Gezocht; informatie Karla K169

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Pomski

Gezocht; informatie Karla K169

Bericht door Pomski » vr 22 jul 2005, 08:02

Hoi, :D
Ik ben eigenlijk al vanaf het begin dat ik pom heb op zoek in haar verleden. :D
Heb brieven geschreven, maar nooit iets terug gekregen. Hier komen haar gegevens,
Naam Karla K169 (pommetje)
Vader Brusvein
Moeder Gemma
MV Drageset
Geboren 29-05-1990

Haar fokker is Piet michels te ysselsteyn. Darr heeft ze slechts korte tijd van haar leven gestaan, waarna ze als het goed is verkocht is naar fam van Pommeren. Vandaar ook haar roepnaam Pommetje.
Pas op 5 jarige leeftijd is ze ingeschreven bij het stamboek op naam van Mw van Aken of zoiets dergelijks.

Ik heb haar nu alweer 6-7 jaar. Ik kocht haar in zeist bij eenhandelaar waar ze altijd in een natuurgebied had gelopen. Ze kon eigenlijk niks met rijden, behalve heel hard en rechtdoor.

Dit is het enige wat ik van haar weet. Wie o wie kan mij meer vertellen .

Ik vraag dit tevens omdat ik er niet van overtuigd ben dat het de juiste papieren zijn.
Bij de koop kreeg ik te horen dat ze een supergoede moeder zou hebben, haar moeder bleek later op 2 jarige leeftijd naar de slacht te zijn gegaan vanwege slechte benen.
Verder zijn dierenartsen en tandartsen ervan overtuigd dat zij geen 15 is maar een stuk jonger.
Tevens als ik via het stamboek gegevens probeer te krijgen op het nummet zeggen ze dat dit paard niet meer bestaat :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Janine
Moderator
Contacteer:

Re: Gezocht; informatie Karla K169

Bericht door Janine » vr 22 jul 2005, 09:45

Pomski_wouter schreef:Tevens als ik via het stamboek gegevens probeer te krijgen op het nummet zeggen ze dat dit paard niet meer bestaat :?
Het nummer bestaat wel ;) je moet K-169 invoeren, het streepje ben je denk ik vergeten. Ze staat op naam van: DOORN CH.VAN -
Pomski_wouter schreef:Haar fokker is Piet michels te ysselsteyn.
Dat is in Limburg denk ik... Ken hem verder niet.
Pomski_wouter schreef:naar fam van Pommeren.
Van Pommeren is hier wel bekend, o.a. Kelly en Lientje hebben hun Fjord bij vPommeren vandaan. Maar er zijn 2 families dus het zou ook nog de andere kunnen zijn.

Gemma staat op naam van POMMEREN-V.D.WAAL E.B.VA -
Er staat niet vermeld dat de merrie dood is... dus je zou contact met hen opkunnen nemen.
Pomski_wouter schreef:Ik kocht haar in zeist bij eenhandelaar waar ze altijd in een natuurgebied had gelopen.
Ik weet wel dat Carree uit Zeist regelmatig Fjordje te koop heeft.
Pomski_wouter schreef:Bij de koop kreeg ik te horen dat ze een supergoede moeder zou hebben, haar moeder bleek later op 2 jarige leeftijd naar de slacht te zijn gegaan vanwege slechte benen.
Lijkt me een heel sterk verhaal, want dan zou ze op 1jarige leeftijd gedekt zijn. Het zou wel kunnen, maar je zou het in twijfel kunnen trekken.
Pomski_wouter schreef:Verder zijn dierenartsen en tandartsen ervan overtuigd dat zij geen 15 is maar een stuk jonger.
Soms kan schijn bedriegen. Bij de fokker van mijn paardje heeft eens een merrie gehad, deze verkocht. En na een tijd is hij bij mensne terrecht gekomen die haar kochten zonder papier. Zij namen contact op met het stamboek omdat ze geen papier hadden maar wel een brandmerk geconstateerd hadden. Toen bleek het om een toen 24jarige merrie te gaan. De DA die hem gekeurd had, schatte de merrie op gebit en conditie rond de 12 jaar maar niet veel ouder :o
Pomski

Bericht door Pomski » vr 22 jul 2005, 09:52

ooh wat goed, dus ip zou der moeder nog in leven zijn.
Bij die van pommeren heeft Pom inderdaad ook gestaan (als het goed is)
En ik heb haar inderdaad van Carree gekocht.
Super bedankt
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » vr 22 jul 2005, 09:54

Voor de zekerheid kun je vanPommeren bellen om te vragen of de merrie nog leeft, en of ze jouw paardje zich nog kunnen herinneren!
Pim&Tjon

Bericht door Pim&Tjon » vr 19 jan 2007, 16:44

Wow dit is egt heel raar!!!
iets van 8 jaar geleden ging ik een fjordje kopen bij van pommeren en hij liep toen op de keuring met het paardje Pom en mijn andere paardje heet Pim (ook van van pommeren)...dus dat leek ons leuk..
Na lang nadenken enzo heb ik togh een ander fjordje gekocht... Zou dat jouw paardje kunnen zijn waar ik het over heb??
misschien beetje rare vraag maar dan is het wel erg toevallig...
groetjes...
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 19 jan 2007, 16:59

http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer

Als je zeker wilt weten of jouw fjord deze merrie is, zou je een DNA test kunnen laten uitvoeren.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 19 jan 2007, 18:41

Dat verhaal van 2 jarige moeder kan zowiezo niet, want als de moeder Gemma is, dan werd Karla 4 jaar later pas geboren!! (G-H-I-J-K)

Een brusvein lijkt me het wel zo aan het koppie en lichaam te zien. (eerste gedachte was: Die lijkt op Mariena en dat is ook brusvein)

Piet Michels is ook de fokker van Timor: http://www.mijnalbum.nl/Foto=CZQSVY4Q
Geluk is de vrucht van intens werk
yvette

Bericht door yvette » vr 19 jan 2007, 19:42

@Yuri van Caroloine heet toch officieel Pom
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Pim&Tjon

Bericht door Pim&Tjon » za 20 jan 2007, 06:29

Als die Echt pom heet en bij van pommeren vandaan komt... is het het paardje wat ik eerst zou kopen... dis egt raar om te zien joh !!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 20 jan 2007, 06:32

Maar heeft dit paard dan geen brandmerk? Daaraan is toch af te lezen welk paard dit is? Dan weet je meteen of je wel het juiste papier hebt.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Viv

Bericht door Viv » za 20 jan 2007, 07:02

Janine schreef:Voor de zekerheid kun je vanPommeren bellen om te vragen of de merrie nog leeft, en of ze jouw paardje zich nog kunnen herinneren!
Dat zou zowizo al rara zijn want Pom is niet gefokt bij van Pommeren, maar van Pommeren heeft wel haar moeder (van het papier dan).

Ik zou gewoon een DNA test aanvragen bij het stamboek met de gegevens die je hebt, dan hoor je vanzelf wel of deze papieren bij dit paard horen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 20 jan 2007, 07:04

Pim&Tjon schreef:Wow dit is egt heel raar!!!
iets van 8 jaar geleden ging ik een fjordje kopen bij van pommeren en hij liep toen op de keuring met het paardje Pom en mijn andere paardje heet Pim (ook van van pommeren)...dus dat leek ons leuk..
Na lang nadenken enzo heb ik togh een ander fjordje gekocht... Zou dat jouw paardje kunnen zijn waar ik het over heb??
misschien beetje rare vraag maar dan is het wel erg toevallig...
groetjes...
Nee Pom is Yuri van Lientje, een ruin dus.

Pommetje is de roepnaam van Karla.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » za 20 jan 2007, 07:05

Gezien haar leeftijd moet ze wel een brandmerk hebben. Piet michels gaat eigenlijk altijd met zijn veulens naar de keuring.(piet is ook jury van het stamboek). Gemma was vroeger altijd een goede merrie.

Pom is idd van Carolien.(is dus ook 5 jaar jonger)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Pim&Tjon

Bericht door Pim&Tjon » za 20 jan 2007, 11:05

claudia schreef:Gezien haar leeftijd moet ze wel een brandmerk hebben. Piet michels gaat eigenlijk altijd met zijn veulens naar de keuring.(piet is ook jury van het stamboek). Gemma was vroeger altijd een goede merrie.

Pom is idd van Carolien.(is dus ook 5 jaar jonger)
dan is het haar paardje waar ik het over heb !!
Plaats reactie