Lijnzaad koken
- Senna&Cajra
Lijnzaad koken
Hoe koken jullie lijnzaad? Wie weet hoeveel water je erbij moet doen en hoe lang moet het koken?
Re: Lijnzaad koken
Hoe was het ook alweer.
1 deel lijnzaad op 5 delen water en dan 20 minuten koken??
Ik weet het niet zeker meer, maar niet voeren als het er niet uitziet als snot met vlooien!!
1 deel lijnzaad op 5 delen water en dan 20 minuten koken??
Ik weet het niet zeker meer, maar niet voeren als het er niet uitziet als snot met vlooien!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik doe gewoon een beste hand vol lijnzaad in een pan met ruim water, en dat kook ik 20 minuten.
Zeker niet korter ivm de blauwzuur die vrijkomt
Het word eht dikke snot met vlooien. Wel erbij blijven, kookt snel over, en je wilt het echt niet op je gasfornuis,haha. ook goed roeren, kookt snel aan.
Zeker niet korter ivm de blauwzuur die vrijkomt
Het word eht dikke snot met vlooien. Wel erbij blijven, kookt snel over, en je wilt het echt niet op je gasfornuis,haha. ook goed roeren, kookt snel aan.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Klinkt allemaal niet zo fris, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Je wilt inderdaad niet dat het overkookt!! Been there done that!!
En je pan ook meteen afwassen of in ieder geval water in zetten, hihi..
Oh en i.v.m. blauwzuur kun je ook beter niet teveel met je hoofd boven de pan hangen, mocht je daar behoefte toe voelen, hihi..
En je pan ook meteen afwassen of in ieder geval water in zetten, hihi..
Oh en i.v.m. blauwzuur kun je ook beter niet teveel met je hoofd boven de pan hangen, mocht je daar behoefte toe voelen, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wij hebben een electrisch pitje op stal en daar koken we de lijnzaad minimaal 20 minuten dat omdat er blauw zuur in zit dus korter koken is niet goed.
Wat ook kan is een handje droog over het voer tot 75 gram kan het geen kwaad.
Wat tegenwoordig vaak in klinieken wordt gebruikt is Physlilium vezels is wel een stuk duurder dan lijnzaad maar werkt makelijker.
Wat ook kan is een handje droog over het voer tot 75 gram kan het geen kwaad.
Wat tegenwoordig vaak in klinieken wordt gebruikt is Physlilium vezels is wel een stuk duurder dan lijnzaad maar werkt makelijker.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Maar juist het snot doet zijn werk, die zorgt ervoor dat zand e.d aan het snot blijven hangen ,en de darm passeert
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik doe gewoon lijnzaad in een kopje, giet er kokend water overheen en geef het de volgende dag...
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Drooglijnzaad heeft in de darmen dezelfde werking doe maar eens lijnzaad in water er komt zonder te koken slijm vrij.
Niet koken is niet zo goed, de beste werking heb je met koken dan is het net snot en dat sleept het zand eruit.
Lijnzaad kan je niet lang bewaren dan bederft het.
Niet koken is niet zo goed, de beste werking heb je met koken dan is het net snot en dat sleept het zand eruit.
Lijnzaad kan je niet lang bewaren dan bederft het.
http://www.fjorkahoeve.nl
- Senna&Cajra
Bedankt voor de goede tips 

idd, een bekertje lijnzaad, ruim water. NIET over laten koken. PAs nog weer de boel schoon moeten maken toen het mij wel gbeurde. Niet fijn. En pas op, voor je het weet, kookt het over. Zooi komt erg omhoog. Succes
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
Dat kan inderdaad ook, maar je krijgt beter snot als je het kookt is mijn ervaring. Oke, dat staat er inderdaad een beetje vreemd, hihi..Pablo schreef:Ik doe gewoon lijnzaad in een kopje, giet er kokend water overheen en geef het de volgende dag...
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Senna&Cajra
Vandaag mijn eerste potje "snot" gekookt. Werd eigenlijk meer als behangplak met vlooien
. Extra hoge pan genomen vanwege overkook gevaar. En wat denk je even afgeleid en de deksel is erop gevallen en de boel is lekker overgekookt
. Sen vond het heerlijk en Cajra dacht wat moet ik met die troep. Maar na wat vaker aanbieden heeft ze het als soep opgeslurpt
. Daarna zagen ze er lekker uit 

Tea vond het lekkerder met wat zemelen erdoor.
Maareh, een gewaarschuwd mens telt dus niet voor twee, hihi..
Maareh, een gewaarschuwd mens telt dus niet voor twee, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
zeg ik, voor je het weet kookt het over.
zo vervelend en vies klusje om het schoon te maken. brrrr.
Hebben ze je na de maaltid ook nog een liefdevolle kus gegeven? Dat je zegt van "Ennn bedankt!!!" Is ook zo leuk van paarden
zo vervelend en vies klusje om het schoon te maken. brrrr.
Hebben ze je na de maaltid ook nog een liefdevolle kus gegeven? Dat je zegt van "Ennn bedankt!!!" Is ook zo leuk van paarden
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
1 pan is al verloren gegaan
niet opgelet.
ik maak altijd een paar bakjes vooruit voor 2 dagen en ik moet zeggen,
paard gaat er super gezond van uit zien,staart en manen zijn ook lekker zacht,
Het paard van Roy met zomer eczeem doet het er ook erg goed op,haar manen (haflinger)
zien er ook niet meer zo beroerd uit als dat het ervoor was.

ik maak altijd een paar bakjes vooruit voor 2 dagen en ik moet zeggen,
paard gaat er super gezond van uit zien,staart en manen zijn ook lekker zacht,
Het paard van Roy met zomer eczeem doet het er ook erg goed op,haar manen (haflinger)
zien er ook niet meer zo beroerd uit als dat het ervoor was.
- Senna&Cajra
Ik weet ik was goed gewaarschuwd
. Maar ja als de deksel stiekem toch over de pan terug glijd.....
Gelukkig geen bedankt kusje gehad maar dat had ik ook niet willen hebben zoals hun snoet eruit zag
.
Hoe vaak geven jullie het aan je paarden?

Gelukkig geen bedankt kusje gehad maar dat had ik ook niet willen hebben zoals hun snoet eruit zag

Hoe vaak geven jullie het aan je paarden?
Zo doe ik het ook al jaren! Je hoeft het helemaal niet lang te koken om het blauwzuur uit te schakelen. De kook erover heen is al voldoende.Pablo schreef:Ik doe gewoon lijnzaad in een kopje, giet er kokend water overheen en geef het de volgende dag...
En ik doe het zo al 25 jaar, dus dan zal het wel goed zijn.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Nee hoor hetzelfde als je het maar lang genoeg laat staan.Esther schreef:Dat kan inderdaad ook, maar je krijgt beter snot als je het kookt is mijn ervaring. Oke, dat staat er inderdaad een beetje vreemd, hihi..Pablo schreef:Ik doe gewoon lijnzaad in een kopje, giet er kokend water overheen en geef het de volgende dag...

Muis Keurmerrie!
Ik laat het ook altijd even aan de kook komen en dan 5 / 10 min door laten pruttelen maar meer omdat het dan lekker snotterig wordt. Voor het blauwzuur hoeft het maar eventjes te koken.
Dat doe ik ook al meer dan 30 jaar
Dat doe ik ook al meer dan 30 jaar

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998