Weiland kopen
Weiland kopen
Vandaag waren we aan het brainstormen of het niet een goed idee is om zelf een weiland te kopen. Er ligt hier vlakbij een leuk perceel van 5600 vierkante meter met een stalletje en elektriciteit. Ik heb een afspraak gemaakt om zaterdag te gaan kijken. Echter ik ben hier compleet een leek in qua praktische zaken. Heb je te maken met overdrachtsbelasting, moet dit via de notaris, hoe weet je wat er in de toekomst mee kan gebeuren, wat je er zelf op mag bouwen enz enz...
Zijn er hier mensen die zelf wei gekocht hebben en dus weten hoe of wat?
Zijn er hier mensen die zelf wei gekocht hebben en dus weten hoe of wat?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Weiland kopen
Navragen bij gemeente wat er in het bestemmingsplan staat en daar kun je ook meteen vragen wat er mogelijk is qua bouwen, ja je moet overdrachtsbelasting betalen voor zover ik weet en ja dat gaat ook via de notaris.
Goed navragen bij de gemeente aant er staan veel ilegale bouw werken.
Er komt nog aardig wat bij kijken ook kosten voor het kadaster je gaat over het land elk jaar belasting betaling ook eventueel waterschaps belasting.
Eventueel verzekering stal.
Dit is wat even in mijnop komt.
Ik heb in 1993 een stuk grond gekocht dit is via de notaris gegaan. in al die jaren is mijn land nu 10x zoveel waard geworden.
Leuk voor de oude dag.
Er komt nog aardig wat bij kijken ook kosten voor het kadaster je gaat over het land elk jaar belasting betaling ook eventueel waterschaps belasting.
Eventueel verzekering stal.
Dit is wat even in mijnop komt.
Ik heb in 1993 een stuk grond gekocht dit is via de notaris gegaan. in al die jaren is mijn land nu 10x zoveel waard geworden.
Leuk voor de oude dag.
http://www.fjorkahoeve.nl