wat zou jij antwoorden?
wat zou jij antwoorden?
Krijg weer zo'n vraag van mijn stal; want er is een nieuwe potentiele pensiongast die men niet wil teleur stellen....
* Willen we een hengst op stal?
* Wil jij je paard bij een hengst in de wei hebben?
Neen, en neen maar ben zo'n spelbreker want de merriehouders vinden het niet erg!! HELP Wat zouden jullie antwoorden en waarom niet?
* Willen we een hengst op stal?
* Wil jij je paard bij een hengst in de wei hebben?
Neen, en neen maar ben zo'n spelbreker want de merriehouders vinden het niet erg!! HELP Wat zouden jullie antwoorden en waarom niet?
Re: wat zou jij antwoorden?
Nee nooit niet! Gelukkig heeft staleigenaresse ook gelijk gezegd van niet.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Natuurlijk geen hengst bij je merrie in de wei. Wat is dat voor een idioot idee??
Op stal is al lastig genoeg maar in een wei met andere zou ik nooit doen.
Als het een hengst is die altijd bij andere ruinen heeft gelopen dan zou het nog te proberen zijn om hem bij een paar ruinen in te doen maar ook dat kan grote problemen geven.
Ik zet mijn hengsten ook niet bij een ander paard meer in de wei. En wat als er per ongeluk een merrie wordt gedekt of er wordt knap gevochten, wie is er dan verantwoordelijk??
Ik zou nee zeggen.
Op stal is al lastig genoeg maar in een wei met andere zou ik nooit doen.
Als het een hengst is die altijd bij andere ruinen heeft gelopen dan zou het nog te proberen zijn om hem bij een paar ruinen in te doen maar ook dat kan grote problemen geven.
Ik zet mijn hengsten ook niet bij een ander paard meer in de wei. En wat als er per ongeluk een merrie wordt gedekt of er wordt knap gevochten, wie is er dan verantwoordelijk??
Ik zou nee zeggen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dat ze er zelfs nog over nadenken?
Op mijn vorige stal gooiden ze een tijd geleden ook opeens een hengst in de groep. Het ding kwam tot aan mijn enkels, maar het was echt horror. Hij kon op de merries, maar dat belette hem natuurlijk niet om te proberen en Hay moest - als ruin zijnde - er natuurlijk aan geloven. Ik was echt woest dat ze dat geflikt hebben.
Later heeft hij nog met een D-pony hengst apart op de wei gelopen en dat ging super.
Zolang de hengst niet gedekt heeft, hij sociaal is en er geen merries in de buurt zijn (dus ook niet aan de andere kant van de draad) zou ik het nog durven proberen. Maar in een gemengde groep: no way.
Op mijn vorige stal gooiden ze een tijd geleden ook opeens een hengst in de groep. Het ding kwam tot aan mijn enkels, maar het was echt horror. Hij kon op de merries, maar dat belette hem natuurlijk niet om te proberen en Hay moest - als ruin zijnde - er natuurlijk aan geloven. Ik was echt woest dat ze dat geflikt hebben.
Later heeft hij nog met een D-pony hengst apart op de wei gelopen en dat ging super.
Zolang de hengst niet gedekt heeft, hij sociaal is en er geen merries in de buurt zijn (dus ook niet aan de andere kant van de draad) zou ik het nog durven proberen. Maar in een gemengde groep: no way.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nobbygaard
Absoluut en resoluut; nee!
Nou een hengst op stal zie ik geen problemen in mits de stal en omgeving daarvoor geschikt zijn. Wij hebben zelf ook hengsten op stal, niks mee aan de hand. Sommigen kunnen op stal zelfs gewoon naast elkaar staan of naast een makkelijke ruin staan.
Maar wel handig is een stal met dichte zijwanden en hoog genoeg om niet te klimmen, veilige aparte weide of paddock die voldoende stevig en hoog omheind is om de hengst buiten te laten lopen.
Een hengst bij andere paarden in de wei??? Zijn jouw stalhouders wel paardenmensen of hebben ze geen verstand en zijn ze kien op het geld van een extra klant ??? NOOIT doen.
Maar wel handig is een stal met dichte zijwanden en hoog genoeg om niet te klimmen, veilige aparte weide of paddock die voldoende stevig en hoog omheind is om de hengst buiten te laten lopen.
Een hengst bij andere paarden in de wei??? Zijn jouw stalhouders wel paardenmensen of hebben ze geen verstand en zijn ze kien op het geld van een extra klant ??? NOOIT doen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Het feit dat ze er uberhaupt over nadenken deze vragen zou mij al doen vertrekken. Hengst op stal prima, maar in de wei met merries???????????????????? Denk even na zeg.
mijn antwoorden zijn ook 'nee' en 'nee', hoefde er zowaar niet eens over na te denken maar waar ik dan weer wel heel nieuwsgierig naar ben is waarom de 'merriehouders' er niet tegen zijn.....en waarom die geen problemen voorzien?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
de merrie(s) zou(en) dan wel met een "2 draadjes" ertussen in een andere wei staan (er naast elders kan ook niet). Er is geen bezwaar gemaakt omdat het gaat om een vriendin en men de praktische problemen niet kan overzien. De hengst is goed gemanierd maar dat zegt niks over zijn hormonen, die zijn toch niet onder controle te houden, die draad kan hij wel springen. Op stal mag hij niet staan. De hengst zou dan bij een stel ruinen komen waarvan 2 machos die onderling al continue vechten. Het lijkt me dat dit alleen maar heftiger en niet te overzien is met een hengst er bij. Plus dat de groep ook niet constant is en er wisselingen zijn.
Als de practische problemen niet te overzien zijn.. google is je beste vriend. Kan je stalhouder al zn vragen intypen en informatie opdoen over hengstenstal, hengstenpaddock, veilige omheiningen (geen draadjes dus).
Een hengst bij 2 dominante ruinen wordt moord en doodslag.
Zou net als Viv aangeeft per direct vertrekken als er zo gehandeld zou worden.
Een hengst bij 2 dominante ruinen wordt moord en doodslag.
Zou net als Viv aangeeft per direct vertrekken als er zo gehandeld zou worden.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

nee en nee
nog niet bij een jonge hengst
wij hebben vroeger nog op pension gestaan, met hengsten, daar echter nooit problemen mee gehad, hengsten kwamen niet uit hun stal ook
maar nu met 3 merrie's, geen hengst bij die van ons, of het moet een degelijke fjorden of welsh hengst zijn
nog niet bij een jonge hengst
wij hebben vroeger nog op pension gestaan, met hengsten, daar echter nooit problemen mee gehad, hengsten kwamen niet uit hun stal ook
maar nu met 3 merrie's, geen hengst bij die van ons, of het moet een degelijke fjorden of welsh hengst zijn
Zijn ze daar helemaal bonkers?
Nee, uiteraard.
Heb hengstje gereden, geen probleem, paddock en weiland met extra hoge afzetting en mooie stevige box.
Voor hem was het hengst zijn zijn broodwinning, dus tja.. hij is het gebleven tot aan zijn dood, maar
wat een waardeloos bestaan als je geen beroepshengst bent.
In je uppie in de wei of paddock en de dames weiland verderop.
(schouwhengst, die overigens ook dekte)
Bij ons op stal mocht ik hengst hebben, maar hij mocht dan niet in de wei.
(logisch met die belabberder afzettingen bij ons)
En ik vond het simpeler om kerel zonder ballen te hebben, lekker in de wei,
lekker ongecompliceerd leven zonder frustraties en met veel vrienden.
Nee, uiteraard.
Heb hengstje gereden, geen probleem, paddock en weiland met extra hoge afzetting en mooie stevige box.
Voor hem was het hengst zijn zijn broodwinning, dus tja.. hij is het gebleven tot aan zijn dood, maar
wat een waardeloos bestaan als je geen beroepshengst bent.
In je uppie in de wei of paddock en de dames weiland verderop.
(schouwhengst, die overigens ook dekte)
Bij ons op stal mocht ik hengst hebben, maar hij mocht dan niet in de wei.
(logisch met die belabberder afzettingen bij ons)
En ik vond het simpeler om kerel zonder ballen te hebben, lekker in de wei,
lekker ongecompliceerd leven zonder frustraties en met veel vrienden.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Tjo heeft overigens jaren tussen 2 hengsten gestaan op stal (dichten tussenmuren dat wel) een andalusier en draver. Kon gewoon voor de box poetsen zonder problemen ook tijdens hengstigheid. Maar beide heren gingen wel appart van de rest naar buiten. De andalusier in de ochtend en de draver in de namiddag, en tussendoor de rest. Ging prima.
Maar niet naast elkaar op het land met draadje ertussen, no way!
Maar niet naast elkaar op het land met draadje ertussen, no way!
Dat vraagt om ongelukken een hengst moet je niet samen met ruinen zetten en ook iet vlak bij merries een hengstige merrie kan ook doorbreken en dan is het leed niet te overzien.
Volgens mij heeft de stal baas geen gezond verstand, wie is er verantwoordelijk als de hengst schade aan richt?
Hoop voor je dat ze er zelf achter komen dan het een domme set is.
Volgens mij heeft de stal baas geen gezond verstand, wie is er verantwoordelijk als de hengst schade aan richt?
Hoop voor je dat ze er zelf achter komen dan het een domme set is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
de pensionhouder heeft er van af gezien dus gelukkig geen hengst bij ons op stal..
Haleluja!!