boek nicolette hebing de oplossing?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Jetteketet

boek nicolette hebing de oplossing?

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 13:08

Hooi :D
Is er iemand die ook een eczeemfjord heeft en aan de hand van het boek 'zomereczeem opgelost door voeding' goede doelen heeft behaald?Of misschien wel de eczeem helemaal opgelost?

Ik ben zelf nu bezig met het dieet voor mn fjordje volgens dit boek en ben echt benieuwd of het zal werken,al is het maar dat de jeuk afneemt.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die het ook geprobeerd hebben.
Jilly

Re: boek nicolette hebing de oplossing?

Bericht door Jilly » do 22 nov 2012, 13:18

Ik heb het boek ooit eens geleend en er wat tips uitgehaald, maar het totaalplaatje was voor mij onmogelijk waar te maken omdat ik in pension sta/stond en geen fluit te zeggen had wbt weidebeheer (voor de rest ook niet hoor 8)7 )

Het is wel zo dat voeding een veel grotere rol speelt in het hele eczeemverhaal dan eerst werd aangenomen.
Mijn fjord is behandeld voor het schuren en verder is het goed opletten wat hij binnen krijgt (liefst niet te veel op gras, geen brood, geen groenten en fruit, zo weinig mogelijk suikers en zetmeel in het voer,...) en dat icm af en toe wassen met tea tree shampoo en wat lotion smeren op de piekmomenten maakt dat hij met hele manen en staart en zonder deken in de wei staat!

Edit: hier vind je ons verhaal http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 18&t=29753

en dit is een foto van einde van deze zomer:
Afbeelding
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 13:24

Jilly dat klinkt goed dat je fjord toch wat opgeknapt is.
Ik kan gelukkig wel aan alle eisen voldoen volgens het boek,ben er ook gisteren mee begonnen.
Ze lust het ook nog eens heel erg graag,ze duikt er gewoon in,smeert zich eerst helemaal onder en doet dan eten hahaha maf peerd.

Ik zal hier in dit topic van tijd tot tijd een foto plaatsen,kan men zien of het iets uithaald of niet.
Ik zou al blij zijn als de jeuk deed verminderen,arme dier word er soms echt tuureluurs van.

haha de foto kwam tegelijk met mijn post,maar wauw goed werk hoor ziet er echt keurig uit!!! +:)+
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » do 22 nov 2012, 13:35

ik lees even mee! ook hier een eczemer, Dirkje heeft een Boett deken en ik geef nu omega 369 van Subli, ben benieuwd of het gaat werken.
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 13:37

Hier een foto die ik net gemaakt heb.
Ze bleef niet staan want tja er kon toch iets eetbaars uit baasje rollen he hahaa

Afbeelding

En d'r staart.

Afbeelding

Eens zien hoe het over een maand uitziet bij haar.
Vandaag kon ik de eczeemdeken afdoen,geen steekbeesjes te zien en ze staat ook rustig in het zonnetje te soezen. :z
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 13:47

Hier een lijstje uit het boek.Misschien zijn er mensen die het kunnen gebruiken. :)

Afbeelding

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 nov 2012, 14:11

Dat ziet er best heftig uit bij Jet. Erg he om ze zo te zien... ;(

Interessant om weer wat stukjes uit dat boek te lezen.
Alleen dat deel van die wei vind ik zo lastig he... En van het hooi ook wel. Wij kopen hooi aan en dat is bijna niet te vinden van een gezond bemeste wei :n
claudia

Bericht door claudia » do 22 nov 2012, 14:14

Oei, als die er zo nog uitziet in deze tijd dan is het wel heftig.

Ik ben erg benieuwd of het beter zal gaan. Ik ben wel van mening dat voeding veel kan doen.
Maar het is ook zeker een reactie op de mugjes( en die hebben dan weer niets met de voeding direct te maken)

Ik hoop echt voor jou dat het een heel stuk verlichting gaat brengen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 nov 2012, 14:35

Paarden met een verhoogde bloedsuikerspiegel reageren op die mugjes. Zoiets was het toch? :o?
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 14:41

Ja ik denk ook dat er een hoop te wijten is aan de voeding.
Jetje is doordat ze ook wat op leeftijd is ook wel een pony die snel invalt op te schraal voer.
En ja dan zoek je weer iets wat wel aanzet,dan zet het prima aan maar jeukt ze nóg erger.
Het is zo'n vreselijk dilemma die zomereczeem pfffff

Ik heb alles al gegeven wat in het boek staat maar nog nooit samen,kun je nagaan hoe dichtbij ik was maar had gewoon het verkeerde menu samen gesteld.
Toen ik het boek las,zei ik bijna bij elk hoofdstuk....och zie je wel......dat had ik al eens gedaan en ...ohh dus dat kan wel gewoon samen.

Ja echt op gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer maar ik hoop zoooo dat dit dan wél doet aanslaan.Anders weet ik het echt niet meer hoor. ;(
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 nov 2012, 14:44

Loopt ze wel onder een deken?

Ik ben ook eerder van het probleem aanpakken dan van symptoombestrijding, maar én én is in het geval van ZE toch aan te raden denk ik.
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 14:47

Oja ze heeft al een hele riedel aan eczeemdekens versleten hoor.
Van Boett tot Ivanhoe en die van Epple Jack en de goedkopere merkjes.
Had vandaag de deken afgedaan,ze stond rustig geen vliegjes te zien en omdat het zonnetje zo lekker scheen hier had ik zoiets van ga maar lekker vitamientje D tanken haha

Maar zodra er ook maar een vlieg of mug te spotten is gaat direkt de deken op.In de zomer heeft ze hem 24/7 op en afentoe was ik manen en staart om de boel even op te frissen.
Jilly

Bericht door Jilly » do 22 nov 2012, 15:26

Da's naar dat ze ondanks een deken nog zoveel jeuk heeft. Ik hoop dat het met dit dieet beter gaat!
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 15:33

Het is toen es 1 jaartje fantastisch goed gegaan,toen hadden we een hele strenge winter en de zomer erna was er zo goed als geen mugje te bekennen,ook vliegen waren er toen bijna niet.
Ik dacht dat het van 2009 op 2010 was?????

Toen had ze zelfs d'r manen langer dat ze al omknikten,en dr staart was ook een volle bos.
Maar toen kwam het euvel erbij dat ze erg inviel,dus potverrrdepotverrrrr ander voer dan maar en flop daar ging ze weer schuren.

Mijn Jetje is écht een waar leerproject,qua voeding en verzorging en ook qua rijden.
Als ik al die punten ooit onder de knie ga krijgen dan huldig ik mezelf en Jet erbij hahahaha
Ootje

Bericht door Ootje » do 22 nov 2012, 16:43

Ze heeft het wel erg, zeg.

Fenna heeft ook ZE, maar zo'n dieet zou hier niet te doen zijn.
Ik merkte wel dat ze een stuk minder jeuk had toen ze een aantal weken van de wei af was.
Ik ben wel benieuwd of dit dieet nou echt helpt. Dan zou je toch denken dat dierenartsen het ook zouden adviseren?
Odette&Fenna
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 18:23

De dierenartsen hier weten er geen hol van af,daar heb ik nml vaak genoeg vragen over gesteld maar ze doen allemaal ontwijkend antwoorden.
Ze weten het gewoonweg niet.
Als dit ook niet gaat helpen ben ik echt aan het eind van mijn latijn wb de zomereczeem.
Ootje

Bericht door Ootje » do 22 nov 2012, 20:08

Komende winter komt er een ostheopaat voor Fenna.
Zij vertelde dat je twee soorten ZE hebt: aangeboren en verkregen. Als het verkregen is, dan heeft het met de werking van de organen te maken en dan kan ze het behandelen (hoop ik). Ik ben heel benieuwd of dat gaat helpen.

Hopelijk heeft jouw paard baat bij het dieet.
Odette&Fenna
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » do 22 nov 2012, 20:10

En hoe komen ze erachter of het aangeboren of niet is?
Jilly

Bericht door Jilly » vr 23 nov 2012, 10:31

Er achter komen of ouders het hebben/hadden en of het meer voorkomt in die bloedlijn...

Beide ouders van Hay hadden het niet. Bij nakomelingen van zijn vader heb ik het nog gezien, maar ik vind het moeilijk om dan te zeggen 'het komt van hem'. Ik heb er ook genoeg gezien bij ons en bij andere mensen die het niet hadden en ik weet ook niet in welke omstandigheden de andere paarden stonden.
Volle broer en zus zijn opgegegroeid in Zwitserland en Schotland en hebben het niet.

Het is inderdaad zo dat veel dierenartsen er weinig vanaf weten. Maar het is ook zo ontzettend complex allemaal he. Bij het ene paard werkt iets super, maar bij het andere doet het weer niks. Begin daar maar eens in te adviseren.
Maar ZE of niet, ik denk dat het sowieso een goede trend is om meer na te gaan denken over weidebeheer, voer,...
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » vr 23 nov 2012, 11:09

Ik denk dat de dieren van tegenwoordig gewoon letterlijk vervuild zijn van alle viezigheid wat zich in de bodem en lucht bevind.
Hoeveel natuurrampen zijn er nu al geweest,zoveel dat het niet te tellen is.
En ookal is het 'ver-van-mijn-bed-ramp' toch krijgt iedereen er iets van mee soms meteen en soms pas na jaren.
Er is niks zo puur als een paard,als een paard dus zulke symptomen geeft denk ik ook echt dat het aan de voeding en omgeving ligt.
Ik zal in ieder gaval alles proberen te doen om het voor Jetje zo dragelijk mogelijk te houden,arme dier heeft er ook niet om gevraagd.

Maar soms is het echt zo erg dat ik me gewoon schaam om met haar over de weg te lopen,mensen denken volgens mij dat ze mishandeld word ofzo.
En elke keer weer uitleggen wat ze heeft aan voorbijgangers,soms word ik er doodmoe van maar zeg je niks dan krijg je speculaties.
Plaats reactie