staart en manen vraagje
staart en manen vraagje
Nu het weer niet echt meer meezit , koud en nat etc,
vraag ik me af hoe je er toch voor kan zorgen dat het boogje,
er mooi uit kan zien i.p.v de borstel zoals t er nu bij staat,
vies vaal ipv mooi wit.
staart kan ik nog wel doen met een emmer en een sopje
maar het boogje krijg je gelijk een nat paard en dat wil ik
met deze kou Corner niet aan doen.
vraag ik me af hoe je er toch voor kan zorgen dat het boogje,
er mooi uit kan zien i.p.v de borstel zoals t er nu bij staat,
vies vaal ipv mooi wit.
staart kan ik nog wel doen met een emmer en een sopje
maar het boogje krijg je gelijk een nat paard en dat wil ik
met deze kou Corner niet aan doen.
Re: staart en manen vraagje
Ik neem het voor lief
Het is niet anders...
Alleen voor echte belangrijke wedstrijden deed ik het inderdaad met een emmertje

Alleen voor echte belangrijke wedstrijden deed ik het inderdaad met een emmertje

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Inge, de boog kort houden, dwz niet langer dan een handdikte hoog, dan word het in de wintervacht niet zo een borstel. Tja dat hij niet hagel wit is, dat is nou eenmaal zo.
Als de manen hier spierwit zouden moeten zijn, past het ook niet bij elkaar. Ze zijn zelf ook vaak nu zo smerig als wat

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Kort is in de winter vaak mooier dan lang. Maar sommige paarden maken het je ook gewoon erg moeilijk, Timor bijvoorbeeld heeft zijn manen een donker/zandbruin permanent gegeven. Dat is er gewoon in getrokken toen hij in de kudde stond. Dus dan heb je twee opties, wassen in de hoop dat het eruit gaat maar dan heb je wel het hele paard nat. Of eruit laten groeien.... dat laatste is het geworden. Maar moet zeggen dat ik ook elke keer met een diepe zucht naar die manen sta te kijken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Tja, lastig..
Om de boog van Do netjes omhoog te laten groeien spray ik ze na het rijden altijd een beetje nat en kam ze dan omhoog met een borstel. Dan valt het meeste zand eruit maar wit worden ze helaas niet
Om de boog van Do netjes omhoog te laten groeien spray ik ze na het rijden altijd een beetje nat en kam ze dan omhoog met een borstel. Dan valt het meeste zand eruit maar wit worden ze helaas niet

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
In de wintermaanden zijn de manen van Bjørn drama! Voordat ik knip, gebruik ik altijd een plantenspuit en dan net wat Anne zegt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Greenspot Remover van Cowboy Magic kun je ook op de manen gebruiken als ze erg vies zijn, worden ze een stuk witter van zonder te wassen 

Ereplaatsje voor

Ik hou de boog kort en ook de staart heb ik behoorlijk ingekort zodat die niet in de modder hangt. Dat het vies wordt voorkom je niet, die van mij lopen 24/7 buiten
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
leuk topic...
ik heb ook liever een zomerpaard dan een winter
die vacht zo dik ...veel meer poetswerk...of ben ik nou lui haha.
van mij mag het gauw weer zomer worden.
maar janna,opa wijlhuizen zegt dat de paarden ziek worden
als de manen nu erg gekort worden,is dat zo?
ik heb ook liever een zomerpaard dan een winter

die vacht zo dik ...veel meer poetswerk...of ben ik nou lui haha.
van mij mag het gauw weer zomer worden.
maar janna,opa wijlhuizen zegt dat de paarden ziek worden
als de manen nu erg gekort worden,is dat zo?
Huh, waarom zouden ze daar ziek van worden dan?? Vaak genoeg gedaan in de winter, maar nog nooit een paard ziek geworden omdat de manen eraf zijn gegaan hoor!! Misschien dacht hij aan de vacht??
Tea gaat ook lekker kort in de winter, maar die heeft sowieso altijd een korte boog.
Maar de rest ook, in de winter wordt er gewoon minder geknipt, koud buiten, koude handen, dus knip ze lekker kort. Staat ook nog wat netter dan zo'n hangpluisboog.
Met Cowboy Magic kun je ze vast witter krijgen, maar zou me er niet te druk om maken, zeker als je niet naar wedstrijd hoeft ofzo.
@ Janna, oh, ik kan het ook nauwelijks aanzien die nieuwe kleur van Timor, hoop dat het er snel uit groeit, hihi.. Ziet er niet uit toch!!
Tea gaat ook lekker kort in de winter, maar die heeft sowieso altijd een korte boog.
Maar de rest ook, in de winter wordt er gewoon minder geknipt, koud buiten, koude handen, dus knip ze lekker kort. Staat ook nog wat netter dan zo'n hangpluisboog.
Met Cowboy Magic kun je ze vast witter krijgen, maar zou me er niet te druk om maken, zeker als je niet naar wedstrijd hoeft ofzo.
@ Janna, oh, ik kan het ook nauwelijks aanzien die nieuwe kleur van Timor, hoop dat het er snel uit groeit, hihi.. Ziet er niet uit toch!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
Ik heb met het overlijden van Brenda te lang gewacht met Imka dr manenkam korter te knippen nu is het een klein beetje gaan hangen. Zo armoedig... En dan is het ook nog eens onwijs dik dus niet echt een plaatje om te zien. dan mogen ze nog iedere dag even het land op en komen ze ook nog eens onder de modder terug nou dan weet je wel hoe het stel eruit ziet. Maar goed als hun maar happy zijn 

@ Inge: hihi misschien dat ie zelf dacht aan zijn koude oren bij een kort koppie.
Nee alle gekkigheid op een stokje, het is mij nog nooit overkomen dat een paard ziek werd omdat hij minder manen had in de winter. Het staat niet altijd even knap maar dat is een bijzaak.
Zoals Esther ook al aangeeft misschien dat hij dacht aan de vacht, dat is natuurlijk een heel ander verhaal. De manen hoef je ook niet helemaal weg te halen, maar gewoon net wat Christa ook al zegt niet meer dan een handbreedte hoog. Dan pluist het het minste, Elinoor heb ik momenteel zelfs nog wat korter want anders is dat helemaal een ramp met haar 'heggenschaar' bos.

Nee alle gekkigheid op een stokje, het is mij nog nooit overkomen dat een paard ziek werd omdat hij minder manen had in de winter. Het staat niet altijd even knap maar dat is een bijzaak.
Zoals Esther ook al aangeeft misschien dat hij dacht aan de vacht, dat is natuurlijk een heel ander verhaal. De manen hoef je ook niet helemaal weg te halen, maar gewoon net wat Christa ook al zegt niet meer dan een handbreedte hoog. Dan pluist het het minste, Elinoor heb ik momenteel zelfs nog wat korter want anders is dat helemaal een ramp met haar 'heggenschaar' bos.

Giel
Norvyn
Norvyn
- Thessa Keizer
Ik houd de manen nu ook goed kort en op 1 lengte, tsja wit houden is nu lastig, neem het dus ook maar voor lief dat ze iets grauwer zijn dan in de zomermaanden.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
ik heb corner vandaag gekortwiekt en idd scheelt dat al heel veel.
hij staat op m,n facebook.
bestaat er geen fjordenwereld app
hij staat op m,n facebook.
bestaat er geen fjordenwereld app

- Love_Jordy
Ik maak het altijd nat met een spuitbusje, rechtomhoog kammen, zoms wat puntjes eraf en zo wit als sneeuw blijft het :-D
Maar ik moet zeggen dat hij ook soms binnen staat hoor met heel nat weer.en dat sheelt ook.
Maar ik moet zeggen dat hij ook soms binnen staat hoor met heel nat weer.en dat sheelt ook.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Ik heb ook een plantenspuit om de manen omhoog te kammen. In de zomer zet ik de slang op de manen voor het knippen, maar 's winters doe ik dat ook met de plantenspuit.
Mooi wit zijn ze hier ook niet. Maar dat zou ook teveel contrast zijn met de rest van z'n lijf
Het moet al heel goor zijn voor ik me daar nog wat van aantrek.
Mooi wit zijn ze hier ook niet. Maar dat zou ook teveel contrast zijn met de rest van z'n lijf

Het moet al heel goor zijn voor ik me daar nog wat van aantrek.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.