Iemand anders met jou paard naar de keuring?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
rommeke

Iemand anders met jou paard naar de keuring?

Bericht door rommeke » za 06 apr 2013, 09:19

Hallo,

aangezien ik een leek ben op dit gebied wil ik deze vraag graag aan jullie stellen.
Is het mogelijk dat iemand anders je paard voorbrengt op de keuring? Zijn er ook mensen die dit doen (tegen betaling)?
Zelf heb ik een fjordenmerrie aangekocht die nog staat ingeschreven in het veulenboek. Ik zou haar graag in het hoofdstamboek willen laten opnemen(met oog op een veulen fokken in de toekomst) maar heb geen ervaring met voorbrengen en ben hier lichamelijk ook niet geheel toe in staat. Ik wil dit jaar zoiezo zelf naar keuring gaan om te kijken hoe alles in zijn werk gaat. Het zal hoogstwaarschijnlijk pas in 2014 mogelijk zijn om met haar naar de keuring te gaan ivm lichamelijke conditie van de merrie(flink overgewicht) Wie o wie kan me wat meer vertellen?

alvast bedankt!
rowenna

Re: Iemand anders met jou paard naar de keuring?

Bericht door rowenna » za 06 apr 2013, 09:32

Ja hoor kan zeker!
Dat is geen probleem. Hier op FW zijn wel meer mensen die hun paard door een ander laten voorbrengen.
Vaak gaat de eigenaar wel gewoon mee, maar brengt een ander ze voor.
Ik heb zelf ook aardig wat paarden van een ander voor gebracht.
Het enige wat wel moet kloppen is dat het paard daadwerkelijk op jou naam staat. Dat je hem dus hebt overgeschreven, maar verder geen probleem.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rommeke

Bericht door rommeke » za 06 apr 2013, 09:38

Bedankt voor je snelle reactie! Hoe vinden voorbrengers en eigenare elkaar gewoonlijk? Ik ben namelijk niet bekend in het wereldje.
rowenna

Bericht door rowenna » za 06 apr 2013, 09:44

Vaak zijn het bekende van elkaar.
Maar in het fjordenwereldje zijn de mensen over het algemeen heel gemoedelijk met elkaar en helpen we elkaar waar het kan en nodig is. Vind dat toch heel anders dan bijv bij de KWPN ers.
En ik weet zeker dat als je met je paard naar de keuring gaat en vraagt daar iemand of ze je paard voor willen brengen dat er altijd iemand is die je wil helpen.
Maar voor de zekerheid zou ik van te voren iemand vragen.
Of maak tegen die tijd hier een topic, er is dan vast wel iemand die dat voor je wil doen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » za 06 apr 2013, 09:46

Mag ik je trouwens nog een tip geven.
Ik zie dat je nieuw bent.
De meeste mensen hier vinden het leuk als je je even voorsteld en wie je paard is bijv.
Dat kun je op fjordenpraat doen. Zo weten we een beetje met we hier kletsen. :D
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

rommeke

Bericht door rommeke » za 06 apr 2013, 09:49

Oke bedankt voor tip, ga ik meteen even doen :)
Mieke

Bericht door Mieke » za 06 apr 2013, 14:09

naar welke keuring wil je gaan?
Ctje :)
Viv

Bericht door Viv » za 06 apr 2013, 16:55

Welke regio kom j vandaan, er worden ook toileteer en voorbrengdagen georganiseerd waar je hint en tips krijgt voor het voorbrengen en klaarmaken voor de keuring. En bij een keuing kijken kan zeker geen kwaad, kalender staat op de site van het stamboek.

En Wat Mieke al zegt, het is in fjordenland ons kent ons en er is altijd wel iemand te vinden die je paard voor wil brengen, wij doen het ook regelmatig voor anderen. Berichtje op FW is vaak al voldoende :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
rommeke

Bericht door rommeke » zo 07 apr 2013, 07:05

ik kom zelf uit zuid oost brabant, vlak bij eindhoven. Welke keuring maakt me niet zo veel uit, het liefst de dichtsbijzijnde, ivm met trailer ed regelen. Madam heeft nu nog flink overgewicht en geen conditie dus weet niet of dat dit jaar nog iets gaat worden. Ze moet zoiezo nog DNA getest worden.
Esther

Bericht door Esther » zo 07 apr 2013, 17:58

Wat overgewicht hoeft voor de keuring geen probleem te zijn ben ik bang.. Daar zien ze ze graag wat voller. En veel conditie hoeven ze ook niet te hebben, het is soms wel een poosje stappen en een rondje draf, maar niet iets wat niet kan.. Er doen ook jonkies mee en veulens met fokmerries, die houden het ook vol..
Je moet voor jezelf beslissen hoe je je paard wilt voorstellen, maar de punten die je nu noemt hoeven geen beletsel te zijn, het is ook pas in juli of augustus of nog later. Er kunnen dus nog wel wat kilo's af en wat conditie bij.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » zo 07 apr 2013, 17:58

Wat overgewicht hoeft voor de keuring geen probleem te zijn ben ik bang.. Daar zien ze ze graag wat voller. En veel conditie hoeven ze ook niet te hebben, het is soms wel een poosje stappen en een rondje draf, maar niet iets wat niet kan.. Er doen ook jonkies mee en veulens met fokmerries, die houden het ook vol..
Je moet voor jezelf beslissen hoe je je paard wilt voorstellen, maar de punten die je nu noemt hoeven geen beletsel te zijn, het is ook pas in juli of augustus of nog later. Er kunnen dus nog wel wat kilo's af en wat conditie bij.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 07 apr 2013, 18:17

Wij komen zelf uit Brabant en gaan naar de keuring in Spoordonk en in Sevenum. Ik denk voor jou het dichtsbijzijnde Spoordonk is.
Mijn man Leo brengt paarden van andere mensen voor, wel tegen betaling. Simpelweg omdat er heel veel mensen hem vragen of hebben gevraagd.

Wil je meer weten, mag je me ook best een pb sturen hoor!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
rommeke

Bericht door rommeke » ma 08 apr 2013, 10:25

Oke dus wat overgewicht is geen punt? in de zomer verwacht ik dat ze iig iets is afgevallen. Ik ga deze week haar paspoort opsturen om over te laten schrijven op mijn naam en haar DNA te laten testen. Wanneer dat allemaal rond is nog proberen iemand te vinden die met auto+ trailer wil rijden, je moet er wat voor over hebben... als het dit jaar nog lukt dan ga ik dit jaar. Maar verwacht dat het volgend jaar zal worden.
Mieke

Bericht door Mieke » ma 08 apr 2013, 12:57

Ze mogen zegt maar erg goed in conditie zijn wat betreft lichaamsbouw ;) Zolang de vetkwabben maar niet alle kanten uitstulpen ;) Zoek maar eens op keuringsfoto's en dan naar de kampioenen, dan weet je een beetje in wat voor conditie ze ze het liefste zien
Ctje :)
Plaats reactie