Wat zouden jullie doen?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
ki-m-m-ie
Contacteer:

Wat zouden jullie doen?

Bericht door ki-m-m-ie » za 13 nov 2010, 19:41

Ik ben heel erg aan het twijfelen. Mijn meiden staan echt in een super stal. Het is een blokje van 3 stallen. Wendie staat in een grot box en Patricia staat achter haar stal zeg maar. Ze kunnen nu ook contact hebben met elkaar. Kijk maar:
Afbeelding
Als je goed kijkt zie je Wendie daarachter eten.
Maar nu met dit slechte weer staat de wind precies op Patricia haar box. Daardoor doen ze netjes de bovenluik dicht, maar daardoor kan ze niet naar buiten kijken. Ze kan wel via de andere stal (links van Patricia op de foto) naar buiten kijken.
In datzelfde blokje staat er een box vrij. Zo staat er geen wind meer op Patricia haar box, maar dan kunnen Wendie en Patricia niet meer zoveel met elkaar in contact komen. Het is gewoon dicht, je hebt maar een klein stukje tralies waardoor ze contact hebben dan.

Ze gaan wel iedere dag met zijn 2e naar buiten in de paddock, dus dan hebben ze ook wel contact, maar op 1 of andere manier houd het me toch een beetje tegen om te vragen of Patricia naar die lege box kan.
Het voordeel is dan wel dat ze naar buiten kan kijken en naar buiten kan met haar hoofd, maar Wendie en Patricia hebben dan wel minder contact.
Ik heb het idee dat Patricia er weinig last van heeft dat haar bovenluik dicht zit, maar voor mijn gevoel is het ook wel lekker als ze naar buiten kan kijken.
Dus mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie doen? Misschien kan het mij helpen met mijn besluit wat ik doe :P
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Esther

Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht door Esther » za 13 nov 2010, 22:21

Als het voor de prijs niet uit maakt zou ik haar in de andere box zetten, ze kan nog steeds wel met andere paarden neuzen toch.. Toch lekker als ze met hun neus in de wind kunnen staan en wat te zien hebben..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » zo 14 nov 2010, 06:20

En dan verhuist wendie dan mee naar een box daar weer achter ofzo? Alleen zit er dan geen weefrek.
Gewoon verkassen dan als je daar een beter gevoel bij hebt. Of vragen of ze de bovendeur gewoon open laten, beetje inregenen kan geen kwaad tenzij je halve bodem doorweekt is.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » zo 14 nov 2010, 08:26

Ik zou ze verplaatsen, dat ze dan minder kunnen neuzen als nu zal ze denk ik niet veel uitmaken
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 15 nov 2010, 10:38

Als de wind er gemiddeld vaak op staat, dan zou ik ze wisselen.
Staat die wind maar een enkele keer op die kant, dan zou ik ze laten staan.
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » ma 15 nov 2010, 11:32

Ik zou denk ik kiezen voor meer het bovenluik open dan dat de paarden kunnen neuzen, ze voeren echt geen gesprekken met elkaar.
Dus als de wind vaak zo staat zou ik voor de andere stal kiezen.
Mag je het misschien niet eerst gewoon proberen? Als ze overstuur raken kan je weer terug!
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Plaats reactie