Waar laten we kleine penny alias Gjendra??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

Waar laten we kleine penny alias Gjendra??

Bericht door Annemarie » ma 16 jul 2012, 20:20

Binnenkort ga ik Gjendra weer ophalen van Tamara maar waar zal ik haar nou laten??

Ze kan terug naar Balloo of ik kan haar bij Nis en Anka in Eext zetten.

Eext heeft als voordeel dat alle 3 de paarden op 1 plek staan en ik er dagelijks kom en het dus makkelijker is om Gjendra vaker in handen te hebben. Ook scheelt het nog ietsje in geld.

Nadeel is wel dat als ze voor de winter geen ander baasje heeft gevonden ik 3 paarden heb uit te mesten en voeren. En dat voeren zou niet zo'n werk zijn als Anka niet stofallergisch was, maar goed dat is ze wel. Ik week het hooi wat ze's morgens buiten krijgen als ontbijt. Als Gjendra erbij komt betekent dat wel dat ik voor 3 paarden hooi moet weken. En zonder vorst is dat rotwerk om maar te zwijgen als het vriest...

Balloo heeft als voordeel dat ze gewoon buiten loopt en ik er verder geen werk van heb. Ik kom er dan wel minder vaak maar in principe kan ze gewoon meegenomen worden voor een wandelingetje, knipbeurt of wat dan ook. Dat komt er in de praktijk niet zo heel vaak van, maar ze is wel redelijk handzaam gebleven ondanks dat ze al 1,5 jaar in de kudde woont.

Zo verleidelijk om haar in Eext te zetten maar vraag me af of ik daar uiteindelijk in de winter geen spijt van zal hebben. Hmm, wat zouden jullie doen?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Kelly

Re: Waar laten we kleine penny alias Gjendra??

Bericht door Kelly » ma 16 jul 2012, 21:22

Bedoeling is om haar te verkopen?
Dan zonder twijfel terug naar Balloo
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
nina1993

Bericht door nina1993 » di 17 jul 2012, 07:16

Ik ga met Kelly mee. Vergeet ook niet dat hoe langer je ze dicht bij je houdt hoe meer je er een band mee krijgt. Aan een 3e paard heb je toch extra werk en in deze tijd raak je je paarden ook niet zomaar kwijt.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Dennis

Bericht door Dennis » di 17 jul 2012, 07:44

Ik zou haar voor de zomermaanden in Eext zetten en haar actief in de verkoop zetten als je haar toch wilt verkopen. Mocht ze voor de winter niet verkocht zijn en al dat extra werk komt eraan, kan ze toch nog voor de winter terug naar Balloo neem ik aan?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Cajou

Bericht door Cajou » di 17 jul 2012, 08:06

ik zou Denis's advies volgen, een paard wat dagelijks in de hand is verkoopt beter..!

thirza.
www.paardencoach.nl
gecertificeerd trainer Chris Irwin : www.chrisirwin.com
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 17 jul 2012, 11:29

Dennis schreef:Ik zou haar voor de zomermaanden in Eext zetten en haar actief in de verkoop zetten als je haar toch wilt verkopen. Mocht ze voor de winter niet verkocht zijn en al dat extra werk komt eraan, kan ze toch nog voor de winter terug naar Balloo neem ik aan?
Dat zou vast kunnen maar vraag me af of dat voor Gjendra nou zo prettig is om dan nog weer een extra adres gehad te hebben.

@Kelly: Mijn gevoel zegt niet verkopen, stel er gebeurt wat met die andere 2. Maar goed, dat is geen goed uitgangspunt, uitgaan van wat mogelijk gebeuren kan. En feit is, met 36 uur werken heb ik zeker als ik met Anka intensief rijd meer dan genoeg aan 2 paarden. En er is nu nog geen reden aan te nemen dat Anka niet weer goed wordt. Dus ja, verstand zegt verkopen is uiteindelijk beter, zou toch leuk zijn als iemand er al wat meer mee om zou tutten. En anders kan ik dat zelf volgende zomer doen als ze er nog is. Dan kan ik haar zelf verder opleren en dan beleerd verkopen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 17 jul 2012, 12:29

Niet te veel als mens denken Annemarie voor wat betreft dat nieuwe adres. Natuurlijk moet een paard even wennen als hij op een nieuw adresje komt maar daar doen ze over het algemeen minder moeilijk over als dat wij mensen dat doen. Bovendien kent ze jou en grote kans dat ze Nis en Anka ook nog wel kent. Ik vind de optie van Dennis helemaal nog niet zo verkeerd en wat verkopen aangaat, dat kun je los daarvan bekijken of je dat nu wel of niet wilt. Bedenk wel: verkocht is verkocht.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nirvana007

Bericht door Nirvana007 » di 17 jul 2012, 12:41

Denk goed na over verkopen Annemarie, ik denk namelijk dat dit wel eens een heel fijn rijpaard kon gaan worden :)) . Ze beweegt zo makkelijk. Wie weet dressuurtop in de dop??? :)*
R.I.P lieve Nirvana ik zal je nooit vergeten

Djimm v.Tsjerk x ramiro
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 17 jul 2012, 15:30

Hier heb ik de pony van mijn vriendin staan en die heeft ook stofallergie dus voer ik geen hooi maar kuil of voordroog, dat is niet stoffig dus hoeft niet geweekt te worden, misschien een ideetje? Scheelt koude ijshanden :P
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 17 jul 2012, 15:36

Dat wilde ik ook al typen Thessa, maar mijn computer op het werk weigerde vanmiddag! Is dat geen optie, scheelt een hoop tijd (sowieso).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 17 jul 2012, 18:22

Thessa Keizer schreef:Hier heb ik de pony van mijn vriendin staan en die heeft ook stofallergie dus voer ik geen hooi maar kuil of voordroog, dat is niet stoffig dus hoeft niet geweekt te worden, misschien een ideetje? Scheelt koude ijshanden :P
Dit doen wij dus ook voor Imka. En buiten dat was het goedkoper en makkelijker op te slaan. Imka en de andere paardjes doen het er prima op. En verder ga ik met Dennis mee. En neem aan dat ze het prima naar dr zin heeft in Baloo dus als ze niet verkocht raakt zou ze toch ook weer terug kunnen voor de winter...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 17 jul 2012, 18:35

ligt er idd aan wat je wilt, verkopen of niet. Als je haar wilt houden zou ik haar lekker thuis willen hebben, dan zie je haar veel vaker.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 17 jul 2012, 18:49

Ik zou haar denk ik thuis houden. Is ze net wat vaker in handen, en dus prettig in de omgang. Ik zou, als ik een jong paard zou kopen, liever een hebben die al iets kan, dan een die uit de kudde komt en weinig gewend is. Dan doel ik op, op stal staan, alleen blijven, met mensen omgaan.

Qua hooi weken is voordroog/kuil een optie? Anka werd dr dikkig van toch?, je zou ook overdag de kuil kunnen geven en de avond voor anka hooi weken.

Ze is heel leergierig en braaf, maar heeft nog wel wat te leren qua omgang met de mens hihi. En zo kan je haar rustig aan dingen laten wennen, opleren en dan evt verkopen. denk dat je een opgeleerd paard nu makkelijker verkoopt als een onbeleerd dier
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 17 jul 2012, 19:13

opgeleerd? Wat is dat nou weer?? ;)
Maar ook als je haar zelf wilt houden is het toch veel leuker haar aan huis te hebben? Ze had/heeft het in Balloo super hoor, maar heb je nu geen kriebels haar wat meer te zien?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 17 jul 2012, 19:43

Opleren/ beleren/opleiden/opvoeden, geef het maar een naam hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 17 jul 2012, 19:48

Ja tuurlijk vind ik het leuk haar bij huis te hebben. Tis wel mijn moppie wat uit mijn oogappel Nis is geboren. En ze werd mij door Nis hoogstpersoonlijk gepresenteerd natuurlijk ;) .

Dat van de kuil is op zich een goed idee maar Anka werd er behoorlijk rond van. Het idee voor buiten kuil geven en Anka op stal hooi is wel een goed idee.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 17 jul 2012, 19:49

Tamara schreef:Opleren/ beleren/opleiden/opvoeden, geef het maar een naam hihi
Opleren kende ik wel hoor. :D
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 17 jul 2012, 20:23

Dan geef je Anka toch wat vaker kleine porties, of voer je haar dmv een slowfeeder?

Er zijn best veel oplossingen voor te bedenken.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 17 jul 2012, 22:56

Annemarie schreef:Ja tuurlijk vind ik het leuk haar bij huis te hebben. Tis wel mijn moppie wat uit mijn oogappel Nis is geboren. En ze werd mij door Nis hoogstpersoonlijk gepresenteerd natuurlijk ;) .
Met die wetenschap schreef ik ook 'Bedenk wel: verkocht is verkocht'. Als je spijt gaat krijgen van een evt. verkoop kun je dat niet meer ongedaan maken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 18 jul 2012, 15:14

Het lijkt mij een mooie optie om Gjendra 2 of 3 maanden 'thuis' te hebben om haar zo nu en daeenendertig in de hand te hebben. Voor de winter zou ik haar dan weer naar Balloo brengen als dat kan.
Van het voorjaar zou je haar dan evt weer op kunnen halen, beleren en dan zien of je haar gaat verkopen of niet.
De winter thuis houden zou ik zelf niet snel voor kiezen. Het is inderdaad best weer wat extra werk en ze zal er echt niet slechter van worden om weer een paar maanden in de kudde van Ballloo te lopen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie