Ruwe spelt voeren
Ruwe spelt voeren
Zijn er hier meer mensen die ruwe spelt bij hun voer voeren? Ik ben benieuwd.
Vandaag begin ik ermee.
Vandaag begin ik ermee.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
- Machteld&Falco
Re: Ruwe spelt voeren
Mijn nicht voerde het aan haar merrie. Die heeft er hele goede ervaringen mee! Zou ook erg goed zijn bij paarden met eczeem!
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Een oud stalgenootje van mij voerde ook. Paarden vonden het erg lekker en deden het er goed op. Het was alleen wel prijzig geworden geloof ik.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Louis heeft het jaren gevoerd. Voornamelijk aan de jeukers (die kregen nadien nova-mix, nu heeft hij er geen meer) en aan te dikke paarden.
Volgens mij vond geen enkel paard het hier lekker. Werd met lange tanden gegeten...
Maar zoals ik uit je OP begrijp geef jij het bovenop zijn muesli/brok?
De verhouding fosfor/calcium (denk ik) is niet goed in spelt, vandaar dat puur spelt voeren best aangevuld wordt met zemelen.
Volgens mij vond geen enkel paard het hier lekker. Werd met lange tanden gegeten...
Maar zoals ik uit je OP begrijp geef jij het bovenop zijn muesli/brok?
De verhouding fosfor/calcium (denk ik) is niet goed in spelt, vandaar dat puur spelt voeren best aangevuld wordt met zemelen.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
@ Machteld: Ik ben heel benieuwd.
@ Marijke: Heb vanmorgen 5kg gehaald om het uit te proberen en betaalde €3,25, niet echt duur vindt ik (€0,65 p.kg).
@ Jilly: Ga het bij mijn muesli voeren, die Ca:P ( 3,25:1) is niet helemaal lekker. Ga op die manier de Ca verlagen om hem recht te trekken. (als deze muesli op is, gaat hij over naar een muesli die wel 2:1 is).
@ Marijke: Heb vanmorgen 5kg gehaald om het uit te proberen en betaalde €3,25, niet echt duur vindt ik (€0,65 p.kg).
@ Jilly: Ga het bij mijn muesli voeren, die Ca:P ( 3,25:1) is niet helemaal lekker. Ga op die manier de Ca verlagen om hem recht te trekken. (als deze muesli op is, gaat hij over naar een muesli die wel 2:1 is).
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Oh dat is inderdaad niet duur. Volgens zat zij boven de 20 euro voor 20 kg. Maar dat scheelt misschien ook wel weer per soort/ merk.
Morgan!! 

Ik koop het rechtstreeks bij diegene die het verbouwd.
www.fitenvitaaldier.nl
www.fitenvitaaldier.nl
Ik heb ook een poosje spelt gevoerd, aangevuld met een vitaminekorrel, en hooi. Om te kijken of de zomereczeem bij Orlinde minder werd. Maar dat bleek bij haar niet zo te zijn. Ze at het goed, vond het lekker, zeker 3 maanden lang. Ik kocht het bij de molen hier in het dorp, was EKO-spelt, kostte 15 voor een zak van 20 of 25kg geloof ik.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.