Bijten bijten en nog eens bijten
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Bijten bijten en nog eens bijten
Ik word er GEK van!
Als ik bij Dakota zn halster om wil doen gaat die laadklep al weer open, ik kan
hem met geen goed fatsoen een halster om doen of hij heeft het in zn giechel!
Errug irritant als hij van te voren al met zn mond open staat.
Heb ik zn halster eenmaal om (boos worden helpt niet bij Dakota, werkt averechts) dan gaat hij met het halstertouw verder,
die moet hij perse in zn mond hebben en zo loopt hij al zwaaiend met zn kop met me mee.
Ik erger me er kapot aan en weet gewoon niet hoe ik het af moet leren, heb al tig keer
dat touw uit zn mond gerukt maar hij blijft het doen, en als hij geen touw in zn mond heeft als ik hem uit de wei haal dan neemt hij mij te grazen. Uiteraard
krijgt hij hier straf voor, zet ik hem in zn achteruit maar dan word hij woest en gaat hij de lucht in. Hij MOET gewoon altijd wat te happen hebben...........
WIE o Wie, heeft de gouden tip? (zonder geweld want daar bereik je niets mee bij Dakota)
Als ik bij Dakota zn halster om wil doen gaat die laadklep al weer open, ik kan
hem met geen goed fatsoen een halster om doen of hij heeft het in zn giechel!
Errug irritant als hij van te voren al met zn mond open staat.
Heb ik zn halster eenmaal om (boos worden helpt niet bij Dakota, werkt averechts) dan gaat hij met het halstertouw verder,
die moet hij perse in zn mond hebben en zo loopt hij al zwaaiend met zn kop met me mee.
Ik erger me er kapot aan en weet gewoon niet hoe ik het af moet leren, heb al tig keer
dat touw uit zn mond gerukt maar hij blijft het doen, en als hij geen touw in zn mond heeft als ik hem uit de wei haal dan neemt hij mij te grazen. Uiteraard
krijgt hij hier straf voor, zet ik hem in zn achteruit maar dan word hij woest en gaat hij de lucht in. Hij MOET gewoon altijd wat te happen hebben...........
WIE o Wie, heeft de gouden tip? (zonder geweld want daar bereik je niets mee bij Dakota)
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Re: Bijten bijten en nog eens bijten
Ik heb daar geen gouden tip voor, zortin en alco doen dit ook standaard.
Ik heb ook van alles al geprobeerd maar niets helpt afdoende. Zortin doet het ook bij Rien en die kan hem dan ook wel wat doen maar het helpt gewoon niet.
Ik moet altijd hengelen om het halster aan te krijgen.
Ik maak me er niet meer boos om en maak me er ook niet meer druk om, het is dan maar zo.
Ik hou dit wel even in de gaten, ben benieuwd op wat voor oplossingen er gaan komen.
Ik heb ook van alles al geprobeerd maar niets helpt afdoende. Zortin doet het ook bij Rien en die kan hem dan ook wel wat doen maar het helpt gewoon niet.
Ik moet altijd hengelen om het halster aan te krijgen.
Ik maak me er niet meer boos om en maak me er ook niet meer druk om, het is dan maar zo.
Ik hou dit wel even in de gaten, ben benieuwd op wat voor oplossingen er gaan komen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Daar was ik al bang voor dat ik er weinig aan kan doen.... het is niet altijd even handig als je haast hebt of zo.
Is Dakota ook niet aan het wisselen nu? Honden en kinderen bijten dan ook graag in van alles.
Wat je kan proberen is met je handen te wapperen, en dan zo dat hij het oom irritant vind. Niet gericht slaan oid alleen maar wapperen, en hem zo bij je wegwapperen als hij bijt. Als hij met zn hoofd tegen je wapperende handen komt hem wel raken en gewoon doorwapperen net zolang hij niet meer in jou ruimte zit. Als hij dan weer naar je rijkt om te bijten weer gaan wapperen. Zo doen paarden het onderling ook, (niet met wapperende handjez natuurlijk maar wel door irritant terug te doen)
Het zal het probleem met het halster eerst niet oplossen maar hij zal wel doorkrijgen dat jij ook heel irritant kan zijn en er als het goed is mee ophouden.
Het zal het probleem met het halster eerst niet oplossen maar hij zal wel doorkrijgen dat jij ook heel irritant kan zijn en er als het goed is mee ophouden.
Ctje 

Mir schreef:Is Dakota ook niet aan het wisselen nu? Honden en kinderen bijten dan ook graag in van alles.
Ik mag toch hopen dat alco en zortin al zijn uitgewisseld

Als ze het eenmaal doen is het gewoon heel lastig het ze af te leren en Dakota is van nature al dominant dus ik betijfel of het echt weg te krijgen is.
Zijn vader doet het trouwens ook (dit was zijn enige min puntje vond ik)

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
@ Mir: Dakota bijt al in alles sinds hij tanden heeft
Het is gewoon een rot gewoonte.
@ Miek: wapperen, zwaaien met mn touwetje voor zn neus, het zal hem een biet zijn, happen zal ie! Hij heeft vaak zat een dreun voor zn hersens gehad maar daar blikt of bloost hij echt niet van.
Vandaag dacht ik hem met fatsoen uit de wei te halen, geen touwtje in zn mond, nou binnen 5 seconden hing hij in mn kont. Heb hem ook wel eens terug gebeten.
@ Clau: nou dan weet ik gelijk dat het in de familie zit, af en toe kan ik hem echt wel schieten, hoe vaak ik al in staat geweest ben om het op marktplaats te zetten....... maar ja die sukkel hoort gewoon bij mij zeggen ze

Het is gewoon een rot gewoonte.
@ Miek: wapperen, zwaaien met mn touwetje voor zn neus, het zal hem een biet zijn, happen zal ie! Hij heeft vaak zat een dreun voor zn hersens gehad maar daar blikt of bloost hij echt niet van.
Vandaag dacht ik hem met fatsoen uit de wei te halen, geen touwtje in zn mond, nou binnen 5 seconden hing hij in mn kont. Heb hem ook wel eens terug gebeten.
@ Clau: nou dan weet ik gelijk dat het in de familie zit, af en toe kan ik hem echt wel schieten, hoe vaak ik al in staat geweest ben om het op marktplaats te zetten....... maar ja die sukkel hoort gewoon bij mij zeggen ze

Ik heb zortin en alco ook weleens gebeten (hielp niet maar luchte wel even op)
Zoals ik al zei, ik heb me er bij neer gelegd.
Zortin doet het alleen met het halster omdoen en pakt ook graag zijn touw maar alco wil het liefste alles vastpakken. Die pakt ook mijn capuchon van mijn jas(en laat die dan niet los)
Maar Sven doet het ook en Larsto zelf kon het ook wel.
Zoals ik al zei, ik heb me er bij neer gelegd.
Zortin doet het alleen met het halster omdoen en pakt ook graag zijn touw maar alco wil het liefste alles vastpakken. Die pakt ook mijn capuchon van mijn jas(en laat die dan niet los)
Maar Sven doet het ook en Larsto zelf kon het ook wel.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Toot doet dit ook... Vreselijk irritant !
Ik straf het af, als het aan mij is. Bijten in halstertouw enzo, negeer ik.
Voor de rest moeten we er mee leren leven blijkbaar
.
Ik straf het af, als het aan mij is. Bijten in halstertouw enzo, negeer ik.
Voor de rest moeten we er mee leren leven blijkbaar

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakota pakt ook alles wat hij pakken kan, hij heeft zelfs mn haar al eens goed vastgehad en alle kanten op gerukt, kon wel janken toen zeg, dacht echt dat hij het met huid en haar eraf trok, idioot!
Kleding gesloopt, niet alleen van mij maar ook van mn stalgenoten......
Ik denk dat ik me er ook maar bij neer moet leggen.... het is niet dat ik het hem niet af wil leren, heb zoveel geprobeerd maar niks helpt
@ Amber: bijten in een halstertouw negeer ik tot op zekere hoogte, moet wel fatsoenlijk hem kunnen leiden en niet dat hij mn arm er zo wat afrukt omdat hij het zo druk heeft met zn touwtje!
Kleding gesloopt, niet alleen van mij maar ook van mn stalgenoten......
Ik denk dat ik me er ook maar bij neer moet leggen.... het is niet dat ik het hem niet af wil leren, heb zoveel geprobeerd maar niks helpt

@ Amber: bijten in een halstertouw negeer ik tot op zekere hoogte, moet wel fatsoenlijk hem kunnen leiden en niet dat hij mn arm er zo wat afrukt omdat hij het zo druk heeft met zn touwtje!
Zo ja.. pff dat is wel heftig !
Ik ben er wel super streng ingeweest, best hard handig
. Maar heeft gelukkig wel wat opgeleverd.
Ik ben erg blij dat Toot het wel aardig afgeleerd heeft. Wat hij nog wel is probeert, velletjes pakken
. AUW
Ik ben er wel super streng ingeweest, best hard handig

Ik ben erg blij dat Toot het wel aardig afgeleerd heeft. Wat hij nog wel is probeert, velletjes pakken

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Voor halster omdoen heb ik nog wel een tip.. geen oplossing wel te verstaan.
Alco gaf ik altijd een broodje. Bij voorkeur een beetje een taaie zodat hij flink moet kauwen..
Heb jij tijd om het halster om te doen.
Alco gaf ik altijd een broodje. Bij voorkeur een beetje een taaie zodat hij flink moet kauwen..

Mijn Zortin is ook nogal oraal geöriënteerd zeg maar. Die zal niet zomaar bijten, maar hij heeft wel erg graag iets in zijn mond. Halsters en touwen zijn ook favoriet. Het halster mag hij niet van mij, maar het einde van het touw of de lijn waar hij aan vast staat mag hij wel van mij. Kan hij toch zijn behoefte een beetje bevredigen en dan is hij minder lastig. Is overigens wel weer handig met bit indoen.
Ik zou hem dus een veilig alternatief bieden.
Ik zou hem dus een veilig alternatief bieden.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Bailey stopt ook het liefst alles binnen bereik in z'n mond, maar ik hem 'm inmiddels wel zover dat hij het (bijna) niet meer doet als ik in de buurt ben/als hij mij kan zien.
Kon het ook niet laten gaan want meneer maakte alles dat in z'n mond zat binnen een seconde stuk (heeft me drie paar teugels, een halstertouw en een paar beugelriemen gekost).
Straffen hielp hier inderdaad ook geen zier en was ook niet erg gezellig, ik heb het bij hem op kunnen lossen door het gedrag in banen te leiden en hem het commando 'los' te leren. Het negatieve van het vastpakken negeren en je richten op het positieve van het loslaten.
Zodra hij iets in z'n mond had vriendelijk 'los' gezegd, geen reactie dan nogmaals het commando met dit keer een vinger in de mondhoek. En hij was natuurlijk 'braaaaf' als hij losliet
Het commando werkt bij ons ook van een paar meter afstand; als ik hem toch eens betrap met het halstertouw in z'n mond laat hij acuut los als ik 'los' zeg
.
Denk wel dat je hierbij heel precies moet zijn qua timing, het is natuurlijk niet de bedoeling dat paard denkt dat het vastpakken iets is waar hij voor beloond wordt...
Kon het ook niet laten gaan want meneer maakte alles dat in z'n mond zat binnen een seconde stuk (heeft me drie paar teugels, een halstertouw en een paar beugelriemen gekost).
Straffen hielp hier inderdaad ook geen zier en was ook niet erg gezellig, ik heb het bij hem op kunnen lossen door het gedrag in banen te leiden en hem het commando 'los' te leren. Het negatieve van het vastpakken negeren en je richten op het positieve van het loslaten.
Zodra hij iets in z'n mond had vriendelijk 'los' gezegd, geen reactie dan nogmaals het commando met dit keer een vinger in de mondhoek. En hij was natuurlijk 'braaaaf' als hij losliet

Het commando werkt bij ons ook van een paar meter afstand; als ik hem toch eens betrap met het halstertouw in z'n mond laat hij acuut los als ik 'los' zeg

Denk wel dat je hierbij heel precies moet zijn qua timing, het is natuurlijk niet de bedoeling dat paard denkt dat het vastpakken iets is waar hij voor beloond wordt...
Haha, dat is idd jou manier bij alco, van mij krijgt hij niets maar ik ben gewoon heel vlug met hem.Kelly schreef:Voor halster omdoen heb ik nog wel een tip.. geen oplossing wel te verstaan.
Nu op het moment is het wel makkelijk met zijn schotellipje, hij kan nu gewoon niet meer bijten, niet in dekens maat ook niet in mij of in touwtjes.
Is nog een mogelijkheid Andrea een schotellipje aan zijn halster

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Schotel lipje
?

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ja, alco bijt al zijn dekens kapot en heeft nu een soort kapje onder zijn halster, hij kan gewoon eten en drinken alleen niets meer slopen.
Hij heeft deze winter pas zijn tweede deken op, is al een hele verbetering.
In het begin vond ik het sneu maar hij is er nu aan gewend.

Hij heeft deze winter pas zijn tweede deken op, is al een hele verbetering.
In het begin vond ik het sneu maar hij is er nu aan gewend.

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Volgens mij bedoelt Kelly zo'n anti-bijt kapje wat alleen aan de onderkant hangt.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

Jeempie schreef:Volgens mij bedoelt Kelly zo'n anti-bijt kapje wat alleen aan de onderkant hangt.
Ik

Heb er even een voorbeeldje bij geplaatst.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Andrea, jou Dakootje denkt gewoon dat hij nog hengst is 

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.