Gisteren is (eindelijk!!) de zadelmaker gekomen om te kijken naar het zadel van Benthe.
Probleem: witte haartjes en een zadel dat naar links en rechts schuift.
Zadel leek op eerste gezicht goed te liggen. Boom past, alleen is er wat lucht over onder het zadel, dus zadel wordt nu opgevuld. Maar is dat nu het probleem? Daarom die witte haartjes?
Volgens hem zijn die witte haartjes van het riempje (slotje, hoe heet dat?) bovenaan van de beugelriem..... En daaronder kan hij het niet veel opvullen dus er is 'niets' aan te doen
Hij vertelde er ook bij dat fjorden en haflingers 'aanleg' hebben om snel witte haren te krijgen, dat het dus niet zo'n ramp is. Ik vroeg hem hoeveel pijn Benth er aan heeft en het antwoord was nauwelijks.
Ik weet het niet... Hij vroeg mij ook wat voor dekje ik er onder had, ik zei dat ik tijdelijk met schapenbont er onder rijd. Dat vond hij heel goed omdat dat dan niet zou drukken. Maar ondanks dat bontje waar ik al enige tijd mee rijd, zijn die witte haren er nu!!
???????????????

Ik gevraagd over het schuiven van het zadel. Oorzaak: mijn paard heeft 'geen' schoft dus niets waarop het zadel kan blijven hangen.
Klinkt logisch, maar een goed zadel moet toch gewoon kunnen blijven liggen???? Ik heb geen zin om mijn paard constant te strak aan te moeten snoeren omdat het zadel anders schuift

Pff ik weet het niet hoor... Misschien dat als het zadel is opgevuld dat het toch beter is, maar misschien ook niet. Hij kon het ook niet garanderen.
Het ergste is, deze zadelmaker staat supergoed bekend in de omgeving. We hebben speciaal hem laten komen en niet degene uit de buurt, omdat hij echt beter zou zijn...
Wat vinden jullie? Wat moet ik nu doen? Ik wil echt supergraag jullie mening, misschien hebben jullie een goed idee.
Alvast bedankt!
Deutsche Grüße!