Vanmiddag bij d'n bond lag er op de balie een nieuw soort ontwormingsmiddel, Equi Parex van Excellent. In de folder staat dat het lichaam op basis van natuurlijke kruiden gereinigd word en dat hierbij geen resistentie ontstaat.
Het is in brokvorm en in een verpakking zitten 5 zakjes, wat je dan ook 5 dagen achter elkaar moet geven.
Iemand ervaring hiermee?
Natuurlijk ontwormen
Natuurlijk ontwormen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Re: Natuurlijk ontwormen
Ja overburen van oude stal gebruikten dit, gevolg ... alles onder de wormen. No Thanx geef mij maar gewoon mn equest en equimax en af en toe een mestonderzoek.
Ik ben er ook zeker niet kapot van.
Ik hou het ook bij equest, equimax en equimectin.
Ik hou me aan het schema en doe regelmatig mestonderzoek.
Ik hou het ook bij equest, equimax en equimectin.
Ik hou me aan het schema en doe regelmatig mestonderzoek.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik zeg ook niet doen. Heb een stalgenoot gehad die dit gebruikte en paard zat op een gegeven moment echt helemaal onder de wormen.
Ik ben niet ook niet voor klakkeloos ontwormen en wil wel graag weten met welke werkzame stof ik moet ontwormen. Om een voorbeeld te noemen met een jong paard moet je de spoelwormen in de gaten houden, dan heb je niet genoeg aan ivermectie maar moet je pyrantel hebben. En zo geldt dat voor meerdere soorten wormen natuurlijk. Dus ik test het altijd even
.
Ik ben niet ook niet voor klakkeloos ontwormen en wil wel graag weten met welke werkzame stof ik moet ontwormen. Om een voorbeeld te noemen met een jong paard moet je de spoelwormen in de gaten houden, dan heb je niet genoeg aan ivermectie maar moet je pyrantel hebben. En zo geldt dat voor meerdere soorten wormen natuurlijk. Dus ik test het altijd even

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Een vriendin verkoopt het in de winkel waar ze werkt, maar is er ook niet van onder de indruk. Een andere bekende heeft het haar paarden een tijdje gegeven maar is wegens wormbesmettingen weer over gegaan op de chemische spuiten.
De kruiden die ze erin stoppen kunnen zeker wel werken, alleen verschilt de hoeveelheid werkzame stof per jaargetijde en zelfs per plant zo veel dat het ondoenlijk is om de precieze hoeveelheid werkzame stof te kunnen benoemen.
De kruiden die ze erin stoppen kunnen zeker wel werken, alleen verschilt de hoeveelheid werkzame stof per jaargetijde en zelfs per plant zo veel dat het ondoenlijk is om de precieze hoeveelheid werkzame stof te kunnen benoemen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie