Heeft iemand ervaring met een postzegelverzameling?
Sinds ik bij mijn ouders poets, ruim ik ook beetje bij beetje hun zolder op. Daar kwam ik de postzegelalbums van mijn overleden oma tegen die ik destijds mocht hebben. Ik doe er helemaal niets mee en zou ze best willen verkopen, alleen ik heb totaal geen idee van de waarde. Een album betreft Nederlandse zegels, ook nog uit de tijd van Juliana en een paar van Wilhelmina en daarnaast nog 3 albums met buitenlandse zegels waar links en rechts ook nog Nederlandse zegels tussen zitten.
Ben benieuwd of hier iemand er verstand van heeft?
Postzegelverzameling
Postzegelverzameling
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Postzegelverzameling
Wij hebben wel een kennis gehad die dat doet, ik denk dat dat wel wat waard is. Dan zou je echt op zoek moeten naar een verzamelaar spul meenemen en dan kijken of het waarde heeft!
Dus geen verstand ervan, maar zou er zeker wat mee doen! Of indien het waarde heeft nog wat langer bewaren
.
Dus geen verstand ervan, maar zou er zeker wat mee doen! Of indien het waarde heeft nog wat langer bewaren

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Wij hebben hier op zolder ook een mega verzameling postzegels staan. Ook een erfenis.
Paar jaar terug zijn weer eens bezig geweest om te proberen ze kwijt te raken. Je moet net de juiste postzegels hebben voor de juiste persoon ofzo. Wij kwamen er geen steek verder mee in ieder geval..
Hebben nog wel iets van een adres in rotterdam gekregen geloof ik, maar niets meer mee gedaan. Zeulen met die albums en weinig animo ervoor. Als jij een gouden tip krijgt, houd ik me ook aanbevolen hiervoor
Paar jaar terug zijn weer eens bezig geweest om te proberen ze kwijt te raken. Je moet net de juiste postzegels hebben voor de juiste persoon ofzo. Wij kwamen er geen steek verder mee in ieder geval..
Hebben nog wel iets van een adres in rotterdam gekregen geloof ik, maar niets meer mee gedaan. Zeulen met die albums en weinig animo ervoor. Als jij een gouden tip krijgt, houd ik me ook aanbevolen hiervoor

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

ons mam zou er dolgelukkig van worden, maar over waarde e.d. moet je mij ook niks vragen.
Je moet inderdaad net iemand vinden die jouw zegels nog zoekt!
Je moet inderdaad net iemand vinden die jouw zegels nog zoekt!
Haha wat komt dit verhaal mij bekend voor. Enige tijd geleden besloot ik mijn postzegelverzameling te verkopen. Deze verzameling had ik van mijn opa geërfd, ik had zelf dus ook geen flauw benul van de waarde. Mijn opa had verteld dat hij de boeken aan mij gaf omdat ik dan nog een zakcentje zou hebben. Op internet vond ik toen een open taxatie dag voor postzegels, munten etc. Ik was bang dat ik opgelicht zou worden en mijn verzameling voor veel minder kwijt zou kunnen dan dat het waard was. Op mijn hoede ging ik er toch maar naar toe.
Ik moest anderhalf uur wachten. Ondertussen bedacht ik me dat ik van de opbrengst misschien eindelijk een fatsoenlijk auto'tje zou kunnen kopen, of een heerlijk westernzadel om lekker mee buiten te rijden. Mensen kwamen met grote glimlach naar buiten, iemand kreeg zelfs zijn munten verzameling gewaardeerd op 3000 euro.
Na anderhalf uur mocht ik. De beste man bladerde vluchtig door de boeken en wist na welgeteld 10 seconden te vertellen dat ik mijn verzameling maar moest weggeven aan een klein kind, omdat het nog geen tientje waard was.
Ik en mijn familie hebben hier gelukkig nog wel weken om kunnen lachen, en dat is ook wat waard!
Ik moest anderhalf uur wachten. Ondertussen bedacht ik me dat ik van de opbrengst misschien eindelijk een fatsoenlijk auto'tje zou kunnen kopen, of een heerlijk westernzadel om lekker mee buiten te rijden. Mensen kwamen met grote glimlach naar buiten, iemand kreeg zelfs zijn munten verzameling gewaardeerd op 3000 euro.
Na anderhalf uur mocht ik. De beste man bladerde vluchtig door de boeken en wist na welgeteld 10 seconden te vertellen dat ik mijn verzameling maar moest weggeven aan een klein kind, omdat het nog geen tientje waard was.
Ik en mijn familie hebben hier gelukkig nog wel weken om kunnen lachen, en dat is ook wat waard!
Caya (v. Kunar)