Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Zolmar
-
Contacteer:
Bericht
door Zolmar » zo 06 mei 2012, 20:01
Ik mocht een Massimo trail passen op Zolmar. Ik was zo nieuwsgierig naar dit zadel of het qua lengte op Zolmar zou passen, of het lekker zit, of ik er in pas. Ik heb er niet mee gereden want de boommaat was niet helemaal goed. Het is een 17,5 inch met franse (extra korte) kussens. Wat vinden jullie, pas ik erin?
Ik ga nog helemaal geen zadel kopen en als ik dat doe laat ik natuurlijk een kenner komen, ik ben ook nog nieuwsgierig naar de Massimo tolt II, omdat de lepel daarvan lager is en iets meer bil vrijheid en schouder vrijheid geeft, iemand ervaring met dat zadel?
-
Mariël
-
Contacteer:
Bericht
door Mariël » zo 06 mei 2012, 20:24
ik vind het er wel klein uitzien, terwijl je heel slank bent

, ook op je paardje toont het klein.
mooi zadel!!!
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 07 mei 2012, 04:38
Nee dat past niet, je billen zitten op de lepel dus je krijgt teveel druk van achter.
De nieuwe Massimo's is de zit kleiner dan andere merken en zadels. Inchmaten zeggen niet zoveel in dit geval.
Een 17,5" van het oude model zit ruimer dan een 18,5" van het nieuwe model trail.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 07 mei 2012, 06:18
Ik zou ook denken dat hij voor jou aan de korte kant is.
Zelf heb ik kleding maat 34/36 en rij met het oude type Massimo Trail (geen Franse kussens en zo'n beetje de eerste Massimo in NL) met 18,5" zitmaat omdat ik nogal lange stelten heb. Ik heb wel wat veel ruimte maar niet storend. Als ik jou was zou ik voor een maatje groter gaan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
kristelhans
Bericht
door kristelhans » ma 07 mei 2012, 07:23
Ik vind het ook een beetje krap ogen..denk dat je zelf ook net lekkerder zit als je niet zo 'op' de lepel zit maar meer 'in' het zadel. Voor het paard ook net fijner dat het gewicht niet achterin maar middenin zit.

Wel een mooi zadel! Ik heb zelf ook een Massimo Trail en ik ben echt fan! (mijn kont ook)
-
Zolmar
-
Contacteer:
Bericht
door Zolmar » ma 07 mei 2012, 11:23
Bedankt voor jullie eerlijke mening, ik vond het namelijk ook, maar op stal vonden ze het prima kunnen. Ik word steeds in twijfel gebracht, aangezien ik in 2 jaar tijd al aan zadel 4 zit. Of de zadels waren toch te lang of begonnen na 4 maanden alsnog noaar voren te schuiven (er zijn steeds zadelpassers geweest). Sinds november hebben we een trekker pro adjust waar mijn dochter erg blij mee is, helaas vond de osteopaat het geen geschikt zadel voor mij (voor mijn dochter wel). Hij zei ook dat het een behoorlijk zoektocht zal worden naar een goed zadel i.v.m. Zolmars korte rug ongeveer 43 cm plek en mijn te grote kont. Ik was even in schokt, maar was des te meer gemotiveerd om weer eens wat af te vallen (zwangerschaps vetjes van 6 jaar geleden zaten er nog aan). Ik ben nu al weer 4 kilo kwijt, maar mijn dikke billen zitten er nog steeds, ben ook maar 165 cm. Vandaar dat ik de massimo met franse, korte, kussens willen testen. Zolmar had met dit zadel nog wel wat ruimte dus een 18,5 inch zal waarschijnlijk geen probleem worden. Eerst nog even sparen en dan een GOEDE zadelpasser laten komen.
-
Viv
Bericht
door Viv » ma 07 mei 2012, 15:01
Tsja dan verwijs ik je toch door naar
www.zadelatelier.nl kosten niet veel meer dan een Massimo en geheel naar jouw en paardliefs modelletje gemaakt. Ik ben er na zoveel zadelellende (3 Massimo's, een K&M, Fairfax en nog zo'n 50 paszadels in 2 jaar tijd) zo blij mee dat ik hier een zadel heb laten maken.
Geen rugpijn meer bij mezelf, geen pijn in mn bekken, paard loopt als een tierelier en heeft gangen waarvan ik niet wist dat hij ze had. Geen schuivende of knellende zadels meer, heerlijk!!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Zolmar
-
Contacteer:
Bericht
door Zolmar » ma 07 mei 2012, 20:22
@Viv: ik heb je tip genoteerd.