gaat. Het kan fout gaan, maar het gaat ook heel vaak gewoon goed hoor. En had ook niet het gevoel dat hij zo slecht was dat hij me gelijk dood neer ging vallen ofzo.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Ja, hij is natuurlijk wel een dagje ouder, maar gelukkig viel het mee, was het op te lossen met een injectie.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'