veulen voor het eerst kennismaken met de trailer,tips?
veulen voor het eerst kennismaken met de trailer,tips?
Hoi allemaal,
ik wil morgen Hercules voor het eerst kennis laten maken met de trailer,hebben jullie handige tips om het voor hem fijn te laten verlopen?
uiteraard is Ravina erbij,die laadt gelukkig super makkelijk
en hoe vervoeren jullie je veulen het best in de trailer,los,vast of wat dan ook?
alvast bedankt
ik wil morgen Hercules voor het eerst kennis laten maken met de trailer,hebben jullie handige tips om het voor hem fijn te laten verlopen?
uiteraard is Ravina erbij,die laadt gelukkig super makkelijk
en hoe vervoeren jullie je veulen het best in de trailer,los,vast of wat dan ook?
alvast bedankt
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Re: veulen voor het eerst kennismaken met de trailer,tips?
Merrie er in en veulen er achteraan laten lopen. Als ie niet wil, na even gekeken te hebben, met twee man er in tillen en goed vastzetten...verder zelf niet te groot probleem van maken, dan nemen de paarden het vaak ook van je over. Daarnaast ook niet te lang mee 'aanprutsen', maar liever in 1x doorpakken....worden ze zó ontzettend makkelijk van
. Het is daarnaast ook helemaal niet erg om ze soms tijdje in de trailer te laten wachten, erg goede training om ze te leren geduld te hebben.
De grotere veulens hebben we eigenlijk altijd allemaal vast staan. In het begin gewoon heel erg kort, zodat ze niet over het touw kunnen springen.

De grotere veulens hebben we eigenlijk altijd allemaal vast staan. In het begin gewoon heel erg kort, zodat ze niet over het touw kunnen springen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Hier is de aanpak idem. Eerst de kans geven om het zelf te doen, zo niet, dan even liften. Heike is nu 3x de trailer op geweest, de laatste keer liep ze na wat aarzeling zelf.
Met Heike zetten we haar eerst in de trailer en daarna Zhellie, aangezien dat niet de makkelijkste is met laden. Als het veulen nog buiten staat laat ze de trailer ook schudden en dan heeft het veulen helemaal geen haast om erin te lopen.
Met Heike zetten we haar eerst in de trailer en daarna Zhellie, aangezien dat niet de makkelijkste is met laden. Als het veulen nog buiten staat laat ze de trailer ook schudden en dan heeft het veulen helemaal geen haast om erin te lopen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Bij Cindy net als Annabel gedaan.
We hadden er in het begin zelfs grote strobalen voorin staan zodat ze er ook niet onderdoor kon.
We hadden er in het begin zelfs grote strobalen voorin staan zodat ze er ook niet onderdoor kon.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ik heb Bidonja in m'n hulpje haar handen geduwd in de buurt van de trailer en Hay aan het touw genomen, laten snuffelen en hij volgde me zonder problemen op de trailer. Zo simpel kan het dus gaan 
Maar als ze moeilijk doen even tillen inderdaad. wij maken dan met 2 een 'ketting' van onze armen en tillen zo de kont op.

Maar als ze moeilijk doen even tillen inderdaad. wij maken dan met 2 een 'ketting' van onze armen en tillen zo de kont op.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
bedankt voor de tips
we hoeven morgen nergens heen,ik wil hem ontspannen en zonder tijdsdruk met de trailer kennis laten maken. als hij braaf is een klein stukje rijden
we hoeven morgen nergens heen,ik wil hem ontspannen en zonder tijdsdruk met de trailer kennis laten maken. als hij braaf is een klein stukje rijden
Ravina(OrstaxBrusvein)
oh dat vroeg ik me ook al af.. voor volgend jaar haha
Hier van de week voor het eerst geoeffend..
Hepsi er eerst in, die ging eigenlijk vanzelf.
Sjol laad makkelijk dus die erachteraan.
Iedereen er weer uit.. (hepsi ook netjes achteruit) en er weer in..
Nog paar keer eruit en erin..
Toen gisteren voor de keuring, ging prima, terug wou Hepsi even niet, maar handjes achter het gatje
en hopla.. erin..
Ik had haar los staan, reden, als ze valt dan hangt ze zichzelf niet op.
(1 1/2 paards trailer)
Heen en terug stond ze wel andersom dan dat we haar erin gezet hadden.
Ga gewoon nog af en toe Hepsi laden.. en dan moet ze pas weg.. weer met de trailer als ze uit huis gaat...
Moet zeggen vond het niet lekker rijden, ben heel langzaam gegaan.
Sjol staat altijd super braaf op de trailer, maar je bent toch bang dat als je veulen omvalt of zo, dat mams erop gaat staan.
Hepsi er eerst in, die ging eigenlijk vanzelf.
Sjol laad makkelijk dus die erachteraan.
Iedereen er weer uit.. (hepsi ook netjes achteruit) en er weer in..
Nog paar keer eruit en erin..
Toen gisteren voor de keuring, ging prima, terug wou Hepsi even niet, maar handjes achter het gatje
en hopla.. erin..
Ik had haar los staan, reden, als ze valt dan hangt ze zichzelf niet op.
(1 1/2 paards trailer)
Heen en terug stond ze wel andersom dan dat we haar erin gezet hadden.
Ga gewoon nog af en toe Hepsi laden.. en dan moet ze pas weg.. weer met de trailer als ze uit huis gaat...

Moet zeggen vond het niet lekker rijden, ben heel langzaam gegaan.
Sjol staat altijd super braaf op de trailer, maar je bent toch bang dat als je veulen omvalt of zo, dat mams erop gaat staan.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ravina en Hercules gaan in een 2 paards trailer,ik durf het niet met een 1,5 paards.........
ik twijfel nou of ik Hercules los of vast doe.
ik twijfel nou of ik Hercules los of vast doe.
Ravina(OrstaxBrusvein)
Ik zet ze ook altijd vast. Nooit problemen mee. 1,5 paards is voor een veulen vaak makkelijker, hebben ze meer houvast aan zowel de muur als aan hun moeder.
Niet te veel drama en gedoe van maken.
Niet te veel drama en gedoe van maken.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Hier krijgt de moeder een longeersingel om en daar het veulen aanvast. Zo gaan ze samen de trailer op. Gaat altijd prima. Wij rijden met een 2 paardstrailer en hebben het veulen er altijd los in. Zeiltje aan de achterkant dicht en tussenschot eruit.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

nou het ging prima,na wat aanmoediging in de zin van een duwtje tegen de billen stond hij erin. Ravina erachteraan,en op advies van de staleigenaar even beloond met wat lekkers en een kwartiertje laten staan,toen er weer uit en uitgebreid beloond
Ravina(OrstaxBrusvein)
Was dit topic even aan het lezen, om te kijken of er nog tips in staan waar ik ook wat aan heb als ik Fim volgende week ga halen.
Nog een vraagje, als dat tenminste mag op een topic van iemand anders, anders moet je hem maar verwijderen.
Volgens Trudy heeft Fim al in de trailer gestaan, maar stel als achteraf blijkt dat dat niet zo is, Ze moet dus alleen in de trailer, is het dan beter om haar los te laten staan en tussen schot er uit, of toch vast zetten, wil eigenlijk het tussen schot er tussen uit laten, zodat ik de voorstang ook kan verwijderen, zodat ze niet onder de stang terecht kan komen, wat is wijsheid?
Nog een vraagje, als dat tenminste mag op een topic van iemand anders, anders moet je hem maar verwijderen.
Volgens Trudy heeft Fim al in de trailer gestaan, maar stel als achteraf blijkt dat dat niet zo is, Ze moet dus alleen in de trailer, is het dan beter om haar los te laten staan en tussen schot er uit, of toch vast zetten, wil eigenlijk het tussen schot er tussen uit laten, zodat ik de voorstang ook kan verwijderen, zodat ze niet onder de stang terecht kan komen, wat is wijsheid?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Heb je een een of twee paards trailer Rowenna? Anders wil ik je de tip geven om gezelschap mee te nemen, dan blijven die jonkies toch vaak veel rustiger! Als ze ineens boem alleen op de trailer moeten zijn ze vaak erg onrustig!
Hoe was Fim in de trailer?
Hoe was Fim in de trailer?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat wij hier altijd doen, ook als de jonkies afgespeend worden, is veulen zo kort aan de voorstang vastzetten, waarbij we het touw om de stang en door het halster heen halen, zodat het 'vast staat' aan de voorstang. Hierdoor kunnen ze, mochten ze gaan steigeren, hun voorbenen niet snel over de stang krijgen, omdat ze niet hoger kunnen komen dan het halster toestaat. Paniek is er bij dergelijke veulens toch altijd, dus dan kun je ze beter vast hebben staan dan als een dolle stier paniekerig in een trailer te hebben springen (even het ergste scenario). Maar goéd vastzetten is het halve werk
. Een maatje voor onderweg is ook altijd een goede 'afleiding'
.

Heb een tweepaards die ik leen van een vriendin, alleen het nadeel is Udo is als de dood voor trailers sinds de laatste keer op de keuring, Hij staat dan stijf van angst en zweet zich kapot, wil hem dus liever niet meteen twee uur heen en twee uur terug in de trailer zetten, en James is nog nooit in een trailer geweest.
Paard aan de stang vast zetten doe ik niet meer, heb een paar jaar terug met een kennis mee gemaakt die had net een paard gekocht en ging hem halen, paard ook kort aan de stang gezet, paard ging er zeg in de trailer in eens was het stil, dus ze had zoiets van hehe, hij heeft het opgegeven.
thuis aan gekomen trailer los en ligt paard dood in de trailer met de stang door zijn buik, door het harde trekken is op een of andere manier die stang met een vaart los getrokken en is in de buik van het paard terecht gekomen.het bloed lioep onder de trailer uit, nee sorry, maar bij bij komt er geen paard meer aan de stang vast, ook heeft zij misschien het paard verkeerd vast gezet, dat weet ik niet, was er op dat moment niet bij, maar ben er goed van geschrokken en doe dit dus ook nooit meer.
Paard aan de stang vast zetten doe ik niet meer, heb een paar jaar terug met een kennis mee gemaakt die had net een paard gekocht en ging hem halen, paard ook kort aan de stang gezet, paard ging er zeg in de trailer in eens was het stil, dus ze had zoiets van hehe, hij heeft het opgegeven.
thuis aan gekomen trailer los en ligt paard dood in de trailer met de stang door zijn buik, door het harde trekken is op een of andere manier die stang met een vaart los getrokken en is in de buik van het paard terecht gekomen.het bloed lioep onder de trailer uit, nee sorry, maar bij bij komt er geen paard meer aan de stang vast, ook heeft zij misschien het paard verkeerd vast gezet, dat weet ik niet, was er op dat moment niet bij, maar ben er goed van geschrokken en doe dit dus ook nooit meer.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Zo zie je maar...ieder zijn ervaringen
Wij zetten ze al járen vast en er hebben menig paard op de kop gehangen, maar gelukkig nog nooit dat soort rare tafelen, hier bleef het altijd bij schrammen..brrr..stang door de maag...is het ook wel erg gek gegaan of slecht materiaal, ieuw. Wel eens veulens (gelukkig niet van ons) over de achterklep de trailer weer uit zien komen *gelukkig trailer in stilstand op de keuring* maar dat was voor mij meteen reden om te zeggen: Alles gaat goed vastgezet
Heb liever ook niet dat ze me er op de snelweg uit springen.

Nou eerst zat ik ook te denken om haar gewoon los te laten staan, maar ze is zo groot al en moet er inderdaad niet aan denken dat ze over de achterklep heen komt als je op de snel weg zit.dus ga haar wel vast zetten, maar ik kan haar dus aan beide kanten vast zetten, en wil eigenlijk liever uit tussen schot er uit, zodat ze niet onder de voor stang terecht kan komen.Maar zou ze dan niet te veel ruimte hebben zo dat ze misschien weg kan schuiven of zo?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Kun je haar dan niet helemaal voorin aan twee kanten vastzetten, zodat ze steun heeft aan de voorzijde van de trailer en/of tegen 1 zijkant van de trailer kan draaien?
Oh ja da's ook een idee, zal eens kijken of dat kan, weet zo niet precies waar en of er vooraan ringen zitten om haar vast te maken.Zie ik dan zaterdag ochtend wel, als ons pap hier komt met de trailer.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011