Welke zomereczeemdeken?
Welke zomereczeemdeken?
Goedemiddag,
Omdat Eran nu als een achterlijke schuurt en zijn manen in 3 dagen tijd bijna totaal verdwenen zijn denk ik dat er naast de jeuk die door chronische darmproblemen wordt veroorzaakt toch echt sprake is van zomereczeem die in zijn geval behoorlijk heftig lijkt te zijn.
Een goede eczeemdeken vinden is een tamelijke ramp, aangezien het ook zeer moeilijk is om geschikte gewone dekens te vinden.
Zijn bouw is een zeer brede boeg, in vergelijking met de gemiddelde fjord een lange rug en lange hals en een behoorlijk stevige gespierde kont.
Wie o wie heeft een fjord met een vergelijkbaar model en heeft een goede eczeemdeken gevonden?
Ik zoek de beste optie en alle advies is welkom!
Omdat Eran nu als een achterlijke schuurt en zijn manen in 3 dagen tijd bijna totaal verdwenen zijn denk ik dat er naast de jeuk die door chronische darmproblemen wordt veroorzaakt toch echt sprake is van zomereczeem die in zijn geval behoorlijk heftig lijkt te zijn.
Een goede eczeemdeken vinden is een tamelijke ramp, aangezien het ook zeer moeilijk is om geschikte gewone dekens te vinden.
Zijn bouw is een zeer brede boeg, in vergelijking met de gemiddelde fjord een lange rug en lange hals en een behoorlijk stevige gespierde kont.
Wie o wie heeft een fjord met een vergelijkbaar model en heeft een goede eczeemdeken gevonden?
Ik zoek de beste optie en alle advies is welkom!
Re: Welke zomereczeemdeken?
Mijn schoonzusje zweert bij de imperial riding vliegendekens bij haar excezemer.
Zelf vindt ik de vliegendeken van de Horze met afneembare hals super fijn.
Welk voer heb je? Kan ook te maken hebben met darmproblemen en jeuk veroorzaken.
Zelf vindt ik de vliegendeken van de Horze met afneembare hals super fijn.
Welk voer heb je? Kan ook te maken hebben met darmproblemen en jeuk veroorzaken.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ik heb er een van ooteman
wit, zonreflecterend en heel goedkoop
had ook een boett deken en deze bevalt echt super, ik was hem wel met regelmaat.vantiago
ze zijn nu in de uitverkoop.

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Mijn reactie van zojuist is verdwenen. Weet een mod misschien hoe dat komt?
Misschien past hij de eczeemdeken van rambo: de sweet itch.
Die had ik vorig jaar voor Fenna besteld. Het was dezelfde maat als haar deken van pagony, maar veel te lang voor haar.
Die had ik vorig jaar voor Fenna besteld. Het was dezelfde maat als haar deken van pagony, maar veel te lang voor haar.
Odette&Fenna
Heb je die rsih ook te koop?? Zo ja welke maat, mag wel via pb.Ootje schreef:Misschien past hij de eczeemdeken van rambo: de sweet itch.
De rambo is niet de meest geschikte deken voor een fjord, de dekens zijn nauw van voren.
Wellicht is dit wat http://www.derbyhouse.co.uk/Equestrian/ ... 8-0002.htm
Helaas bijna nog niet te koop in NL
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Zestig pond! Echt een kopje
en ziet er wel ok uit. Ik zit erover te denken om hem helemal op te meten en als het ware een bouwpakket Eran naar diverse merken op te sturen om te horen of ze iets hebben dat past.

Hier in het dorp heb je zo'n dekenatelier. Komen je paard opmeten en maken daar een deken op. http://www.welkamp.com/index.php
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Weet je zeker dat het ZE is?
Op de manege waar mijn paarden staan, staat een oudere fjord en die bleef ook maar schuren. Ik heb haar pas helemaal gewassen met shampoo voor eczemers en nu is ze zo goed als jeuk vrij.
En laatst hoorde ik van een fjord waarvan de da zei dat hij ZE had, maar dat bleek later toch een schimmelinfectie te zijn.
Op de manege waar mijn paarden staan, staat een oudere fjord en die bleef ook maar schuren. Ik heb haar pas helemaal gewassen met shampoo voor eczemers en nu is ze zo goed als jeuk vrij.
En laatst hoorde ik van een fjord waarvan de da zei dat hij ZE had, maar dat bleek later toch een schimmelinfectie te zijn.
Odette&Fenna
Orlinde heeft ook een zware nek, flinke kont. Bij haar zit een Boett het beste, echt veruit. Die blijft ook zonder buikflap netjes zitten (Orlinde heeft gen buikflap nodig).
Pagony gebprobeerd, maar die pasvorm was echt een ramp. Ivanhoe ging wel, maar ging toch wat meer schuiven dan de Boett.
Pagony gebprobeerd, maar die pasvorm was echt een ramp. Ivanhoe ging wel, maar ging toch wat meer schuiven dan de Boett.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Hij heeft niet alleen ZE. Zijn darmen zijn in erg slechte staat en door verstoring in de stofwisseling kan hij jeuk en hoefbevangenheid ontwikkelen. Om ZE uit te sluiten gaat hij onder deken. Aankomende winter gaat hij een lang behandeltraject in om zijn darmen, met name de darmflora de kans te geven om te herstellen. Het kan zijn dat hij na 1-2 jaar een deken volledig jeukvrij wordt door de behandeling. Maar schuren versterkt de jeuk en dan krijg je een vicieuze circel die zichzelf in stand houdt. Die moet ik eerst met een deken doorbreken.
Ik ben allang blij dat hij nu een maand of twee koliekvrij en hoefbevangen vrij is en hopelijk blijft het weg als komende winter de behandeling goed aanslaat.
Ik ben allang blij dat hij nu een maand of twee koliekvrij en hoefbevangen vrij is en hopelijk blijft het weg als komende winter de behandeling goed aanslaat.
Wat is dat voor behandeling? Ben nieuwsgierig. Heb Dirk nu aardig onder controle
Overdag is de deken af en om een uur of zeven gaat hij op en in de ochtend weer af. Verder gebruik ik geen middeltjes meer.

Overdag is de deken af en om een uur of zeven gaat hij op en in de ochtend weer af. Verder gebruik ik geen middeltjes meer.
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
Het is geen ZE behandeling, maar een optie om zijn darmflora goed te krijgen. Hoe het er precies uit komt te zien weet ik nog niet. Er zijn nog een paar dingen in onderzoek en dan weet ik de route hopelijk. En dan nog is het de vraag of het aanslaat en of hij er beter van wordt inplaats van slechter. Hij heeft nu in ieder geval een redelijk stabiele situatie en dan is de behandeling starten wel een goed moment. Vanwege de warme temperaturen wachten we tot het afkoelt voor we starten. Wat het precies wordt kan je via PB vragen. Omdat nog niet zeker is wat het wordt zet ik het nog liever niet openbaar. Dit om te voorkomen dat mensen met een soortgelijk paard mogelijk verkeerde keuzes maken op basis van mijn berichten.
Pas als ik de precieze behandeling weet en hoe hij reageert zal ik e.e.a. openbaar zetten.
Pas als ik de precieze behandeling weet en hoe hij reageert zal ik e.e.a. openbaar zetten.