hoihoi
Ik wil eigenlijk Caija mee laten doen met de ABOP dit jaar, maar tzt ben ik zelf al veranderd in een rolmops denk ik. Ben nu 15 weken zwanger en mijn lichamelijke conditie is helaas niet meer zodanig dat ik er met regelmaat nog op wil klimmen. En volgend jaar is Caija zelf moeder als het goed is en dan vind ik het te ingewikkeld om haar dan voor de ABOP te brengen.
Nou wil ik haar daarom dus ABOP klaar laten maken door iemand anders. Ik wil dus een paardje terug dat een goede dressuurmatige en springbasis heeft en buiten betrouwbaar en rustig is.
Caija is al beleerd, kan netjes stap draf galop en een sprongetje, is al een paar x mee naar buiten geweest, vorig jaar meegedaan aan het jubileum (buitenrit en optocht) maar nog nooit in haar eentje. Verkeer geeft ze niet om, wel is ze kijkerig voor wat er allemaal om haar heen gebeurd, dus puur een kwestie van gewenning. Ze heeft geen extreme schrikreacties het is meer "kijken met het hele lijf" dus soms maak je een grotere boog om iets heen dan dat je eigenlijk zou willen. Het is een heel eerlijk en vriendelijk paardje. Het is dus puur een kwestie van doorrijden + haar ook rijden op de ABOP zelf.
heeft iemand hier daar ervaring mee, paard weg brengen of thuis laten, hoe het in zn werk gaat, de benodigde tijd en de kosten? Adressen van mensen die zoiets doen?
Ik heb misschien een dame in de buurt die het misschien op haar wil nemen, maar ik wil eerst er meer van het hoe en wat weten, en vooral: wat is een normale prijs.
Ik hoop reacties te krijgen
groetjes ilona
ABOP klaar laten maken
Re: ABOP klaar laten maken
Moet je stal Dolfing even mailen, of Pernille (Perry) hier pb'en, die doet dat soort dingen wel eens.
Bart v/d Berg doet alleen de abop mennen en trekken natuurlijk, maar dat wist je vast al, hihi..
Bart v/d Berg doet alleen de abop mennen en trekken natuurlijk, maar dat wist je vast al, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
thanks voor de tip Esther, ik heb nu pb contact met haar.
niemand anders tips?
niemand anders tips?
Zou bijna roepen: breng maar hier
Alleen dat springen he.....

Nou, komende woensdag komt hier een meisje van 17 proefrijden. Ze was op zoek naar een verzorgpaard en volgens zeggen heeft ze best wel wat ervaring, dus ik ben heel benieuwd. Wie weet kan ik het op deze manier oplossen, dat zou mooi zijn. Ik wil dan wel dat ze les neemt. Maar ja, eerst maar even kijken of het klikt tussen haar en Caija en of ze inderdaad voldoende niveau heeft. Zo op het eerste gezicht kwam ze me bijdehand genoeg over en lekker vlot, dus tussen haar en mij klikte het wel (ook niet onbelangrijk).