hoe sla jij je foto's op?
-
hoe sla jij je foto's op?
Ik weet niet helemaal of het het goede topic is, omdat het niet echt over fjorden gaat, maar ik heb toch een vraag.
Ik zit me al een tijd te bedenken, hoe ik het beste mijn foto's kan opslaan.
Ik heb ze nu op mijn pc, maar ik heb ooit een externe harde schijf gehad, die helaas is gesmolten toen mijn pc is gecrasht! Daardoor mis ik dus een aantal fotojaren van Jessie!!! Dus in externe harde schijven heb ik niet meer zo'n groot vertrouwen.
Nu heb ik veel foto's op USB sticks gezet, maar dat is ook weer een heel gepuzzel om ze zo vol mogelijk te maken en enigszins de foto's wat bij elkaar te houden. Ik heb bijv alle paardenfoto's in een map, maar ook die weer onderverdeeld in mapje Anca enz, maar ook paarden van anderen hebben een mapje. Het liefste wil ik bijv alle foto's van Anca op 1 stick hebben staan.
Ook wil ik graag cd's gaan branden op cd's, maar die zijn dus ook heel erg snel vol. Ik kan ze wel verkleinen, maar ben dan weer erg bang, dat ze alleen maar klein te zien zijn. Mocht ik er ooit eens iets mee willen doen, moet ik ze allemaal gaan vergroten. Is dat dan nog wel goed qua kwaliteit?
Dus zoals je leest, zou ik graag advies/tips willen om mijn foto's goed en eventueel op een leuke manier op te kunnen slaan.
Ik zit me al een tijd te bedenken, hoe ik het beste mijn foto's kan opslaan.
Ik heb ze nu op mijn pc, maar ik heb ooit een externe harde schijf gehad, die helaas is gesmolten toen mijn pc is gecrasht! Daardoor mis ik dus een aantal fotojaren van Jessie!!! Dus in externe harde schijven heb ik niet meer zo'n groot vertrouwen.
Nu heb ik veel foto's op USB sticks gezet, maar dat is ook weer een heel gepuzzel om ze zo vol mogelijk te maken en enigszins de foto's wat bij elkaar te houden. Ik heb bijv alle paardenfoto's in een map, maar ook die weer onderverdeeld in mapje Anca enz, maar ook paarden van anderen hebben een mapje. Het liefste wil ik bijv alle foto's van Anca op 1 stick hebben staan.
Ook wil ik graag cd's gaan branden op cd's, maar die zijn dus ook heel erg snel vol. Ik kan ze wel verkleinen, maar ben dan weer erg bang, dat ze alleen maar klein te zien zijn. Mocht ik er ooit eens iets mee willen doen, moet ik ze allemaal gaan vergroten. Is dat dan nog wel goed qua kwaliteit?
Dus zoals je leest, zou ik graag advies/tips willen om mijn foto's goed en eventueel op een leuke manier op te kunnen slaan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Re: hoe sla jij je foto's op?
Ik sla ze nu tegenwoordig op bij Picasa super handig hoor.
Een map foto's maken op je pc en op dvd branden.
Op een dvd kunnen veel meer bestanden dan op een cd. Op een dvd kun je alleen niet 'bijbranden' als je er eenmaal wat opgezet hebt zoals bij cd's.
Geen RW (re-writable) cd of dvd gebruiken. Heb ik 1x gedaan en eens op een verkeerde knop gedrukt en heel de cd gewist...
USB stick durf ik ook niet aan. Heb al regelmatig foutmeldingen met die dingen gehad of dat ze in een andere pc niet te laden waren en het daardoor maar helemaal niet meer wilden doen tot je ze geformateerd had..
Uploaden zoals Anna typt kan ook, maar volgens mij gaat de kwaliteit hiervan ook achteruit.
Een dvd of cd kan ook stuk gaan. Af en toe toch je mooiste/dierbare foto's af laten drukken en in album plakken of af en toe een album maken en af laten drukken..?
Sommigen laten al hun dierbare foto's maar zo op de pc staan... Als die crasht krijg je ze nooit weer. Maar tegenwoordig met de digitale camera's heb je zoveel meer foto's, alles afdrukken is dan weer te gek.
Op een dvd kunnen veel meer bestanden dan op een cd. Op een dvd kun je alleen niet 'bijbranden' als je er eenmaal wat opgezet hebt zoals bij cd's.
Geen RW (re-writable) cd of dvd gebruiken. Heb ik 1x gedaan en eens op een verkeerde knop gedrukt en heel de cd gewist...
USB stick durf ik ook niet aan. Heb al regelmatig foutmeldingen met die dingen gehad of dat ze in een andere pc niet te laden waren en het daardoor maar helemaal niet meer wilden doen tot je ze geformateerd had..
Uploaden zoals Anna typt kan ook, maar volgens mij gaat de kwaliteit hiervan ook achteruit.
Een dvd of cd kan ook stuk gaan. Af en toe toch je mooiste/dierbare foto's af laten drukken en in album plakken of af en toe een album maken en af laten drukken..?
Sommigen laten al hun dierbare foto's maar zo op de pc staan... Als die crasht krijg je ze nooit weer. Maar tegenwoordig met de digitale camera's heb je zoveel meer foto's, alles afdrukken is dan weer te gek.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik heb hetzelfde ben ook op zoek naar een oplossing ik denk dat ik het beiden ga doen op een harde schijf en op een dvd/cd zetten.
Ben benieuwd hoe iedereen het doet.
Ben benieuwd hoe iedereen het doet.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- Thessa Keizer
Ik zet ze dus op mijnalbum.nl
En hele bijzondere foto's zet ik apart op een schijfje.
En hele bijzondere foto's zet ik apart op een schijfje.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ik heb ze op een externe harde schijf staan die ik loskoppel van de pc als ik hem niet gebruik. Kan hij ook niet meecrashen als mn pc crasht
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Externe harde schijf (los koppelen inderdaad)
Usb
Fotoboeken/foto's af laten drukken
cd/dvd's maar ik moet er ook nog even mee aan de slag!
Usb
Fotoboeken/foto's af laten drukken
cd/dvd's maar ik moet er ook nog even mee aan de slag!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Hier staat bijna alles op annabel haar externe harde schijf. Hihi toen die gecrashed was hadden ook wij wel even paniek. Gelukkig heb ik naar veel proberen alles nog op 'mijn' pc kunnen krijgen...
Maar zo eens in de zoveel tijd bestel ik een hele flut via de kruidvat, zodat ik ze altijd nog in de albums heb zitten.
Dvd's kan je idd proberen, kunnen veel meer op en kun je afzonderlijk van je pc bewaren. Sticks in principe hetzelfde, maarja alles kan kapot...helemaal als je de sticks er niet zorgvuldig uit haalt door ze eerst uit te schakelen. (anders verlies je bestanden en kan je op andere pc/laptops je stick vaak niet meer zien)
Maar zo eens in de zoveel tijd bestel ik een hele flut via de kruidvat, zodat ik ze altijd nog in de albums heb zitten.
Dvd's kan je idd proberen, kunnen veel meer op en kun je afzonderlijk van je pc bewaren. Sticks in principe hetzelfde, maarja alles kan kapot...helemaal als je de sticks er niet zorgvuldig uit haalt door ze eerst uit te schakelen. (anders verlies je bestanden en kan je op andere pc/laptops je stick vaak niet meer zien)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Hier staat ook alles op een externe harde schijf. Deze koppel ik ook alleen maar aan de laptop als ik hem nodig heb. Tot op heden is dat perfect gegaan.
Ik heb de boel ook opgedeeld in mappen met een kopje paarden en die weer onderverdeeld in fjorden, shetlanders en overige (die is voor paarden van buitenaf zoals HK foto's e.d.). De map fjorden is onderverdeeld in veulens, Nina, Zhellie en Kjaere. Vervolgens zijn deze mappen nog weer onderverdeeld in jaartallen, die weer in 4 seizoenen en dan als laatste de boel weer in maanden. Zeker in de zomer worden er zoveel foto's gemaakt dat de verdeling in maanden gemakkelijk werkt, zo kun je vrij snel foto's terug vinden.
Ik heb de boel ook opgedeeld in mappen met een kopje paarden en die weer onderverdeeld in fjorden, shetlanders en overige (die is voor paarden van buitenaf zoals HK foto's e.d.). De map fjorden is onderverdeeld in veulens, Nina, Zhellie en Kjaere. Vervolgens zijn deze mappen nog weer onderverdeeld in jaartallen, die weer in 4 seizoenen en dan als laatste de boel weer in maanden. Zeker in de zomer worden er zoveel foto's gemaakt dat de verdeling in maanden gemakkelijk werkt, zo kun je vrij snel foto's terug vinden.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
-
Ik deel ze ook op. Mijn map Paarden bestaat uit ieder een map voor Anca, Evita enz. Dan ook een map per jaar en die weer verdeeld per maand. Maar dan wel in cijfers, dus 01-02-03 enz. Anders gooit hij ze nog door elkaar. Als ik zie dat na een jaar een map van een maand leeg is, verwijder ik deze.
Maar jullie laten de foto's wel op hetzelfde formaat staan als je ze bijv op dvd brandt?
En ja dat afdrukken doe ik ook wel eens, maar ik heb de foto's van de kinders al niet in kunnen plakken, laat staan die van de paarden!
Nu we het daar toch over hebben.... ik plak de foto's op (wit) kopieerpapier en deze doe ik in hoesjes in een map. Hoe doen jullie dat?
Maar jullie laten de foto's wel op hetzelfde formaat staan als je ze bijv op dvd brandt?
En ja dat afdrukken doe ik ook wel eens, maar ik heb de foto's van de kinders al niet in kunnen plakken, laat staan die van de paarden!
Nu we het daar toch over hebben.... ik plak de foto's op (wit) kopieerpapier en deze doe ik in hoesjes in een map. Hoe doen jullie dat?
Belangrijke foto's (van Hay en hele dichte familie) heb ik op mijn laptop, bij m'n ouders op de computer, op een externe harde schijf (die ik alleen aanhang als ik ze nodig heb), op een USB-stick en minstens op één schijfje
Ohja, en ik heb ze ook nog op de old fashioned way laten afdrukken en in een echt album geplakt
Sinds kort hebben we ook een soort server met 3 harde schijven. Nu zetten we alle foto's op ons 'netwerk'. Door die 3 harde schijven is de kans heeeel miniem dat we de foto's kwijt zijn door crashen ofzo.
Als ik mijn foto's laat afdrukken plak ik ze in zo'n echt album met dubbelzijdige fotoplakkertjes.

Sinds kort hebben we ook een soort server met 3 harde schijven. Nu zetten we alle foto's op ons 'netwerk'. Door die 3 harde schijven is de kans heeeel miniem dat we de foto's kwijt zijn door crashen ofzo.
Als ik mijn foto's laat afdrukken plak ik ze in zo'n echt album met dubbelzijdige fotoplakkertjes.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Eerder had ik ook altijd cd's, dvd's, maar heb ondertussen wel zoveel foto's...dat past allang niet meer en zit dus gebonden aan harde schijven. Momenteel heb ik dus thuis op mijn externe alle informatie staan, verder op het werk een back up en bij Janna staan er een hoop foto's.
Daarnaast een hele serie verkleinde foto's op photobucket o.a. staan, maarja...dat zijn toch niet de originelen (origineel is heilig hier, ik overschrijf ook nooit de originele bestanden), dus reken ik niet als back up.
Verder heb ik alle foto's opgeslagen onder de datum waarop ze gemaakt zijn en vervolgens wat er allemaal op de foto's in die map te vinden is, voor zover dat past. Dan is met Windows daar wel weer tussen te zoeken.
Daarnaast een hele serie verkleinde foto's op photobucket o.a. staan, maarja...dat zijn toch niet de originelen (origineel is heilig hier, ik overschrijf ook nooit de originele bestanden), dus reken ik niet als back up.
Verder heb ik alle foto's opgeslagen onder de datum waarop ze gemaakt zijn en vervolgens wat er allemaal op de foto's in die map te vinden is, voor zover dat past. Dan is met Windows daar wel weer tussen te zoeken.
Geluk is de vrucht van intens werk
ik heb ook alles op externe harde schijf, die ik alleen gebruik als ik met foto's bezig ben. Ik ben van plan de belangrijke foto's (geboorte Fatoush, rijfoto's met Marga) op een sticky te zetten, als extra, mocht de externe harde schijf crashen.
Dvd vind ik helemaal nik, ik ben juist bezig de belangrijkste foto's van dvd op externe harde schijf te zetten. Vind het zo lang duren voordat de dvd/cd geladen is, kan ook aan mijn pc liggen hoor, maar ik vind het één groot drama
Dvd vind ik helemaal nik, ik ben juist bezig de belangrijkste foto's van dvd op externe harde schijf te zetten. Vind het zo lang duren voordat de dvd/cd geladen is, kan ook aan mijn pc liggen hoor, maar ik vind het één groot drama
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Originele formaat laat ik ze staan.leoensuzanne schreef:
Crea bui, printen en mooi boek van maken, ook wil ik misschien dingen gaan scrappen, geloof dat wel meer FW'ers dat doen.
'Mooie' bui, een online fotoboek maken en deze laten printen en bezorgen!
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
-
Tja Roos, maar ik heb 1000en foto's. Heb toen eens een boek willen laten maken van de foto's van Ronan. Ik had uit alle foto's een selectie gemaakt en kwam nog uit op 405 foto's! Die in een boek gezet, maar dan kostte dat boek me ruim 91 euro! En dat vond ik toch te veel van het goede. Uiteindelijk nog eens geselecteerd naar ruim 100, toen werd het iets van 30 euro.Roosjuh schreef:Originele formaat laat ik ze staan.leoensuzanne schreef:
Crea bui, printen en mooi boek van maken, ook wil ik misschien dingen gaan scrappen, geloof dat wel meer FW'ers dat doen.
'Mooie' bui, een online fotoboek maken en deze laten printen en bezorgen!
Maar dat geeft al aan, hoeveel foto's ik al heb. En dan ben ik nog niet zo aan het knippen zoals Annabel. Maar vroeger knipte ik al veel foto's. Ga me geen rolletje van 36 in toestel in handen, want dat was zo vol.
In mijn beleving heb ik dan allemaal dezelfde foto's en daar vind ik dus niks aan!
Ik selecteer ze zo dat ik een mooi onderwerp heb waar ik bijvoorbeeld wat mee wil doen. De rest is leuk, maar je kijkt ze nooit, omdat het er veel te veel zijn. Maar iedereen is daar anders in
.
Dat vind ik wel een nadeel, je maakt vaak veel (dezelfde) foto's.
Ik selecteer ze zo dat ik een mooi onderwerp heb waar ik bijvoorbeeld wat mee wil doen. De rest is leuk, maar je kijkt ze nooit, omdat het er veel te veel zijn. Maar iedereen is daar anders in

Dat vind ik wel een nadeel, je maakt vaak veel (dezelfde) foto's.
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
Ik heb een hele grote externe harde schijf die er alleen aanhangt als ik er foto's opzet of iets moet opzoeken. Hier staan alle groot formaat foto's op van sinds ik mijn spiegelreflex heb. Daarnaast een kleine externe schijf waar alles in klein formaat opstaat (ook van voor spiegelreflex) en een deel ook in groot formaat. En alles staat in klein formaat op de PC zelf. De meeste oude foto's staan ook nog wel op stickjes en CD's.
Ik heb alles opgedeeld in mappen in een verdeling die ik handig vind. De klein formaat foto's sla ik op onder jaartal-maand-dag-titel, dus bijv. 2012-02-19 Meline 1.
Ik heb alles opgedeeld in mappen in een verdeling die ik handig vind. De klein formaat foto's sla ik op onder jaartal-maand-dag-titel, dus bijv. 2012-02-19 Meline 1.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Dat is nog niet zo'n gek idee, om verschillende harde schijven te hebben. Ik ben gewoon erg bang, dat mijn schijf weer naar de knoppen gaat. Maar zoals nu, is ook niet praktisch.Anita schreef:Ik heb een hele grote externe harde schijf die er alleen aanhangt als ik er foto's opzet of iets moet opzoeken. Hier staan alle groot formaat foto's op van sinds ik mijn spiegelreflex heb. Daarnaast een kleine externe schijf waar alles in klein formaat opstaat (ook van voor spiegelreflex) en een deel ook in groot formaat. En alles staat in klein formaat op de PC zelf. De meeste oude foto's staan ook nog wel op stickjes en CD's.
Ik sla alles op in mappen in omgekeerde datum (dus zoals vandaag 2012-03-02) Zo kan ik alles iig makkelijk terug vinden. Ik kopieeer het naar een externe harde schijf en maak ook nog kopietjes op een dvd. De allermooiste druk ik ook nog af. Zo heb ik altijd wat.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik liet eerst alles afdrukken op papier jeetje ik heb nu een kast vol fotoboeken.
Toen brandde ik het op een schijfje, ok neemt ietsie minder ruimte in beslag.
En nu heb ik een externe harde schijf waar ik al mijn fotomappen opzet, genoeg ruimte voor tig foto's en mocht er brand uitbreken, breek ik niet mijn nek aan het gesjouw met fotoboeken of schijfjes.
Ik laad eerst nog wel mijn foto's in de PC en dan zet ik het over naar de harde schijf en eens in de zoveel tijd ruim ik mijn PC op, dus foto's eraf gooien.
Mocht de harde schijf vol zijn koop ik er weer een nieuwe bij, is goedkoper dan allemaal USB stickies.
Toen brandde ik het op een schijfje, ok neemt ietsie minder ruimte in beslag.
En nu heb ik een externe harde schijf waar ik al mijn fotomappen opzet, genoeg ruimte voor tig foto's en mocht er brand uitbreken, breek ik niet mijn nek aan het gesjouw met fotoboeken of schijfjes.
Ik laad eerst nog wel mijn foto's in de PC en dan zet ik het over naar de harde schijf en eens in de zoveel tijd ruim ik mijn PC op, dus foto's eraf gooien.
Mocht de harde schijf vol zijn koop ik er weer een nieuwe bij, is goedkoper dan allemaal USB stickies.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails