centrale keuring

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
heleenboer

centrale keuring

Bericht door heleenboer » do 11 aug 2011, 16:14

Nu heb ik al weer een vraagje :=
Wij gaan waarschijnlijk naar de centrale keuring in Hoenderloo maar wat word daar nou precies gehouden aan dingen onder het zadel of andere dingen?
En tot wanneer kun je je opgeven?

groetjes heleen :)
Fiva-yvana v. Anton
Arabis v. Kalypso
Edelweis v. Sebastian
Gardenia v. Kalypso
janna
Contacteer:

Re: centrale keuring

Bericht door janna » do 11 aug 2011, 17:13

De centrale keuring staat voornamelijk in het teken van een keuring, waarbij uiteindelijk een nationaal kampioen gekozen wordt (het is een beetje te vergelijken met de premiekeuring alleen wordt je paard op de CK in twee ringen gekeurd, zodat alle juryleden die op deze dag aanwezig zijn punten kunnen geven)
Het totaal van de punten vormt het eindresultaat, dit puntenaantal wordt vaak alleen voor de top paarden bekend gemaakt of helemaal niet. (je krijgt dus alleen een plaatsing)

Naast de keuring kan er mee gedaan worden aan bestgaand aangespannen (waar vorig jaar in ieder geval nog geen eisen aan gesteld werden)
Het bestgaand onder het zadel mag alleen gereden worden door paarden welke een A of AA zadelproef bezitten (of LL dressuur en B springen bij de fjordsport), tevens is er vaak een behendigheids parcour waar je aan mee kan doen.

Opgave staat als het goed is wel in het boekje en zag net in een ander topic dat het stamboek een nieuwe site heeft, waar je ook het inschrijf formulier kunt vinden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
heleenboer

Re: centrale keuring

Bericht door heleenboer » do 11 aug 2011, 19:39

Onder het zadel word het em dan niet want ik heb geen A of AA of LL dressuur en B springen bij de fjordsport :n
Bedankt nu weet ik ook hoe het nou zit :D
Fiva-yvana v. Anton
Arabis v. Kalypso
Edelweis v. Sebastian
Gardenia v. Kalypso
Plaats reactie