Hebben jullie ook wel eens last van honden tijdens buitenritten?
Vanmiddag heb ik een rit van 15,4km gemaakt met Do langs de hunnenbedden, heerlijk!
Omdat het weer wat opklaarde dacht ik dat het wel leuk was om nog een rondje door de genieput (meertje) te rijden.
En toen kwamen we een onwijs mens tegen, met twee honden die duidelijk NIET luisterden.
Ik kwam het ''terrein'' op en was van plan om even door het water te draven met Do (nat geregend was ik toch al (; ), die vrouw lette enkel alleen om haar jackrussel welke braaf met een balletje aan het spelen was. Toen ik bijna bij het water was kwam er opeens een tweede hond (zwarte labrador) uit de bosjes het water in gerend. Do schrok zich een ongeluk en ging opeens heeul hard terug naar waar we vandaag kwamen.
Die vrouw kreeg het eindelijk door, wij werden inmiddels achtervolgd door dat beest, en zei; ''Ojee, een paard!''
Waarop ik dacht; ''Waar? Het paard waar jij het over hebt is al bijna thuis met jou hond in der hak!''
Ben gelukkig net blijven zitten en heb rustig naar huis kunnen rijden. En de hond? Die besloot in een moment van verstandsverbijstering terug te rennen naar het water om zn bal op te halen om vervolgens ergens het bos in te rennen; succes met hem terug roepen!
Hoe lossen jullie dit soort dingen op?
Op deze vrouw (en hond) ben ik vrij boos geworden, wat ik anders moest doen wist ik niet.
Vond het best jammer om zo te reageren, ik kom ook heel veel mensen tegen die hun hond laten zitten of aanlijnen als ik langs kom. Do is honden gewend, wat ik altijd even zeg als een hond (zittend) blaft, maar dat vind ik heel aardig