Ja, tis niet mijn paardenjaar

. Zaterdag was ik hooi aan het klaar zetten en ik hoor gerommel in de stal. Niks bijzonders dacht ik, Anka heeft de irrtante gewoonte veel en vaak te rollen in de stal. Hoor ik inenen wat hardere klappen, kijk in de box, ligt ze met keurig gevouwen pootjes tegen de wand

. Ze raakte totaal niet in paniek, bewoog wat heen en weer en kreeg de voorhand stukje bij beetje opzij en kwam weer in de benen. Het leek nogal onschuldig uiteindelijk.
Echter toen ik zaterdagmiddag ging rijden stond de hele achterhand stijf

. Ze wilde al niet echt graag de wei uit zaterdag en stond met opzadelen in de manege al steeds op rust linksachter. Ik erop, ze zet een pas en ik denk dit is helemaaal niet goed

. Ze liep niet kreupel maar heel kort en stijf achter. Ik was alleen in de manege en dus heb ik haar maar even aan de longe gezet om te zien waar het probleem zat. Nou achter dus. In het begin was de pas met linksachter soms iets kleiner, echt een fractie, dan rechtsachter. Verder was ze heel stijf in de lendenen. Toen erop en rechtsom was alles geen probleem, sta en draf linksom ook niet maar galop wel. Dat maar gelaten en kort lang en laag gestapt en gedraafd. Toen nog even aan de longe weer gecheckt en het werd beter. Gister een dag rust en vandaag even kort gereden en paard lijkt als vanouds. Niks meer te merken. Ze liep al uit zichzelf weg toen ik opstapte. Was zo blij dat ik dat heel inconsequent niet gecorrigeerd heb

.
Beetje lange inleiding voor de vraag. Het lijkt met een sisser af te lopen en ik kon er vandaag niks bijzonder meer aan merken. Uiteraard heb ik wel heel rustig aan gedaan. Maar is het nou verstandig om Anka nog te laten checken door een osteopaat/fysio/masseur?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!