Hoe vaak priveles?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Antine

Hoe vaak priveles?

Bericht door Antine » di 08 jan 2013, 17:26

Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat :o maar ik wil graag weten hoe vaak andere mensen priveles hebben.
Ik rij nu een aantal weken mee met de groepsles bij de manege om de hoek maar Aselt en ik bakken er niet zoveel van. Ik heb met een aantal dames uit de omgeving een priveles ingepland om zo te kijken met wie/welke stijl ons het best past.

Is elke week handig in het begin of om de week? Hoe vaak hebben jullie les?
Hoeveel kost een gemiddelde les en hoe lang krijg je dan instructie?
Bloemetje75

Re: Hoe vaak priveles?

Bericht door Bloemetje75 » di 08 jan 2013, 17:57

Ik heb samen met mijn dochtertje priveles bij een manege. Half uurtje per week met zijn 2en tegelijk. Kost 11 euro pp. Vanaf 3 pers is het daar een groepsles en betaal je minder.

Aangezien mijn dochtertje en ik ander nivo hebben, leer ik meer en mijn dochtertje (9 en al tig keer van verschillende paarden/ponys gevlogen en toch kruipt ze er weer op) "hobbelt" meer achter me aan. We doen ook figuren "met enen" dus dan moet ze wel goed zelf sturen. Dochtertje krijgt wel steeds meer zelfvertrouwen en ik begin bosruiter af te raken en merk dat ik veel netter zit, benen beter uitstrek en probeer stil te houden. Gaat niet snel maar we komen er en allerbelangrijkste, we hebben plezier.

Ik vind het wel heel jammer dat het niet mogelijk is om met Lajke te lessen daar (is te ver, ik heb geen trailer en iedere week huren wordt me te duur en dan durf ik ook nog niet zelf te rijden met paard op de trailer).
Laatst gewijzigd door Bloemetje75 op di 08 jan 2013, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 08 jan 2013, 18:01

Ik heb nooit les ;) We hebben met Emy nu twee keer in de bak gereden. Eerste keer ging super goed 2e keer met andere paarden vond ze super eng. En daarna door omstandigheden niet meer in de bak gereden. Ligt niet aan Emy :)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 08 jan 2013, 18:04

Ik heb maar heel zelden les :o schaam schaam (zou wel moeten eigenlijk), maar kom ik er niet uit dan kan ik gelukkig wel altijd bij anderen terecht voor een scherp oog en advies.
Ook een beetje gemakkelijkheid denk ik van mijn kant, slecht want ik zou het eigenlijk wel moeten volhouden. Daarnaast moet ik wel altijd met iemand samen lessen want in mijn eentje lessen is toch wel wat duur, en momenteel wil dat gewoon even niet.

Onze instructrice koste iets van 25-27 euro per uur. (al liep dit nog wel eens uit) Hierbij kwam ze bij ons op het bedrijf, zodat wij niet met de paarden op pad hoefden. Wij hebben destijds om de week les gehad, omdat het anders voor ons niet uitkwam qua tijd en kosten... Met Dieter vond ik dit in het begin wel erg handig, sommige drempels heb je gewoon echt iemand bij nodig.
Nu ben ik zelf geen wedstrijdruiter en heb dus ook geen wedstrijden om echt gericht voor te moeten trainen, maar zou ik dit wel willen dan zou ik zeker 1x in de twee weken les nemen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Antine

Bericht door Antine » di 08 jan 2013, 18:10

Dat is niet zo duur 11 euro p.p. voor een half uur. En wat leuk dat jullie allebei les hebben! Mijn dochtertje is 10 en zij heef af en toe les op Aselt (hij is suuuuper braaf altijd) van een vriendin van mijn op stal en dat kost dan 8 euro voor een half uur. Want ik ben stom natuurlijk..

Ik heb nu twee privelessen van een half uur afgeproken bij ons op stal met twee verschillende instructrices en zij kosten allebei rond de 22,- euro voor een half uur..

Wat niet is kan nog komen met Emy :))
Bailey

Bericht door Bailey » di 08 jan 2013, 18:13

Ik heb zo'n een keer in de 2 weken les.
Zo heb ik tussen de lessen genoeg tijd om aan de slag te gaan met het 'huiswerk' en dat mezelf ook eigen te maken.
Nu in de winter heb ik wat minder les omdat de bak zo slecht is.

Ik heb dressuurmatig centered riding les en betaal 19 euro voor een half uur, 26 euro voor 3 kwartier. Of ik een half uur of 3 kwartier les hangt af van de zwaarte van de oefeningen, de lessen zijn vaak flink intensief en dan is een half uur vaak lang zat!
Antine

Bericht door Antine » di 08 jan 2013, 18:20

Ik zat ook aan om de week te denken..dan heb ik ook wat tijd om te oefenen.
En onze bak is af en toe zooo nat :))

Bij een instructrice moet ik samen met een vriendin; ze komt alleen voor een uur les en 45 euro is me net te veel van het goede voor een les...ookal is het een uur lang...
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 08 jan 2013, 18:22

Die 11 euro per half uur is echt niet duur, het is een NFRS erkende instructrice waar ik heel lang geleden van heb leren rijden. Ze heeft veel ervaring en geduld. Nadeel is wel dat het alleen een buitenbak is en dat is nu nog steeds erg nat en als het hard vriest, gaan de lessen niet door. Dichterij naar les kan ook wel maarja, het vertrouwen wat ik in haar heb, is de extra km's zeker waard.

Ik ben ook blij met de combi samen met mijn dochtertje. Anders nam ik geen les maarja ik moet er toch zijn en wachten. Mijn zoontjes zijn zo lief om in de kantine te blijven zitten met ipad, drinken en wat te snoepen of stuk fruit.
Ik mag zorgen voor
Naomi

Bericht door Naomi » di 08 jan 2013, 18:50

Ik heb in principe een keer in de twee weken prive les van 45 minuten. Instappen en uitstappen doe ik in mijn eigen tijd en die 45 minuten zijn dan echt intensief rijden. Als ik ergens tegen aan loop wil ik nog wel eens een keer in de week lessen, maar vaak vind ik elke twee weken fijn omdat ik dan zelf met huiswerk aan de slag kan en kan gaan puzzelen.
Ik vind prive les echt aan te raden, leer zo veel meer nu dan dat ik jaren geleden in groepslessen deed. Heb ook een erg fijne instructrice die op Caya's trukendoos altijd wel weer een fijne oplossing vind.
Caya (v. Kunar) :+:
S_imonee

Bericht door S_imonee » di 08 jan 2013, 19:12

Ik ben gewoon begonnen met één keer in de week les. Ik rijd dan elke week een uur en kost 20 euro.
Door studie en beenbreuk stond het op een laag pitje, maar ga vanaf nu weer elke week lessen :)
Ziggy ♥ (v. Lenngard) 24-06-2003
sinds 21-01-12 ♥
Keandra

Bericht door Keandra » di 08 jan 2013, 19:56

Bij ons komt er 1 keer in de week een instructrice les geven. Dit aan 20€ per uur. (Instructrice rijdt zelf niveau Prix Saint Georges, dit jaar mee begonnen dacht ik) Geeft super goed les en geeft vertrouwen.
Dit kan alleen als de piste goed ligt, dus is normaal 1 keer per week, maar soms valt er eens een week weg. Dit probeer ik dan in te halen, maar ze doet dit als bijverdienste en niet als hoofdberoep, dus is schipperen.
Zij heeft ons van net 'ingereden' paard naar goed en degelijk ingereden en netjes aan het werk paard gebracht. Dit jaar staat meer ontspanning en nageven op de planning.
Ik vind het super dat ik iemand goed gevonden heb, want samen met haar ben ik mijn schrik kwijt om te rijden (vroeg me begin 2012 niet om op Jalenka te stappen, nu stap ik erop als ze keihevig is en weet ik dat ze toch wel rustig wordt)
claudia

Bericht door claudia » di 08 jan 2013, 20:05

Ik denk dat als je 1x in de week goed les krijgt je zelf genoeg hebt om een week mee aan de slag te kunnen.

Ik heb het geluk dat als ik Zortin rij Rien meestal thuis is en altijd wel komt kijken.
En dan wordt het altijd een "les".
Door samen te trainen en zijn "alles ziende ogen" zijn we toch mooi Z1 geworden

Je moet een goed gevoel bij je lesgever hebben dan pas kom je verder.
Zit je niet op 1 lijn dan moet je er niet mee door gaan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 08 jan 2013, 20:21

Wij zijn lid van de ponyclub hier in het dorp en eerst was het altijd op woensdagavond 1 uur lessen. Er komt dan een instructeur uit de buurt. Zijn lesgeld wordt door de club betaald.
Toen wij er net bij waren, wilden de andere leden graag vaker les, dus is het nu 2x in de week 1 uur les. Op vrijdagavond dus ook. Dit wordt door de moeder van 1 van de leden gedaan, die de opleiding heeft gedaan via de club. Zij doet het pro deo, omdat de club betaald heeft. Wel is het zo, dat nu het weer zo slecht/koud is, wij met vaak met een paar anderen (lees 2 of 3 haflingers van 1 eigenaar) een binnenbak a 7 euro afhuren, zodat onze instructrice op vrijdag niet in de kou staat. De rest van de leden die dit niet willen, rijden op vrijdagavond gewoon in de buitenbak en krijgen dan weer les van onze voorzitter.

Jessie gaat er echt wel op vooruit, maar ik zit er hard aan te denken om 1x in de week minder bij de club te lessen en dan haar priveles te laten geven. Ik zou dat zelf ook wel willen. Ik heb er best last van, dat er kort gestapt wordt, voor mijn gevoel en veel gedraafd. Zeker met mijn jonge mannetje. Ik ga zelf tussendoor stappen, maar vindt dat ook weer vervelend voor de anderen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 08 jan 2013, 20:34

Ik zoek nog lesklanten hier in de buurt. Normaal gesproken lesten mijn leerlingen 1 keer in de week bij mij privé. Kinderen een half uur (excl spelletjes en warming up e.d.).

Zelf les ik ook graag 1 keer in de week. In rotterdam betaalde ik 15 voor mijn instructrice voor ongeveer een uur. Ik vind zelf 45 minuten lang genoeg.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Antine

Bericht door Antine » di 08 jan 2013, 20:41

Ik denk ook dat de groepsles te hoog gegrepen is voor ons :o
Aselt vind het superleuk hoor en ik ook maar ik begrijp niet altijd wat de instructeur roept. Ik niet begrijp=Aselt niet begrijp :n En Aselt is nog steeds helemaal stuk na een uur les. Hoog tempo dus! Ik stap ook tussendoor en laat hem zijn hals strekken ik vind dat ook wel eens vervelend voor de andere..
half uurtje lijkt mij lang zat in het begin..heb ik ook nu zo afgesproken gelukkig
Megan

Bericht door Megan » di 08 jan 2013, 20:48

Ik spreek een les per keer af. Soms zit daar een week tussen maar op dit moment zijn eigenlijk de weekenden alleen voor mij te doen. Het is nu 's avonds te vroeg donker. Dus nu in de winter heb ik heel af en toe een les.
Diegene die mij les geeft, vraagt 25 euro voor een uur en 12,50 voor een half uur. Dan heb je wel een intensieve privé-les en ze komt aan huis. Met alle aanwijzingen en huiswerk, kan ik wel een poosje vooruit.
€ 11,= is niet duur zeg!
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 08 jan 2013, 21:30

Had het er toevallig vandaag met collega nog over. Heb altijd samen met Janna gelest de afgelopen jaren, maar ondertussen al ruim 1,5 jaar geen echt les meer gehad denk ik. Stomme is...de lessen zetten mij zó enorm aan het denken, dat ik tijdens het rijden meer aan het denken en overpeinzen ben dan dat ik echt ga rijden, waardoor we niet altijd echt een sprong voorwaarts maken. Laat ik dat vervolgens bezinken en heb ik mijn conclusies getrokken qua wat wel/niet moet en past, dan ineens gaan we in stappen vooruit...(maar hebben we dus geen les meer)

Kortom, schijnbaar moet ik geregeld even wat tips enz meekrijgen, maar vervolgens ook de tijd nemen om dit voor mezelf een plek te geven.

Als ik straks weer vaker en meer rijd wil ik wel weer gaan lessen. Maar waarschijnlijk wel weer op basis van af en toe een serie lessen.
Overigens ben ik destijds gestopt met lessen, omdat ik simpelweg het geld er op dat moment niet meer voor had.
Geluk is de vrucht van intens werk
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 08 jan 2013, 21:56

Hier nog iemand die geregeld tips moet hebben en handvaten en reminders.
Vooral met zwartje.

Met Sjol had ik vaak maar 1 x in de maand priveles, meen dat ik toendertijd 40 euro per uur kwijt was, maar ik nam half uur les.
Dan had ik weer berg huiswerk waar ik mee aan de slag kon.
En ik reed toen wel veel in groepslessen mee, 2 redenen, 1 als je daar op stal stond mocht je ze kostenloos meerijden 2 die waren dan in de binnenbak, daar was het droog.

Met Sjol overigens sinds 2009 geen priveles gehad.

Zwartje ben ik toen ik hem net kreeg intensief mee gaan lessen, dus elke week.
Simpelweg, inrijden en doorrijden kan je maar 1 keer doen en vond het zonde hem te verprutsen (wat me toch wel gelukt is).
20 euro per half uur.

Momenteel les van weer andere instructie wegens verhuizing van de andere, kosten 15 euro per half uur.
Probeer 1 x per week te lessen, lukt niet altijd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » wo 09 jan 2013, 06:29

Voordat Crystal zo ziek werd reed ik 1x in de maand een priveles van 45 minuten en kostte mij € 32,50. Daarnaast reed ik 1x per week met een groeples van een uur mee en dat kostte mij € 10,00 per keer. Bijna anderhalf niet meer gelest, maar nu crystal weer genezen is verklaard gaan we per 1 februari weer beginnen. Ik ga nu eerst om de week in de groepsles om te kijken hoe ze dat volhoudt. Een priveles is bij ons op de manege vrij pittig voor zowel ruiter als paard en dat zal ze nog niet aan kunnen. Manege les is bij ons minder intensief voor zowel ruiter als paard. En ik kan eventueel tijdens de groepsles eruit gaan als het nog te veel gevraagd voor haar is.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 09 jan 2013, 06:59

Megan, 12,50 per halfuur voor iemand die naar jou komt is toch net zo goedkoop? Diegene is toch tijd enbrandstof kwijt?

Ik denk dat prijzen zo door nederland heen ook wel wat verschillen. Gewoon omdat natuurlijk de kosten van de manege ook afhankelijk zijn van locatie (grondprijs etc?)
Ik mag zorgen voor
Plaats reactie