100 of 150 grams deken
- kristelhans
100 of 150 grams deken
Daag,
Inmiddels ben ik een behoorlijk ervaren deken persoon maar nu heb ik dan toch een vraagje. Ik heb een ongevoerde regendeken op Beer liggen, die half is geschoren, en dat gaat prima. Vandaag stond hij in wat plensbuien en vond ik zijn oren koud aanvoelen. Ik wil dus naar de volgende deken toe. Voor als het kouder is heb ik een 200/250 grams deken van Weatherbeeta (nieuw en zoooo mooi haha) maar de deken die ik als tussenstap had, daar is Beerke uitgegroeid..
Ik kan nergens een deken van 100 of 150 gram vinden! Is een regendeken met fleecevoering ongeveer 100 gram? De deken die ik nu heb, daar zit zeg maar een katoenlaagje in..direct op de binnenkant van de deken maar er zit wel ruimte tussen dat katoen en de deken zelf..dat is toch ongevoerd? Ik vind het nog niet koud genoeg voor de WB deken en een fleece onder deze deken werkt niet echt..
Dus morgen ga ik op dekenjacht maar kan ik dan met een fleecegevoerde regendeken aankomen? (voelen altijd wel lekker aan)
Thanks voor de hulp!
Inmiddels ben ik een behoorlijk ervaren deken persoon maar nu heb ik dan toch een vraagje. Ik heb een ongevoerde regendeken op Beer liggen, die half is geschoren, en dat gaat prima. Vandaag stond hij in wat plensbuien en vond ik zijn oren koud aanvoelen. Ik wil dus naar de volgende deken toe. Voor als het kouder is heb ik een 200/250 grams deken van Weatherbeeta (nieuw en zoooo mooi haha) maar de deken die ik als tussenstap had, daar is Beerke uitgegroeid..
Ik kan nergens een deken van 100 of 150 gram vinden! Is een regendeken met fleecevoering ongeveer 100 gram? De deken die ik nu heb, daar zit zeg maar een katoenlaagje in..direct op de binnenkant van de deken maar er zit wel ruimte tussen dat katoen en de deken zelf..dat is toch ongevoerd? Ik vind het nog niet koud genoeg voor de WB deken en een fleece onder deze deken werkt niet echt..
Dus morgen ga ik op dekenjacht maar kan ik dan met een fleecegevoerde regendeken aankomen? (voelen altijd wel lekker aan)
Thanks voor de hulp!
Re: 100 of 150 grams deken
een fleece gevoerde deken kan je als 100 gram aanhouden. Ik had die ook op bi karev, maar zij was ook koud, Ze is iets meer geschoren als beer, nek helemaal, en alleen rug en billen bedekt. Karev staat ook in een buitenstal met open bovenluik, dus altijd frisjes. Die staat nu, met al die regenen koude harde wind onder 200. Die was echt koud onder de fleece gevoerde
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- kristelhans
Thanks Tamara! Beer staat 's nachts gewoon op stal. Fijn dat je dat dan als 100 gram kan aanhouden..dan heb ik iets meer keuze.. haha.. Ik ben gisteren even snel wezen neuzen hier vlakbij in een winkel en alles begint pas vanaf 200 gram..maar ja, die heb ik al haha.. Beer was vorig jaar helemaal kaal en toen had hij in de sneeuw 300 gram op en daar stond hij af en toe onder te zweten..nu dus halfkaal dus ik gok dat 200/250 genoeg is..en anders koop ik dan wel een dikkere erbij 
Zijn er merken die wel 'standaard' 100 of 150 (bestaat dat laatste wel?) dekens hebben?

Zijn er merken die wel 'standaard' 100 of 150 (bestaat dat laatste wel?) dekens hebben?
ik heb eens een 150 grams van premiere gehad.
kan je alstussen oplossing er geen fleece deken onder doen= Heb ik vorig jaar ook gedaan, wil prima
kan je alstussen oplossing er geen fleece deken onder doen= Heb ik vorig jaar ook gedaan, wil prima
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- kristelhans
Ja heb ik wel aan gedacht maar de deken die hij nu op heeft is eigenlijk net te krap...met een fleece eronder wordt het zo'n geprop..deze deken mag straks ook de deur uit dus ik moet gewoon een andere en wil dan het liefst die tussenstap-deken. Als ik nou echt niks kan vinden morgen kan ik altijd nog een nieuwe 0 grams kopen en daar een fleece onder doen maar ik zie bij stalgenoten dat dat vaak schuift en dan hoor ik de stalbaas weer mopperen
dat hij alles weer recht moet trekken na het rollen enzo..

Bij de piaffe zeiden ze dat met fleece gevoerd, en dan heb ik het over de thor van HH, maar weinig meer is dan ongevoerd.. Denk er wel om dat ze klein vallen!!
Welke heb ik dan nog liggen van Jennefer, dat is geloof ik 150 gram outdoor..
Wat ik zelf ook fijne dekens vind zijn die van Piaffe, eigen merk, die heb je ook outdoor in 150 grams..
Dat zijn die blauwe met oranje bies en rood-wit-blauw.
Staan op de site bij winterdekens en dan waterdicht en gevoerd.
Welke heb ik dan nog liggen van Jennefer, dat is geloof ik 150 gram outdoor..
Wat ik zelf ook fijne dekens vind zijn die van Piaffe, eigen merk, die heb je ook outdoor in 150 grams..
Dat zijn die blauwe met oranje bies en rood-wit-blauw.
Staan op de site bij winterdekens en dan waterdicht en gevoerd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wij hebben een Landa freestyle 100g van WB voor Githa
daar heeft ze het vorige winter meegedaan (op heel koude dagen kreeg ze nog een fleecje eronder, maar ze was wel niet geschoren)
dus moest je in hetzelfde merk willen blijven
hier vind je voor een goede prijs en snelle levering die dekens
http://www.equestrianclearance.com/weat ... /index.htm
dit is 100g, de freestyle
wel opletten, je hebt hier 2 soorten, met of zonder nek
hiermee is het wel nog 12pond verzendkosten, maar je hebt ze wel redelijk snel, nog binnen de week
en ze zijn altijd goedkoper dan de ruiterwinkels in BE of NL
(nu is het voor deken met verzendkosten 68 pond wat nu (juist uitgerekend) 76.25€ is, dus is denk ik wel een aanrader gezien het feit dat de pond nog laag staat)
daar heeft ze het vorige winter meegedaan (op heel koude dagen kreeg ze nog een fleecje eronder, maar ze was wel niet geschoren)
dus moest je in hetzelfde merk willen blijven
hier vind je voor een goede prijs en snelle levering die dekens
http://www.equestrianclearance.com/weat ... /index.htm
dit is 100g, de freestyle
wel opletten, je hebt hier 2 soorten, met of zonder nek
hiermee is het wel nog 12pond verzendkosten, maar je hebt ze wel redelijk snel, nog binnen de week
en ze zijn altijd goedkoper dan de ruiterwinkels in BE of NL
(nu is het voor deken met verzendkosten 68 pond wat nu (juist uitgerekend) 76.25€ is, dus is denk ik wel een aanrader gezien het feit dat de pond nog laag staat)
Laatst gewijzigd door Keandra op ma 25 okt 2010, 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.
zoals ik ooit begrepen heb van een meisje dat in een ruitersportzaak werkte bestaan in NL
100 grams gevoerde dekens niet. 150 zijn wel gewoon verkrijgbaar.
100 grams gevoerde dekens niet. 150 zijn wel gewoon verkrijgbaar.
Jawel hoor 100gr is gewoon verkrijgbaar, in combi met een 200gr onderdeken heb je dan een 300gr deken.
- kristelhans
Bedankt allemaal! Ik ga straks een rondje ruitersportwinkels doen..ben benieuwd! Ik wil het liefst gewoon 1 deken..niet met onderdekens of fleece..alles uut een stuk! 
Ik geef vanmiddag wel even een update!

Ik geef vanmiddag wel even een update!
heb mijn berichtje even moeten bijwerken
had op afbeelding gedrukt ipv url
(domme ik, lol, nu kun je het wel zien Kris)

had op afbeelding gedrukt ipv url

(domme ik, lol, nu kun je het wel zien Kris)
- kristelhans
Divoza heeft toch altijd de pagony tiger van 0 100 200 300 400 en 500?
Weet zeker dat die de 100 gram hebben.
Is trouwens de enige deken die ik niet heb. Doe altijd een regendeken emt fleecevoering en daarover een regendeken met nylon binnenkant heen. Dat werkt ook.
Weet zeker dat die de 100 gram hebben.
Is trouwens de enige deken die ik niet heb. Doe altijd een regendeken emt fleecevoering en daarover een regendeken met nylon binnenkant heen. Dat werkt ook.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
- kristelhans
Ik ben nog nooit van mijn leven bij Divoza geweest..zou het niet weten haha.. Ik ga na de lunch een paardenwinkel rondje doen..zag net dat ik loon heb dus komt vast goed! 

Ik hoor het al Kris moet nodig eens deze kant op komen 
Wekom in paardenwinkel Walhalla

Wekom in paardenwinkel Walhalla

Divoza kan je ook bestellen lieffut
En anders idd naar Viv toe

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik heb ook een 100 gram deken. Die heb ik besteld via internet. Nika... ff googlen!
- kristelhans
Haa ik ben geslaagd!! Heeele mooie deken van HH..staat hem prachtig en zit gegoten! BLIJ! Zal straks even een foto spammen.. 

- kristelhans
Dat is hem! Okee, de foto is waaaaardeloos haha maar hij wilde niet stilstaan en mijn mobiel had wat moeite met het licht in de schuur!

Ha die deken wilde ik je net gaan aanraden. Yannes loopt met precies dezelfde en ik vind hem ook supermooi zitten, blijft netjes droog na een hoosbui én is ook nog leuk om te zien.