Nieuw spelletje ontdekt?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
shesannie

Nieuw spelletje ontdekt?

Bericht door shesannie » di 03 apr 2012, 18:57

Lindia heeft iets voor haar totaal nieuws ontdekt...
ze staat te zeuren bij het hek dat ze na binnen wil, oke prima einde vd dag ik haal dr op gaat ze ineens weg racen en lopen uitdagen... dit gaat nu al zo vanaf zondag.
leoensuzanne

Re: Nieuw spelletje ontdekt?

Bericht door leoensuzanne » di 03 apr 2012, 19:24

Dat doen ze bij mij ook wel. Maar dan hebben ze pech. Ze komen bij mij pas binnen, als ik dat wil.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
shesannie

Bericht door shesannie » di 03 apr 2012, 19:56

Het is ook zo dat ze mag wanneer ik het wil hoor, haal dr niet meteen op als ze bij het hek staat te wachten.
Meestal haal ik haar einde vd dag op na het eten maar nu gaat ze dan ineens wegrennen en lopen spelen.. ze lijkt ineens dol te zijn op rennen hihi.. maar bedacht me volgende keer als ze niet komt wanneer ik het wil dan laat ik dr mooi staan
nina1993

Bericht door nina1993 » di 03 apr 2012, 20:04

Maar waarom zou je haar uitdaging niet aannemen en inderdaad een leuk spel ervan maken?
Ik speel hier vaak ook met de hele kudde tegelijk, uitdagen, mezelf groot maken, ineens zelf een sprintje trekken of juist hard achteruit lopen. Zeker met Zhellie heb ik momenteel een hele gave interactie. Na een keer uitdagen komt ze een aantal meter voor me een beetje omhoog, geeft vervolgens een bok en vliegt er vandoor.

Uiteraard is het dan wel de bedoeling dat jij de regels van het spel bepaald en ook bepaald wanneer het genoeg is. Ze heeft geen ander paard waar ze een spel mee kan doen, dus zoekt ze dat bij jou.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
shesannie

Bericht door shesannie » di 03 apr 2012, 21:30

Tot nu toe heb ik het ook meegespeeld ( extra beweging is heel goed voor haar ) en ze vind het ook echt leuk maar na zo'n 20 a 30 minuten ben ik er wel flauw van...
Dacht overigens dat het kwaad zou kunnen. . .nou ja bedoel dat ze dan elke keer voor me zal wegrennen
foss

Bericht door foss » wo 04 apr 2012, 04:24

Ja die spelletjes ken ik bij ons doen ze dat ook wel eens gaan spelen met elkaar of wegrennen.
Dit doen ze in de bak kleine ruimte dus.
Heb er een keer achter aan gejaagd en toe was het spelletje ineens niet meer zo leuk, vaak helpt dit wel net als wat Yvonne zegt.

Werkt dit allemaal niet zou je haar met eten kunnen lokken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Daphne

Bericht door Daphne » wo 04 apr 2012, 06:48

Ze staat alleen toch? Zou ze zich niet gewoon vervelen en zo wat extra aandacht vragen? Als ze een weidemaatje had zou ze zich daar overdag al mee kunnen vermaken.
shesannie

Bericht door shesannie » wo 04 apr 2012, 07:56

Foss: als ik er achteraan ga lopen jagen en rennen vind ze juist prachtig, je moet dat koppie van dr eens zien heerlijk gewoon.
Maar ik meende ooit eens gehoord te hebben dat het niet handig was want dan zouden ze altijd voor je wegrennen?
Met eten komt ze dan ook echt niet hoor, ze vind het spelen nu zelfs leuker/belangrijker dan het gras eten haha ;) heel apart.

Ze staat inderdaad alleen, en dit staat ze al bijna heel haar leven ( heb dr zelf nu 5 jaar ) ben al druk bezig weidemaatjes te zoeken voor de zomer maanden.
Kan er ook een oudere fjord bij nemen maar twijfel erg voor de zomermaanden heb ik ruimte tijd en plek zat maar voor de winter wordt het gewoon te krap denk ik het stuk wat ik heb. bovendien heeft ze onze geitjes en schaapjes dan weer...
shesannie

Bericht door shesannie » wo 04 apr 2012, 11:48

Het longeren vind ze ook super leuk ben ik achter gekomen :D
krijg dr mooi weer in conditie op deze manier.
Wil volgende week beginnen met het rijden op de wei tot die tijd mag ze ff genieten van het vrij zijn :)
Esther

Bericht door Esther » do 05 apr 2012, 01:29

Ik zou er geen spelletje van maken wanneer zij dat wil. Ga dan spelen op een moment dat jij uitzoekt en niet op het moment dat ze naar binnen moet, want dan blijf je aan de gang.
Kun je haar buiten het tijdstip dat ze naar binnen moet wel gewoon pakken?

Ik zou het overdag lekker gaan oefenen. Dus haar het halster om doen, flink belonen en weer los. Pas als ze weer los is even lekker spelen als ze dat leuk vindt, maar betrek ook in je spel het komen en weer vertrekken op jouw commando.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie