Op naam zetten

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
ukoldaatje

Op naam zetten

Bericht door ukoldaatje » vr 22 okt 2010, 08:16

Ik vroeg me af, heb vorig jaar of zelfs nog wat korter geleden mijn lidmaatschap van ruim 13 jaar bij het stamboek afgezegd...
En nu wil ik Gandhi op mijn naam laten zetten...Moet ik dan opnieuw lid worden?

Leuk grapje dan.. :+ eenmalige inschrijven 12 euro
jaarcontributie 52 euro
op naam zetten 20 euro
------------------------------
84,00 eurootjes :+ :+

Nu wil ik uiteindelijk ook met Gandhi naar de keuring en een zadelproef rijdne, maar dacht dat ik dan pas rond zijn derde weer es lid zou worden :+

Zucht...had ik nou maar nooit mijn lidmaatschap afgezegd 8)7

:D T is niet dat het geld er niet is hoor :+ maar ik had leukere dingen willen kopen voor Gandhi-man :+
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
roos

Re: Op naam zetten

Bericht door roos » vr 22 okt 2010, 08:31

Voor op naam laten zetten moet je wel lid zijn neem ik aan.
Je stuurt het paspoort op(wel of niet aangetekend...dat moet je zelf weten), met je adres etc erbij, betalen en dan krijg je het weer terug.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
claudia

Bericht door claudia » vr 22 okt 2010, 08:37

En dan wordt je idd weer voor een jaar lid.

Eigenlijk snap ik dat ook niet helemaal want volgens mij mogen ze dat niet eens verpichten om lid te worden.
Maar dan zul je wel weer duurdere overschrijfkosten krijgen.

Je had idd beter lid kunnen blijven, balen zeg.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 22 okt 2010, 08:41

claudia schreef:En dan wordt je idd weer voor een jaar lid.

Eigenlijk snap ik dat ook niet helemaal want volgens mij mogen ze dat niet eens verpichten om lid te worden.
Maar dan zul je wel weer duurdere overschrijfkosten krijgen.

Je had idd beter lid kunnen blijven, balen zeg.
Je hoeft ook geen lid te worden, maar voor niet leden kost de overschrijving per paard € 75,00
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Viv

Bericht door Viv » vr 22 okt 2010, 08:44

Voor op naam zetten hoef je geen lid te zijn, maar dan betaal je wel dubbele kosten:
Overschrijvingkosten €20,00
VOOR NIET LEDEN GELDEN DUBBELE TARIEVEN|
Uitgezonderd voor de overschrijving dan is dit voor niet leden per paard: €75.00
Voor keuringen moet je wel lid worden helaas.

Theoretisch gezien kun je beter meteen lid worden, dat scheelt weer boel centjes op termijn als je toch met hem naar keuringen wilt tzt.
En je kunt evt vragen of je je lidmaatschap heractiveren voor een gereduceerd bedrag ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » vr 22 okt 2010, 14:28

Hahaha ja stom he, dat ik dat lidmaatschap heb opgezegd. Kreeg mailtje van dhr Bon dat je niet perse lid hoeft te zijn, maar ik zag bij de prijslijsten dat je dan beter meteen lid kan worden.
Op naam zetten zonder lidmaatschap is idd 75 euro..

hihi...zal es proberen of ik gereduceerd weer lid kan worden...zal wel niet zo werken..maar wie weet..
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
foss

Bericht door foss » vr 22 okt 2010, 18:25

Nee dat gaat niet lukken, ik heb hetzelfde meegemaakt was geen lid toen ik Fjellko kocht en ben dus 1 jaar niet lidgeweest en daarna maar weer lid geworden je betaald dan gewoon alle kosten want je krijgt ook een ander lidnummer.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » vr 22 okt 2010, 18:39

Dat had ik eigenlijk ook wel verwacht....balen..maar ja...
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » vr 22 okt 2010, 21:01

Ik was ook nog geen lid en wilde Andor graag op mijn naam hebben, uiteraard wilde ik ook wel lid worden. Vandaag net zijn paspoort weer terug gekregen, met mjn naam erin :D Ik betaalde nu voor maar een paar maanden, en schrijven en overschrijven samen 45.50 euro.
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Ydel

Bericht door Ydel » vr 22 okt 2010, 21:43

Zou wel lid worden hoor Petra ;)
Kreeg namelijk vandeweek de foto binnen van Gandhi waarmee hij in het boekje komt *jummmmieeee*
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
foss

Bericht door foss » za 23 okt 2010, 04:58

Ja leuk die foto's heb ze ook gekregen vindt ze wel duur 2 euro per stuk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 23 okt 2010, 06:49

Ydel schreef:Zou wel lid worden hoor Petra ;)
Kreeg namelijk vandeweek de foto binnen van Gandhi waarmee hij in het boekje komt *jummmmieeee*
Dan kom ik er niet meer onder uit :+ :+

Ga het meteen regelen. Hij is gister voor het eerst geent, dus kan nu het boekje opsturen, ik heb het toch wel binnen zes weken terug dan hoop ik???
Suus

Bericht door Suus » za 23 okt 2010, 07:42

Eigenlijk is het toch idioot dat je bijna 'gedwongen' wordt om lid te worden? Hoe gaat dat bij andere rassen??
Morris, mijn superfjord!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » za 23 okt 2010, 07:58

ukoldaatje schreef:
Ydel schreef:Zou wel lid worden hoor Petra ;)
Dan kom ik er niet meer onder uit :+ :+

Ga het meteen regelen. Hij is gister voor het eerst geent, dus kan nu het boekje opsturen, ik heb het toch wel binnen zes weken terug dan hoop ik???
Ja joh, ik heb hem aangetekend verzonden, en alvast een aangetekende envelop voor de terugweg erbij in gedaan (thanx voor de tip Anita!) Had hem met een week alweer terug :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 23 okt 2010, 12:29

He, das een goeie tip!!!!!!
Dat ga ik ook doen!

En hoe moest je betalen? Want dhr Bon zei dat het na betaling meteen op de post terug gaat,
maar moet hij dan eerst een rekening sturen? Hoe hebben jullie dat gedaan?
claudia

Bericht door claudia » za 23 okt 2010, 14:03

Als je hem aangetekend vestuurt kun je het zelfs contant meesturen. Anders gewoon overmaken met jou gegevens erbij.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Vera

Bericht door Vera » za 23 okt 2010, 15:24

Suus schreef:Eigenlijk is het toch idioot dat je bijna 'gedwongen' wordt om lid te worden? Hoe gaat dat bij andere rassen??

sinds de verplichting van het europees paspoort mag je niet meer verplicht worden om lid te zijn van een stamboek. Helaas kunnen ze wel meer geld vragen voor het overschrijven en dat doet het stamboek dan ook (dubbel tarief) maar het is altijd nog iets goed koper dan lid worden voor een jaar.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » za 23 okt 2010, 16:49

Suus schreef:Eigenlijk is het toch idioot dat je bijna 'gedwongen' wordt om lid te worden? Hoe gaat dat bij andere rassen??
Wij hebben er hier ook nog 2 lopen die allebei bij een ander stamboek zijn ingeschreven, dus werd ik even nieuwsgierig wat het me gaat kosten om ze over te laten schrijven.
Bij het ene stamboek ben ik nog meer kwijt als bij de fjorden en bij de andere een beetje minder.
En bij allebei zijn de overschrijvingskosten stukken duurder als je geen lid bent.

Dus ik neem aan dat het bij de meeste stamboeken zo wel zal zijn.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » za 23 okt 2010, 18:08

In mijn geval zou ik wel gek zijn om alleen op naam te laten zetten, omdat ik toch graag naar keuringen ed wil gaan, vanaf ong zijn derde.
Dan maar twee jaar eerder weer lid worden :+ ...maakt ook niet zo heel veel uit..en ik krijg de boekjes weer *o/*

*toch blijf ik balen dat ik vorig jaar dat lidmaatschap heb opgezegd 8)7 *
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » ma 25 okt 2010, 05:38

Vandaag gaat het paspoort op reis *o/*

En ik hoop snel op reis terug naar mij :+
Plaats reactie