Randols ardeche endurance
Randols ardeche endurance
Wie heeft er ervaring met dit zadel?
http://www.bokt.nl/markt/ad/67562/endur ... tock-zadel
ik ben op zoek naar zoiets voor Celin, maar ze heeft een erg korte rug. Zou dit passen? En hoe is het zadel kwalitatief gezien?
http://www.bokt.nl/markt/ad/67562/endur ... tock-zadel
ik ben op zoek naar zoiets voor Celin, maar ze heeft een erg korte rug. Zou dit passen? En hoe is het zadel kwalitatief gezien?
Ctje 

Re: Randols ardeche endurance
Ik weet niet precies hoe dit zadel is, maar Randoll's is toch een van de goedkopere merken. De pasvorm is minder goed dan bij de wat duurdere/ middenklasse merken. Ik heb een paar jaar geleden een Randoll's getest (boomloos, veelzijdigheidsmodel), die was op het oog hetzelfde als een Barefoot. Maar de Randoll's lag echt veel minder goed, en schoof ook. Als je hem een week mag proberen en dan terug geven, kun je dat doen, maar zonder proberen zou ik het risico niet nemen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Ik heb ook een blauwe maandag een randols western/endurance zadel gehad, maar vond de kwaliteit leer echt flut. Keihard en slecht. Beter een wat bekender merk en iets meer geld uit geven. Vooral bij dit soort zadels komt paavorm heelnauw
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Oke. Hebben jullie ook iets wat jullie wel aanraden wat hierbij in de buurt komt? prijs maakt me niet zo heel veel uit.
Ctje 

Heb ik ook (heel kort) naar gekeken, omdat ik 'm zo mooi vond uitzien op t plaatje.. maar kwam er heel snel achter dat 'kort en rond' héél iets anders is dan 'normaal gebouwd'
Heb 'm niet eens hoeven passen
Vergelijkbare zadels 'voor normaal gebouwde paarden' lagen ook voor geen meter op Bailey.
Circle Y endurance misschien een optie? Heeft Bailey een tijdje mee gelopen, maar is er op gegeven moment wel uitgegroeid. Kwalitatief in ieder geval een prima zadel! Tweedehands zijn ze afentoe rond de 600 á 700 euro te krijgen.

edit: plaatje lijkt het niet te doen? Hier nog los de link.
http://www.flickr.com/photos/virtualdis ... 696289757/

Heb 'm niet eens hoeven passen

Circle Y endurance misschien een optie? Heeft Bailey een tijdje mee gelopen, maar is er op gegeven moment wel uitgegroeid. Kwalitatief in ieder geval een prima zadel! Tweedehands zijn ze afentoe rond de 600 á 700 euro te krijgen.
edit: plaatje lijkt het niet te doen? Hier nog los de link.
http://www.flickr.com/photos/virtualdis ... 696289757/
Die ziet er idd ook wel goed uit. Zal me daar eens verder in verdiepen.
Ctje 

Voor die prijs (600-700euro) heb je ook een compleet nieuwe Barefoot, en die zijn best goed. Ik rij er al jaren endurance mee, nooit rugproblemen of spierpijn bij Orlinde (of mij). Je hebt western modellen, een endurancemodel, dressuur of veelzijdig; keuze zat. Wel een week op proef nemen als het even kan, dan kun je goed voelen of het wat voor je is.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
Equiflex heeft volgens mij ook endurance modelen en dat zijn ook heerlijke zadels.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
barefoot heb ik eens op Celinde geprobeert, maar dat was echt 'waar gaat dat zadel met mn paard naartoe' 

Ctje