wie en wat voor jaarlijkse check
wie en wat voor jaarlijkse check
Sinds karevs zadelproblemen laat ik haar elk jaar nakijken .puur een check of alles nog goed zit qua rug en spieren enz. Nou was de laatse x dat de fysio er was allea ok, maar die was wel binnen 10 min klaar en daar moest ik wel dik voor betalen.
Vorig jaar is er een craniosacraal therapeut geweest maar daar ben ik denk ik nietzweverig genoeg voor..
wat ia nou het beste voor een jaarlijkse check? fysio, osteo, of iets anders?
Vorig jaar is er een craniosacraal therapeut geweest maar daar ben ik denk ik nietzweverig genoeg voor..
wat ia nou het beste voor een jaarlijkse check? fysio, osteo, of iets anders?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Re: wie en wat voor jaarlijkse check
Ik zweer bij Steffi van der Laarse in combinatie happy athlete masseurs.

ik bij mijn osteopaat Reinder Schuurmans. Ik denk dat het erg ligt aan de ervaring die je ermee gehad hebt en dat er niet echt een goed of fout is tussen de verschillende therapieën, wel tussen de therapeuten.
Ctje 

Het ligt eraan wat het is. Det word standaard 1 a 2 keer per jaar behandeld door de osteopaat. Met Pablo ben ik ook een keer bij Steffi geweest en Det is thuis ook door haar behandeld. Ook haar collega Aimee heeft det al een keer onder handen gehad. De hoefbevangen pony is pas gewoon gemasseerd om wat spanning weg te werken. Zo probeer ik per situatie in te schatten wat nodig is.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ik laat Wendie 1 tot 2 keer per jaar behandelen door een osteo; Joyce Vijverberg
Verder heb ik zelf mijn massagediploma, waardoor ze bijna wekelijks onder controle staat voor haar spieren.
Verder heb ik zelf mijn massagediploma, waardoor ze bijna wekelijks onder controle staat voor haar spieren.
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

Ik laat wel elk jaar het zadel controleren met een sensorpad zodat je de druk kunt zien. Verder komt behalve de dierenarts hier niets
Paar jaar geleden wel een keer een chiropracter hier gehad, maar merkte uiteindelijk geen verschil.
Merken jullie dan echt verschil als hun zijn geweest?

Merken jullie dan echt verschil als hun zijn geweest?
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Celin wordt alleen gecheckt, vorig jaar is er 1 wervel rechtgezet, maar verder is het alleen checken of alles nog goed zit 

Ctje 

Als mn osteo is geweest merk ik heel veel verschil (maargoed die laat ik aleen komen als ik voel dat er iets scheef zit). Voor een allround check ga ik idd ook naar Steffie.
Roep er alleen iemand bij als ik het idee heb dat er iets niet lekker zit.
Zo destijds Aimee er bij gehad, tevreden over
(al was Bink de eerste keer er fijner na dan de tweede keer).
Degene die op het moment alleen eentje nodig heeft ben ik zelf geloof ik
Zo destijds Aimee er bij gehad, tevreden over

Degene die op het moment alleen eentje nodig heeft ben ik zelf geloof ik

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik laat er ook alleen naar kijken als het niet lekker zit.
Heb Aimee er al eens bij gehad en de laatste keer Reinder Schuurmans.
Beide naar tevredenheid.
Heb Aimee er al eens bij gehad en de laatste keer Reinder Schuurmans.
Beide naar tevredenheid.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik laat eigenlijk nooit iemand komen, zolang er niets aan de hand is..

Ik doe standaard 1x per jaar de tandarts en 1x per jaar de zadelmaker voor zowel Anka als Nisko. Verder Anka vorig jaar laten losmasseren maar er was toen niet veel aan de hand. Dus dat soort dingen doe ik pas weer als ik wat merk.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
tijdens de zadelproblemen heeft karev nooit aangegeven.dat er iets mis was. dat zag il pas nadat ik haar geschoren had en er 2 enorme.drukkingen zaten. dus als mikm paard aangeeft dat er iets is ben ik al veeeeeel te laat hihi.
vandaar dat ik standaard een jaarljkse check doe.
waabrij ik het belangrijk vind dat ze lichamelijl navekeken wordt en bij problemen loageweekt word.
wie hier in.het noorden ia aan te raden?
vandaar dat ik standaard een jaarljkse check doe.
waabrij ik het belangrijk vind dat ze lichamelijl navekeken wordt en bij problemen loageweekt word.
wie hier in.het noorden ia aan te raden?
sorry voor de typefoutjes. typen op mobiel is soms lastig 

Ik volg dit topic ook even interessant om te weten wat jullie allemaal laten doen!
Hier alleen fysio begeleiding gehad bij Syl haar blessure. En een aantal massages van Kim! Ook een aanrader trouwens, erg leuk! Ze vonden het nog fijn ook volgens mij.
@ Tamara: Ik vroeg het me al af, niks voor jou zo.
Hier alleen fysio begeleiding gehad bij Syl haar blessure. En een aantal massages van Kim! Ook een aanrader trouwens, erg leuk! Ze vonden het nog fijn ook volgens mij.
@ Tamara: Ik vroeg het me al af, niks voor jou zo.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Je zou kunnen kijken of Marleen Noordhof je wat lijkt. Zij komt uit Niebert (vlakbij Leek)
en is fysiotherapeut, chiropractor en doet sinds kort ook dry needling. Ik heb goede ervaring
met haar
en is fysiotherapeut, chiropractor en doet sinds kort ook dry needling. Ik heb goede ervaring
met haar

Ereplaatsje voor

- nobbygaard
Ik laat 1x per jaar Sandra van Leeuwen een veterinaire osteopathie komen. En tegenwoordig laat ik bij elke enting door de dierenarts ook gelijk het bloed afnemen en doet hij een algemene controle.
Do moet jaarlijks naar de tandarts, toevallig is ze afgelopen donderdag weer geweest (een haakje). Ik ben erg tevreden over Mylou van Leeuwen en ze is bij toeval nog gek op fjorden ook, haha
Verder wil ik graag weer het zadel na laten kijken (bij Tom vd Brink) en omdat ik mijn massagetechnieken examens gehaald heb word Do geregeld los gemasseerd door mij; ze mag dus niet klagen
Verder wil ik graag weer het zadel na laten kijken (bij Tom vd Brink) en omdat ik mijn massagetechnieken examens gehaald heb word Do geregeld los gemasseerd door mij; ze mag dus niet klagen

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
wat is niks voor mij, typfouten of mijn paard na laten kijken?
thanx claudia.. ik ga ff googelen
thanx claudia.. ik ga ff googelen
Ik laat ook geen jaarlijkse check uitvoeren. De tanden worden elk jaar gedaan en mijn zadel wordt elk jaar nagekeken en indien nodig aangepast en meer niet.
Mocht ik tegen problemen aanlopen of dingen voelen die rijtechnisch niet op te lossen zijn dan behandelt J.arco D.un fysiotherapeut onze paarden.
En ondanks dat ze keihard werken en goed presteren komt ook dat maar zeer zelden voor eigenlijk. De paarden gaan bij ons bijna iedere dag aan het einde van de dag even op de poetsplaats, voel ruggen benen en spieren en kan niets anders zeggen dan dat ik fitte lijven voel iedere dag
Tamara ik kan me voorstellen dat je na je zadelproblemen misschien een beetje onzeker bent of het wel goed ligt, maar heb je onvoldoende vertrouwen dan in je zadelmaker? Als die vakwerk levert en je zadel jaarlijks nakijkt dan zou dat toch voldoende moeten zijn?
Ik heb zelf al jaren Daaleman waar ik heel erg tevreden mee ben, voor Oos hebben ze ooit al een zadel gemaakt en voor mijn andere paarden ook, als Erik zegt dat het goed is dan is dat ook zo. En als ik bel met twijfels komt hij altijd kijkt het paard en het zadel na.
Overigens heb ik los van jouw vragen die heel reeel zijn ook wel een beetje het idee dat het een hype is in paardenland om de paarden te pas en te onpas te laten behandelen, kraken en masseren door Jan en alleman hoor. In mijn omgeving iig wel. Twee drie keer per jaar de osteo erbij, hop paardt staat weer een weekje stil of mag alleen aan de longe, en o o o wat zijn we goed bezig. Maar wel doorrijden met zadels die al 7 jaar niet nagekeken zijn en geen kritische noot plaatsen bij de eigen rijstijl, manier van trainen en huisvesten van het paard. Dat is water naar de rijn dragen. En dat zijn geen hobbyisten maar dressuurprikkers. Met paarden van een gemiddelde tot matige kwaliteit die de M al 3 jaar niet uitkomen. En de osteo moet dan wonderen verrichten...
Mocht ik tegen problemen aanlopen of dingen voelen die rijtechnisch niet op te lossen zijn dan behandelt J.arco D.un fysiotherapeut onze paarden.
En ondanks dat ze keihard werken en goed presteren komt ook dat maar zeer zelden voor eigenlijk. De paarden gaan bij ons bijna iedere dag aan het einde van de dag even op de poetsplaats, voel ruggen benen en spieren en kan niets anders zeggen dan dat ik fitte lijven voel iedere dag

Tamara ik kan me voorstellen dat je na je zadelproblemen misschien een beetje onzeker bent of het wel goed ligt, maar heb je onvoldoende vertrouwen dan in je zadelmaker? Als die vakwerk levert en je zadel jaarlijks nakijkt dan zou dat toch voldoende moeten zijn?
Ik heb zelf al jaren Daaleman waar ik heel erg tevreden mee ben, voor Oos hebben ze ooit al een zadel gemaakt en voor mijn andere paarden ook, als Erik zegt dat het goed is dan is dat ook zo. En als ik bel met twijfels komt hij altijd kijkt het paard en het zadel na.
Overigens heb ik los van jouw vragen die heel reeel zijn ook wel een beetje het idee dat het een hype is in paardenland om de paarden te pas en te onpas te laten behandelen, kraken en masseren door Jan en alleman hoor. In mijn omgeving iig wel. Twee drie keer per jaar de osteo erbij, hop paardt staat weer een weekje stil of mag alleen aan de longe, en o o o wat zijn we goed bezig. Maar wel doorrijden met zadels die al 7 jaar niet nagekeken zijn en geen kritische noot plaatsen bij de eigen rijstijl, manier van trainen en huisvesten van het paard. Dat is water naar de rijn dragen. En dat zijn geen hobbyisten maar dressuurprikkers. Met paarden van een gemiddelde tot matige kwaliteit die de M al 3 jaar niet uitkomen. En de osteo moet dan wonderen verrichten...

Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL