schijndracht??
schijndracht??
Wie heeft hier ervaring mee? wij hebben op stal een 28 jarige kwpn merrie in pension stal staan. overdag staat ze altijd buiten met het bejaardenclubje (nog 2 25+ ers) en onze shetlander ruin. dit gaat super samen! Vandaag zet ik d'r op stal en het valt me op dat ze nogal 'wijdbeens' loopt achter. eens goed gekeken en tot mijn verbazing zie ik een vol uier, hard ook, met een paar grote druppels melk eraan. even gevoeld en als je het uier aanraakt loopt er echt melk uit. HUH
Nou weten we zeker dat deze merrie niet drachtig kan zijn, ze is nooit met onze hengsten in contact geweest. dus zou het dan schijndracht moeten wezen. alleen heb ik hier nog nooit van gehoord! iemand ervaring hiermee? we hebben voor de zekerheid wel even de veearts laten komen omdat ik bij zo'n oudje geen risico wil lopen op uierontsteking. die heeft voor de zekerheid nog even opgevoeld en kwam ook niks aparts tegen. wel gespoten om de melkproductie te stoppen en preventief aan de antibiotica. Maar ik blijf het raar vinden. Ben benieuwd wat jullie ervan weten!

Re: schijndracht??
Bij ons op stal ook een merrie, 17 jaar, ze is er net vanaf. Veel oedeem vorming voor het uier, uier gevuld. DA geweest en heeft haar op de regumate gezet.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Re: schijndracht??
Ja hier ook al eens gezien, ook een al wat oudere merrie. Ineens volle uier, melk geven. Volgens de da kon dat komen door heftige hengstigheid dacht ik. Idd toen ook behandeld met iets om de hengstigheid te verminderen en is toen zonder problemen weg gegaan en nooit meer terug gekomen.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink