Nu nog hooien?
Nu nog hooien?
hmm wat denken jullie?
ik heb nog een hectare wat niet kort is gegraasd. gras is daar best lang maar ook al flink in de aar aan het schieten.
maar met al die verhalen over duur en schaars hooi wat ik nu lees, twijfel ik of ik het zal laten hooien.
is dat nu zo laat in het jaar nog de moeite waard?
omdat ik alles moet laten doen (maaien schudden persen) is het normaal niet zo interessant, maar met de huidige prijzen misschien toch wel.
ik twijfel, want het is altijd wel een hoop gedoe en gesjouw, want het binnenhalen moeten we wel zelf doen
ik heb nog een hectare wat niet kort is gegraasd. gras is daar best lang maar ook al flink in de aar aan het schieten.
maar met al die verhalen over duur en schaars hooi wat ik nu lees, twijfel ik of ik het zal laten hooien.
is dat nu zo laat in het jaar nog de moeite waard?
omdat ik alles moet laten doen (maaien schudden persen) is het normaal niet zo interessant, maar met de huidige prijzen misschien toch wel.
ik twijfel, want het is altijd wel een hoop gedoe en gesjouw, want het binnenhalen moeten we wel zelf doen
Re: Nu nog hooien?
Hoi Iloon, ik zou het zeker doen met de huidige prijsontwikkeling...
Ik denk ook dat het niet onverstandig is om te hooien, het is ook echt nog niet te laat, maar we moeten even een paar dagen mooi weer hebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik zou het zeker nog hooien! Wij doen ook nog een snee.
Ik vraag me alleen wel af of je er nog kleine pakjes van kunt maken.
Dan moet het toch zeker wel 6 a 7 dagen echt mooi droog warm weer zijn (met liefst nog wat wind).
En dan moet je ondergrond ook goed droog zijn en de nachten niet te vochtig!!
Ik zou me dus maar vast in stellen op sealpakken (die hebben ze ook in een kleinere maat) als ik jou was.
Daar kun je ook net-niet-hooi gewoon goed in houden.
Dan moet het toch zeker wel 6 a 7 dagen echt mooi droog warm weer zijn (met liefst nog wat wind).
Ik zou me dus maar vast in stellen op sealpakken (die hebben ze ook in een kleinere maat) als ik jou was.
dat is wel een goeie tip... daar had ik nog niet aan gedacht. ik ken wel iemand bij ons op het dorp die dat doet, dus dat zou geen probleem zijn. ik zal hem eens bellen!Wiesje schreef:Ik zou het zeker nog hooien! Wij doen ook nog een snee.
is wel wat duurder dan gewoon hooi, maar ik denk dat ik een overschot heb dan en dan kan ik misschien wel wat verkopen (ik heb ook nog hooi van vorig jaar in de opslag)
Op deze manier hebben wij het vorige week ook gedaan. Grote pakken, in plastic verpakt. Is donderdags gemaaid en vorige week dinsdag in het pak gegaan. Om dat het hier ook zo lang was hebben we van ruim 1,5 hectace maar liefst 31 grote pakken gekregen.fjordido schreef:dat is wel een goeie tip... daar had ik nog niet aan gedacht. ik ken wel iemand bij ons op het dorp die dat doet, dus dat zou geen probleem zijn. ik zal hem eens bellen!Wiesje schreef:Ik zou het zeker nog hooien! Wij doen ook nog een snee.
is wel wat duurder dan gewoon hooi, maar ik denk dat ik een overschot heb dan en dan kan ik misschien wel wat verkopen (ik heb ook nog hooi van vorig jaar in de opslag)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Bij ons ligt ook nog een paar hectare wat we willen maaien voor hooi. Alleen moeten we dan wel een weekje mooi weer hebben. Als dat niet lukt, gaat het hier ook in de grote balen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
wij hebben 1e snede ook ingepakt en zoals het eruit ziet komt er nog een 2e snede, het is zo onwijs gegroeid, en zeker gezien de wederom slechte oogst in heel europa zou ik t doen thuis iloon
Wij zitten echt te wachten op mooi weer. Ik heb nu gras zat, maar met die regen iedere keer schiet het echt niet op.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Hooien kan zeker dit jaar nog wel.
2 jaar geleden hebben wij het weiland pas begin 2de week september kunnen hooien omdat het toen ook steeds geen mooi weer wilde worden! Perfect hooi geworden.
Ik hoop ook zeker nog op een paar weken goed droog weer, want hier moet ook eea nog gehooid worden..
2 jaar geleden hebben wij het weiland pas begin 2de week september kunnen hooien omdat het toen ook steeds geen mooi weer wilde worden! Perfect hooi geworden.
Ik hoop ook zeker nog op een paar weken goed droog weer, want hier moet ook eea nog gehooid worden..
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Leken de berichten niet wat op te knappen voor begin volgende week?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- margalorenz
Ik hoorde net dat het volgende week weer beter wordt. Misschien kan het dan nog wel lukken. Ik hoop het voor je. Zeker met zoals de prijzen nu zijn is het denk ik wel interessant om nog te doen.
Nou, ik ben net nog 'even' door de wei gelopen al het jkk is er echt uit dankzij mijn inhuurhulp (man uit de buurt die uit hobby een trekkertje heeft en overal daarmee klust). Heb nog wat schrikdraadspul uit t land gehaald. Laat nu het mooie weer en de loonwerker maar komen! 

deze week wordt het helaas niks. je weet dat je eigenlijk twee dagen voor het mooie weer moet maaien he!
Daar streven wij ook altijd naar, maar vaak wordt het last-minute
(tot grote ergernis van degene die moet maaien
)
Daar streven wij ook altijd naar, maar vaak wordt het last-minute

nou wikkelbalen moet misschien nog wel lukken..de regen is vooral voorspeld voor donderdag. ik ga straks eens bellen.Wiesje schreef:deze week wordt het helaas niks. je weet dat je eigenlijk twee dagen voor het mooie weer moet maaien he!
Daar streven wij ook altijd naar, maar vaak wordt het last-minute(tot grote ergernis van degene die moet maaien
![]()
)
KNMI geeft anders lekker weer op hoor, 20 graden weinig kans op regen ..... ik zeg hup van het land af 
Donderdag wel kans op regen, maar dat kan net zo goed in het oosten vallen.

Donderdag wel kans op regen, maar dat kan net zo goed in het oosten vallen.
Klopt, maar als het op je hooi valt dan heb je wel een probleem. Ligt eraan hoeveel!
maar als je het nu nog moet maaien Fjordido, dan krijg je het voor donderdag toch nooit droog?
Het moet eerst eens twee dagen afsterven voordat het uiteindelijk goed begint te drogen. En daar heb je
toch echt wel wat mooier weer voor nodig.
maar hey, wie ben ik
ik maai in ieder geval nog niet!
maar als je het nu nog moet maaien Fjordido, dan krijg je het voor donderdag toch nooit droog?
Het moet eerst eens twee dagen afsterven voordat het uiteindelijk goed begint te drogen. En daar heb je
toch echt wel wat mooier weer voor nodig.
maar hey, wie ben ik

ik maai in ieder geval nog niet!
Wij wachten ook nog (on)geduldig af op een weekje droog.
Heb zo'n vaag vermoeden dat we straks graan, aardappels en mijn hobbyhooi tegelijk moeten oogsten.
Heb zo'n vaag vermoeden dat we straks graan, aardappels en mijn hobbyhooi tegelijk moeten oogsten.
ik heb net overlegd met de loonwerker en het wordt toch vanmiddag gemaaid.
het worden wikkelbalen dan hebben we tijd genoeg
voor kuilen is 2 a 3 dagen wel genoeg.. hij ging vandaag zelf ook voor zichzelf maaien dus ik ga maar op zijn expertise af.
het wordt denk ik wel wat veel balen voor mij.. ff afwachten maar anders ga ik een advertentietje zetten om het overschot te verkopen.. of zal ik daarmee wachten tot er echt een nijpend tekort is?
het worden wikkelbalen dan hebben we tijd genoeg
voor kuilen is 2 a 3 dagen wel genoeg.. hij ging vandaag zelf ook voor zichzelf maaien dus ik ga maar op zijn expertise af.
het wordt denk ik wel wat veel balen voor mij.. ff afwachten maar anders ga ik een advertentietje zetten om het overschot te verkopen.. of zal ik daarmee wachten tot er echt een nijpend tekort is?

ja, ik zou het lekker bewaren Ilona 
je weet maar nooit...
hier in de omgeving is het echt drama...
al is de 2e snee er nu wel af geloof ik...
Ik hoop maar dat de stalling niet te veel omhoog gaat...
(anders kom ik wel wat baaltjes bij jou halen
)

je weet maar nooit...

hier in de omgeving is het echt drama...
al is de 2e snee er nu wel af geloof ik...
Ik hoop maar dat de stalling niet te veel omhoog gaat...
(anders kom ik wel wat baaltjes bij jou halen

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!