Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » wo 27 okt 2010, 14:42
Heb ik alweer een vraagje
Gandhi heeft allemaal smeer in zijn koker, echt hele boel...
Nou (effe vies praatje) haal ik dat zoveel mogelijk met mijn vingers weg,
maar er moet een effectievere manier zijn...hoop ik
Hoe kan ik het beste zijn koker schoonmaken? En zorgen dat dat ook zoveel mogelijk schoon blijft?
Ik heb even geen idee namelijk..
Gr Petra
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
-
roos
Bericht
door roos » wo 27 okt 2010, 15:00
Ik doe het meestal een keer jaar(of het moet vaker nodig zijn)met een stuk oud katoenen(zonder pluisjes)tshirt. Stuk shirt in het lauwe water nat maken en dan met je hand de koker aan de binnenkant schoonmaken. Dancer vindt het niet leuk maar laat het wel toe.
Ekdal zijn koker en piemeltje zijn nog erg schoon.
Moet er wel bij zeggen dat Dancer er dus erg braaf mee is, maar ik denk ook niet dat elk paard het toelaat, maar jong geleerd is oud gedaan.
Je krijgt ook nooit alles weg, haal het ergste zand en overige weg en de rest laat ik zitten.
Op bokt heb ik wel eens gelezen dan mensen de binnenkant vd koker schoonmaken van babydoekjes of wassen met betadine shampoo, maar dat lijkt mij niet zo erg prettig(en of dat nou zo goed is voor paarden?)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
lientje
Bericht
door lientje » wo 27 okt 2010, 15:05
Ik doe het nooit, ook niet als ze een vieze piep hebben. Yuur heeft nog wel eens fases waarin hij erg smerig is, zet er hooguit een keer een tuinslang op in de zomer.
Dat soort dingen ga ik dus echt niet aan beginnen

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.