Schiefel en keuring
Schiefel en keuring
Ja, Anka heeft helaas een beste schiefel (zichtbaar) op het linker pijpbeen. Zit er al bijna een jaar, gekomen net na de keuring vorig jaar. Ze heeft op de kogel nog een klein bultje, ook linker voorbeen. Deze schiefels heeft ze overigens geen last van. Inspuiten had helaas geen zin meer omdat ik de bult niet tijdig bemerkt had, de boel was al weer rustig aan het worden op de foto's.
Heeft het nou nog zin om naar de keuring te gaan of sta ik nu bij de stermerries automatisch achteraan?
Heeft het nou nog zin om naar de keuring te gaan of sta ik nu bij de stermerries automatisch achteraan?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Schiefel en keuring
Je gaat toch voor de leuk, dus maakt toch niet uit of je achteraan komt? Hoger dan ster kom je toch niet.
Maar volgens mij hoort ie wel in het rijtje beenkwaliteiten thuis.
Maar volgens mij hoort ie wel in het rijtje beenkwaliteiten thuis.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Tja ik weet niet..
Fjordy heeft ook een schiefel en die had een 7 voor beenstanden.
Als ze er niets aan kunnen doen ?
Fjordy heeft ook een schiefel en die had een 7 voor beenstanden.
Als ze er niets aan kunnen doen ?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Is nogal eens wisselend heb ik het idee, misschien dat er per jury wat verschil in zit, of de plek en de ernst van de schieffel..
Maar ze is ster, dus mee kan ze altijd, ze pakken je dat niet meer af!!
Maar ze is ster, dus mee kan ze altijd, ze pakken je dat niet meer af!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ster pakken ze je toch niet af, geen idee hoe schiefel wordt aangerekend.
Gewoon lekker gaan als je het leuk vind.
Sjol haar beenwerk is sinds ze 3 is al om te janken en echt met zware werk, niet mooier geworden nu met haar 15 jaar.
Gewoon lekker gaan als je het leuk vind.
Sjol haar beenwerk is sinds ze 3 is al om te janken en echt met zware werk, niet mooier geworden nu met haar 15 jaar.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Het is wel een punt minder op beenkwaliteit, maar omdat je al een ster hebt zullen ze het denk ik wel mee nemen in de plaatsing maar per definitie sta je niet achteraan. Denk maar aan een modelmerrie met 36 punten en een schiefel, die kan nog ruim voor een merrie lopen met 34 punten zonder schiefel. Maar zal het zo zijn dat plek 1,2 en 3 verdeeld moeten worden, dan hebben de paarden zonder schiefels wel een streepje voor.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)