Onweer
Onweer
Wat een onweer was het weer hier . Ik lig dan in mijn bed en moet steeds denken aan Gunnar en Butje die buiten staan. Ze staan bij ons 24/7 buiten in de zomer.
Ik denk dan steeds wat is wijsheid, ze binnen zetten 's nachts of gewoon buiten. Er zijn genoeg afleiders in de buurt dat is denk ik het probleem niet. Je hoort ook zoveel verschillende meningen.
Hoe gaan jullie om met onweer; overdag en/of 's nachts?
Ik denk dan steeds wat is wijsheid, ze binnen zetten 's nachts of gewoon buiten. Er zijn genoeg afleiders in de buurt dat is denk ik het probleem niet. Je hoort ook zoveel verschillende meningen.
Hoe gaan jullie om met onweer; overdag en/of 's nachts?

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
- nancy imka
Re: Onweer
Ik laat ze gewoon buiten staan, ze kunnen zelf de stal in en uit dat is in onze paddock. Maar bij harde onweer vind ik het ook niet prettig hoor... Al kan het natuurlijk ook bij ons thuis in het huis inslaan... Weet niet of het binnen nou zoveel veiliger is;)
- Rosantjuh(L)banjer
Ik heb ze nu ook 24 uur buiten maar als ik denk dat het eens mal kan gaan dan zet ik ze lekker op stal.
Daar heb ik die stallen nou juist voor haha.
Ik was maar wat blij dat ik ze vanacht binnen had staan kon ik me rustig weer omdraaien toen ik wakker werd van een flinke knal.
Na het verhaal van alinde ben ik er nog voorzichtiger mee geworden.
Daar heb ik die stallen nou juist voor haha.
Ik was maar wat blij dat ik ze vanacht binnen had staan kon ik me rustig weer omdraaien toen ik wakker werd van een flinke knal.
Na het verhaal van alinde ben ik er nog voorzichtiger mee geworden.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ik vind onweer ook helemaal niks, maar ik laat ze wel allemaal buiten staan.
Heb ooit gezien dat een boerderij afbrandde waar de paarden net op tijd uit waren.
Ik weet dus ook niet goed wat veiliger is.
Maar ik vind het verre van fijn als er onweer vlakbij is.
Heb ooit gezien dat een boerderij afbrandde waar de paarden net op tijd uit waren.
Ik weet dus ook niet goed wat veiliger is.
Maar ik vind het verre van fijn als er onweer vlakbij is.
Onweer vind ik ook altijd lastig. Ik moet dan altijd denken aan Alinde van Lisa, ben er sindsdien toch wel banger voor geworden...
Als het onweer aangekondigd is heb ik ze wel liever op stal. De kans is zoooo klein, maar ik voel me er gewoon beter bij als de paarden binnen staan.
Eigenlijk heel hypocriet want overdag kan ik ze dan niet binnen zetten omdat ik op mijn werk zit en als het ineens begint te onweren ga ik ook niet er nog door om ze binnen te halen
Als het onweer aangekondigd is heb ik ze wel liever op stal. De kans is zoooo klein, maar ik voel me er gewoon beter bij als de paarden binnen staan.
Eigenlijk heel hypocriet want overdag kan ik ze dan niet binnen zetten omdat ik op mijn werk zit en als het ineens begint te onweren ga ik ook niet er nog door om ze binnen te halen

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bij de pensionstal waar ik stond zette ik ze binnen. Ze stond daar in de polder en op een niet heel grote wei in het openveld. Dat vond ik eng met onweer.
Nu zet ik ze niet binnen, ze lopen op een hectare grasland met zjijn 3tjes, kunnen alle kanten op. De wei is aan 1 kan omringt door een pard met bomen die niet heel hoog zijn maar wel beschutting geven. Aan de voorkant van mij wei staat er een huizenblok.
Aan de achterkan is de weg en aan de 4e kan een andere wei.
Ze kunnen doorgaans zelf in en uit lopen op het erf/bak/ en ook de stallen in.
Ik heb daar zelf het veiligste gevoel bij, omdat de stal ook in de brand kan vliegen bij inslag en wij wonen er niet bij.
Dus dan kunnen ze ook geen kant op.
Nu sharon ziek is is de ingang van de wei naar de bak/erf/stal dicht omdat die daar staat en de wei niet op mag.
Dus vanacht hebben Flash en Yuri wel op de wei gelopen.
Nu zet ik ze niet binnen, ze lopen op een hectare grasland met zjijn 3tjes, kunnen alle kanten op. De wei is aan 1 kan omringt door een pard met bomen die niet heel hoog zijn maar wel beschutting geven. Aan de voorkant van mij wei staat er een huizenblok.
Aan de achterkan is de weg en aan de 4e kan een andere wei.
Ze kunnen doorgaans zelf in en uit lopen op het erf/bak/ en ook de stallen in.
Ik heb daar zelf het veiligste gevoel bij, omdat de stal ook in de brand kan vliegen bij inslag en wij wonen er niet bij.
Dus dan kunnen ze ook geen kant op.
Nu sharon ziek is is de ingang van de wei naar de bak/erf/stal dicht omdat die daar staat en de wei niet op mag.
Dus vanacht hebben Flash en Yuri wel op de wei gelopen.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Blijft moeilijk. Bij mij staan ze nu ook op de grote wei wel met schuilstal, maar daar gaan ze toch niet instaan. Maar toen er hier vannacht een enorme knal was, stroom eruit sloeg vond ik het maar niets. Was blij dat ik ze vanochtend gewoon zag grazen!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Het zouden mijn woorden en gedachten kunnen zijn. Paard staat ook bij een vriendin 24/7 in de wei met haar twee paarden. Ik slaap dan ook erg slecht. Ben zelf niet bang voor onweer maar sinds het gebeuren van Alinde van Lisa zit ik altijd in een dilemma. Stel dat ze bij de draad staan en de bliksem slaat daar op. (Heb zelf ooit eens 3 koeien met de poten omhoog zien liggen na inslag op de draad). Soms, als het overdag is of in de avond worden ze wel eens binnen gezet maar dan ben ik tegelijk bang dat de bliksem in slaat op stal waar het tevens vol ligt met hooi. Het blijft moeilijk.Abe_ schreef:Wat een onweer was het weer hier . Ik lig dan in mijn bed en moet steeds denken aan Gunnar en Butje die buiten staan. Ze staan bij ons 24/7 buiten in de zomer.
Ik denk dan steeds wat is wijsheid, ze binnen zetten 's nachts of gewoon buiten. Er zijn genoeg afleiders in de buurt dat is denk ik het probleem niet. Je hoort ook zoveel verschillende meningen
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
hier blijven ze buiten staan, als ze willen gaan ze in hun schuilhok staan
is wel altijd dubbel, weet in naaste omgeving bijna een handvol paarden die gedood zijn door een bliksem.
is wel altijd dubbel, weet in naaste omgeving bijna een handvol paarden die gedood zijn door een bliksem.
Bij ons gaan ze naar binnen met onweer. Ze staan zoiezo maar van 9-17 op de wei.
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
-
Die van mij blijven buiten (maar kunnen de schuilstal in). Vorig jaar met die korte zeer hevige storm waarbij het bij Pukkelpop zo mis ging, kreeg ik Lajke niet de stal in. Die voelt zich veiliger in de wei, waar grote bomen omheen staan.
Inderdaad wat is wijsheid, binnen zetten waarbij ze niet wegkunnen in geval van vuur of omvallende bomen of zelf laten kiezen waar ze zich veilig voelen.
Inderdaad wat is wijsheid, binnen zetten waarbij ze niet wegkunnen in geval van vuur of omvallende bomen of zelf laten kiezen waar ze zich veilig voelen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Bij mij is het wisselend. Als blijkt dat het zwaarder weer wordt, haal ik ze meestal wel binnen. Maar toen we in 2010 een windhoos hebben gehad (wat ik niet wist, 5 km verderop was er nl niets aan de hand), hebben ze wel buiten gestaan met flinke hagelstenen ed.
Ik weet ook niet of ze toen liever binnen hadden gestaan. Want dan horen ze alle herrie, maar weten niet wat het is, omdat ze dat niet zien. Dat kan ook heel veel stress geven.
Ik weet ook niet of ze toen liever binnen hadden gestaan. Want dan horen ze alle herrie, maar weten niet wat het is, omdat ze dat niet zien. Dat kan ook heel veel stress geven.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik heb gister heel hard liggen twijfelen op bed, wel naar stal, niet naar stal.... Ik vond het echt vreselijk, maar vanmorgen niks gehoord dus er maar vanuit gegaan dat alle paarden het weer overleefd hebben. Na vorig jaar ben ik totaal niet meer gerust op dit soort onweersbuien, het ging zo bizar hard hier dat ik mn kat zelfs bijna tegen het plafond had terwijl die helemaal nergens wat om geeft.
Het kan binnen net zo hard misgaan maar ik was er denk ik wel iets geruster op geweest als Celin binnen het gestaan, gewoon voor mn eigen gemoedstoestand..
Het kan binnen net zo hard misgaan maar ik was er denk ik wel iets geruster op geweest als Celin binnen het gestaan, gewoon voor mn eigen gemoedstoestand..
Ctje 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Och....ik had vannacht hetzelfde hoor Mieke....
Ik was er ook totaal niet gerust op,maar idd...geen telefoon vanochtend dus zal het allemaal wel goed zijn gegaan.
Maar ik denk dat ik cindy liever buiten heb,dan kan ze zelf beslissen en vluchten.
Het geeft me geen lekker gevoel als ze binnen staat,omdat ze dan niet weg kan als er wel wat gebeurt.
Ik was er ook totaal niet gerust op,maar idd...geen telefoon vanochtend dus zal het allemaal wel goed zijn gegaan.
Maar ik denk dat ik cindy liever buiten heb,dan kan ze zelf beslissen en vluchten.
Het geeft me geen lekker gevoel als ze binnen staat,omdat ze dan niet weg kan als er wel wat gebeurt.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Liefst buiten.
Die van mij hoort daar gewoon :p en daar kan het beste voor zich zelf zorgen in plaats van wanneer hij in zo stal opgesloten zit.
Bij bij stallen zelf ook altijd wel bang voor brand en of ze niet instorten met harde wind.
Die van mij hoort daar gewoon :p en daar kan het beste voor zich zelf zorgen in plaats van wanneer hij in zo stal opgesloten zit.
Bij bij stallen zelf ook altijd wel bang voor brand en of ze niet instorten met harde wind.
Sommige halen hun paarden binnen bij ons op stal; ik heb liever buiten 24/7
met wat maatjes. Wij hebben hoge bomen aan de rand van het verste weiland. Toch lig ik ook wakker als het onweert...of zoals vanacht beneden op de bank..ik vind het maar nix..

tsja onweer... Dat is voor mij toch wel een grotere angst geworden (voorheen vond ik dat niet fijn, maar nu ben ik daar wel erg onrustig onder).
Hjala staat buiten in de kudde in Balloo en Britt doen ze met onweer naar binnen (man waar ze staat is na mijn verhaal met Alinde ook erg voorzichtig geworden).
Eigenlijk staan ze als je het goed bekijkt nergens veilig, maar de kans is zo ontzettend klein dat je paard getroffen wordt... die is zo klein, maar hij is er wel....
Maar dit kan ook binnen zijn natuurlijk. Als de stal getroffen wordt en die vliegt in de brand heb je het ook.
Het is gewoon lastig, onweer.. Je kan zelfs zelf ook getroffen worden.
Hjala staat buiten in de kudde in Balloo en Britt doen ze met onweer naar binnen (man waar ze staat is na mijn verhaal met Alinde ook erg voorzichtig geworden).
Eigenlijk staan ze als je het goed bekijkt nergens veilig, maar de kans is zo ontzettend klein dat je paard getroffen wordt... die is zo klein, maar hij is er wel....
Maar dit kan ook binnen zijn natuurlijk. Als de stal getroffen wordt en die vliegt in de brand heb je het ook.
Het is gewoon lastig, onweer.. Je kan zelfs zelf ook getroffen worden.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ja, het blijft ook lastig. Ik ben ook erg geschrokken van het verhaal van Alinde, en ook al is de kans klein hij is er wel inderdaad.
Ik twijfel soms zo dat ik graag eens in het hoofd van een paard, en in mijn geval Gunnar zou willen kijken. Wat zou hij er zelf van vinden.
Toen ik vanmorgen kwam stonden ze beide lekker te grazen, net als de rest.
Ik twijfel soms zo dat ik graag eens in het hoofd van een paard, en in mijn geval Gunnar zou willen kijken. Wat zou hij er zelf van vinden.
Toen ik vanmorgen kwam stonden ze beide lekker te grazen, net als de rest.

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Hier blijven ze gewoon buiten. Ik ben er niet gerust op maar dat zou ik ook niet zijn als ze in de stal zouden staan. Wij hebben op de boerderij een bliksemafleider maar niet op de schuur waar de stallen in zitten. Die kan dus bij een inslag ook in de fik vliegen en als de paarden er dan in zouden staan ben ik ze misschien wel allemaal kwijt. Bij buiten staan als het fout gaat blijft het mogelijk beperkt tot 1 paard verlies. Maar het is een grote opluchting als ze er 's morgens allemaal nog gewoon staan. Ook bij mij heeft het verhaal van Alinde er geen goed aan gedaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

hier staan ze sowieso 's nachts op stal, ook in de zomer. Ik slaap dan toch veel rustiger als het onweert of slecht weer is. Als ik overdag thuis ben als het onweert laat ik ze buiten, maar haal het stroom er wel af. Je hoort nl vaak dat ze bij de omheining gaan staan en dat het daar op inslaat. Ik denk nu zeker bij elke onweersbui aan Alinde, Lisa en Hjala. Als het overdag in de verte hevig onweert en ik ben thuis haal ik ze op stal, maar als het hier al onweert laat ik ze staan, omdat het voor jezelf ook niet ongevaarlijk is naar buiten te gaan.
Ken ook een verhaal van een vuurkogel door bliksem, die had in een paar tellen een heel rieten dak in de fik. Als je paarden daar in staan is er ook niks meer te redden. Blijft lastig, maar ik voel me fijner als ze binnen staan
Ken ook een verhaal van een vuurkogel door bliksem, die had in een paar tellen een heel rieten dak in de fik. Als je paarden daar in staan is er ook niks meer te redden. Blijft lastig, maar ik voel me fijner als ze binnen staan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....