Bultjes
Bultjes
Denna heeft verschillende bultjes door steken van vervelende insecten.
Dat had ze vorig jaar in september ook, maar dan veel meer dan nu.
Nu is mijn vraag of ik enige verder e bescherming haar moet geven?
Schuilstal wordt deze maand gezet. Nu hebben ze beschutting van de bomen.
Zou een vliegendeken een oplossing kunnen zijn?
Anders kijk ik uit naar een en krijgt ze dat op.
De andere paarden heb ik nog nooit die bultjes weten hebben. Vorig jaar zijn ze na een maand zonder vliegen ook gewoon weggegaan.
Vind het gewoon geen zicht. (is nu ook niet dat zo hard opvalt, maar als ik met mijn hand over haar wrijf, voel ik ze, en dat irriteert me nog het meeste.)
Dat had ze vorig jaar in september ook, maar dan veel meer dan nu.
Nu is mijn vraag of ik enige verder e bescherming haar moet geven?
Schuilstal wordt deze maand gezet. Nu hebben ze beschutting van de bomen.
Zou een vliegendeken een oplossing kunnen zijn?
Anders kijk ik uit naar een en krijgt ze dat op.
De andere paarden heb ik nog nooit die bultjes weten hebben. Vorig jaar zijn ze na een maand zonder vliegen ook gewoon weggegaan.
Vind het gewoon geen zicht. (is nu ook niet dat zo hard opvalt, maar als ik met mijn hand over haar wrijf, voel ik ze, en dat irriteert me nog het meeste.)
Re: Bultjes
Als ze er last van heeft zou ik een vliegendeken halen ja. De ene reageert er nu eenmaal gevoeliger op dan de andere...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Last durf ik niet zeggen.
Ze schuurt niet (of juist om de laatste losse haren weg te halen).
Het is eerder voor de mooi.
Ze schuurt niet (of juist om de laatste losse haren weg te halen).
Het is eerder voor de mooi.
Zijn die bultjes wel van insecten? Het kan namelijk ook een allergie voor bijv eiwitten en suikers in gras zijn.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- rocky&moby
Ik zou zoals hierboven staat goed in de gaten houden of de bultjes indd van steken zijn.
Anders insprayen en een dekentje opdoen, het is voor een paard ook vervelend zo geprikt te worden.
Anders insprayen en een dekentje opdoen, het is voor een paard ook vervelend zo geprikt te worden.
Ze staat op hetzelfde rantsoen als deze winter. Cavalor juniorix met fibergy en hooi.
Deze winter heeft ze deze bultjes nooit gehad. Dan had ik haar al lang laten testen.
Dat is het dus niet.
Denk van haar een vliegen deken op te leggen. Eerst de maat uit dokteren.
Deze winter heeft ze deze bultjes nooit gehad. Dan had ik haar al lang laten testen.
Dat is het dus niet.
Denk van haar een vliegen deken op te leggen. Eerst de maat uit dokteren.
- rocky&moby
Rug even opmeten en van borst tot bil, op paardendrogist.nl vind je
dan zo de maat terug.
dan zo de maat terug.
Weet het wel
Heb hier een paar dekens liggen maat 185, aangezien ze even groot is als Githa. Eerst dat er even op en dan kijken of het toch korter moet zijn.

Heb hier een paar dekens liggen maat 185, aangezien ze even groot is als Githa. Eerst dat er even op en dan kijken of het toch korter moet zijn.
- danielle781
- Contacteer:
ido heeft ook last van bultjes op zn neus..
en heb geen idee wat het zou kunnen zijn, misschien ook van het eiwit en suiker.
hebben jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
en heb geen idee wat het zou kunnen zijn, misschien ook van het eiwit en suiker.
hebben jullie misschien een idee wat het zou kunnen zijn?
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
Ido (ursula X Topas)
Vandaag is de DA geweest.
Heb dan eens naar die bultjes laten kijken. Zijn advies is voorlopig een exceemdeken op te leggen.
Er is geen exceem maar om toch een betere bescherming dan een simpel vliegendeken is een exceemdeken aan te raden.
Hij denkt aan een allergische reactie op ofwel insectenbeten ofwel op iets in het gras.
Hij gaat ondertussen opzoeken wat we nog verder kunnen doen, van mogelijks supplement om haar weerstand te verhogen.
Voor de rest vond hij haar er super uit zien, flink gegroeid en aan het groeien en lekker ondeugend.
Dus dit weekend ga ik op zoek naar een exceemdeken.
Heb dan eens naar die bultjes laten kijken. Zijn advies is voorlopig een exceemdeken op te leggen.
Er is geen exceem maar om toch een betere bescherming dan een simpel vliegendeken is een exceemdeken aan te raden.
Hij denkt aan een allergische reactie op ofwel insectenbeten ofwel op iets in het gras.
Hij gaat ondertussen opzoeken wat we nog verder kunnen doen, van mogelijks supplement om haar weerstand te verhogen.
Voor de rest vond hij haar er super uit zien, flink gegroeid en aan het groeien en lekker ondeugend.
Dus dit weekend ga ik op zoek naar een exceemdeken.