Ervaringen met Kentaur en Knigtrider zadels?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ervaringen met Kentaur en Knigtrider zadels?
Mijn zoektocht naar een ander zadel is geopend!
Wintecje gaat de deur uit, en nieuwzadel gaan we aanschaffen.
Ik heb 2 mooie zadels gezien:
Kentaur Electra en de Knightrider Admiral, beiden dressuurzadels.
Wie heeft hier ervaringen mee? Of wie heeft goede ervaringen over andere dressuurzadels rond de 1.000 euro?
Wintecje gaat de deur uit, en nieuwzadel gaan we aanschaffen.
Ik heb 2 mooie zadels gezien:
Kentaur Electra en de Knightrider Admiral, beiden dressuurzadels.
Wie heeft hier ervaringen mee? Of wie heeft goede ervaringen over andere dressuurzadels rond de 1.000 euro?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Re: Ervaringen met Kentaur en Knigtrider zadels?
Ik heb eens een knightrider Neptunes gehad, maar die was op zijn breedst veul te smal voor karev, terwijl ie met wintec vergeleken werd.
Rossners schijnen goed op fjorden te liggen.
Verder denk ik niet dat je je op 1 merk vast moet gaan pinnen, want het is niet gezegd dat dat zadel goed past op Koot.
Ik zou een zadelpas service langs laten komen, je budget voorleggen, en hem-haar daarmee aan de gang laten gaan.
Want, helaas, wat jij moi vind, wil niet zeggen dat dat ook op Koot gaat passen. Been there, done that
Rossners schijnen goed op fjorden te liggen.
Verder denk ik niet dat je je op 1 merk vast moet gaan pinnen, want het is niet gezegd dat dat zadel goed past op Koot.
Ik zou een zadelpas service langs laten komen, je budget voorleggen, en hem-haar daarmee aan de gang laten gaan.
Want, helaas, wat jij moi vind, wil niet zeggen dat dat ook op Koot gaat passen. Been there, done that

als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Hier dezelfde ervaringen als Tamara met de KR Neptunus, maar ik weet niet of dat qua breedte enz verschilt met de leren versie.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Donderdag om 15.00 komen ze zadels passen, dus ben benieuwd!
- rocky&moby
Ik heb 2 kentaur zadels sinds kort, een electra dressuur en spring zadel voor mijn kwpn merrie. Ze hebben een mooie pasvorm maar het dressuurzadel dwingt mij iets tveel naar een houding.
Ik ben ook niet te spreken over de kwaliteit van het zadel het zadel kwam rond de 1200 euro uit en na kort gebruik, circa 2 maanden is toont hij al wel heel veel slijtage op het zweetblad rondom de beugelriemen. Ik heb een bruin zadel, bij de gewone zwarte Penelope die ik eerder had was het helemaal niet. Wellich toch de kleur..
Ik ben ook niet te spreken over de kwaliteit van het zadel het zadel kwam rond de 1200 euro uit en na kort gebruik, circa 2 maanden is toont hij al wel heel veel slijtage op het zweetblad rondom de beugelriemen. Ik heb een bruin zadel, bij de gewone zwarte Penelope die ik eerder had was het helemaal niet. Wellich toch de kleur..
Wie laat je komen Andrea?
Ik kan je echt http://www.trekkingsaddles.com aanraden.
De eerste die mijn paard ook helemaal aan het opmeten waren, hem wilde bekijken aan de longe en op de rechte stukken hoe zijn beweging was en hoe hij zijn lijf hield.
De Zaldizadels die zij hebben zijn ook niet extreem duur. rond de 1100/1200.
Ik kan je echt http://www.trekkingsaddles.com aanraden.
De eerste die mijn paard ook helemaal aan het opmeten waren, hem wilde bekijken aan de longe en op de rechte stukken hoe zijn beweging was en hoe hij zijn lijf hield.
De Zaldizadels die zij hebben zijn ook niet extreem duur. rond de 1100/1200.

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Onze plaatselijke ruitersportzaak (www.dekroo.nl) komt, vind het ook wel fijn
als er iets met het zadel is dat ik dichtbij het probleem om kan lossen, ze hebben
ook een fijne service
als er iets met het zadel is dat ik dichtbij het probleem om kan lossen, ze hebben
ook een fijne service

Vraag wel even na of ze ook gediplomeerd zijn (MSFC diploma).
Zodat je zeker weet dat er een deskundig iemand naar kijkt en niet iemand met verstand van paarden (maar niet van zadels).
Zodat je zeker weet dat er een deskundig iemand naar kijkt en niet iemand met verstand van paarden (maar niet van zadels).

Kelly schreef:Vraag wel even na of ze ook gediplomeerd zijn (MSFC diploma).
Dat msfc zegt niks, dat kan iedereen doen, en ik heb er inmiddels 4 bij gehad met dat diploma op zak, maar alle 4 dikke ellende! Daar zou ik me dus niet op vast pinnen!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik kreeg vandaag een mail van het Drunense ruiterhuis dat zaterdag 23 oktober veel korting is op zowel nieuwe als gebruikte zadels...weet niet of het te ver voor je is..de korting gaat to 50% en zag bijvoorbeeld een stubben van 2000 voor 1000 euro
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Heb geen ervaring met die zadels, maar bij ons in nijmegen zit een winkel die kentaurs had en ze niet meer verkoopt omdat ze vaak scheef zijn, Ik was toen ook opzoek naar een kentaur, maar heb hem niet gekocht toen ik dit hoorde, vind het wel mooie zadels om te zien.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ik heb twee weken terug een Eric Thomas gekocht voor Tea, was iets meer dan 800 euro, ben er nu nog heel blij mee, maar heb hem dus nog niet zo lang in gebruik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat vind je van een Massimo? Dan heb je in ieder geval qua boommaat geen problemen. Vraag blijft dan natuurlijk of zo'n zadel qua pasvorm ook geschikt is voor Dakota.
Zaldi vind ik ook een erg fijn merk. Zadels in verschillende prijsklassen en heel verschillende modellen. Van de MSFC club ben ik ook totaal niet onder de indruk. Ervaring zegt mij meer dan zo'n papiertje.
Zaldi vind ik ook een erg fijn merk. Zadels in verschillende prijsklassen en heel verschillende modellen. Van de MSFC club ben ik ook totaal niet onder de indruk. Ervaring zegt mij meer dan zo'n papiertje.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben geslaagd!
Het is een Knigtrider Admiraal geworden.
Fijn zadel, lag als een huis op Dakota, en het zit heerlijk!
Prijs was ook gunstig. Eerst een Ruiz Diazz zadel gepast, lag ook wel goed maar was mij iets te duur 1500 euro....
De Kentaure lag super belabberd, Wintec wilde ik zoiezo niet meer, en de KN was het gewoon, mooi robuust zadel,
past wel bij Dakota daar moet niet zo'n priegelzadeltje op liggen
Volgende week issie binnen en kunnen we weer lekker gaan rijden.
Het is een Knigtrider Admiraal geworden.
Fijn zadel, lag als een huis op Dakota, en het zit heerlijk!
Prijs was ook gunstig. Eerst een Ruiz Diazz zadel gepast, lag ook wel goed maar was mij iets te duur 1500 euro....
De Kentaure lag super belabberd, Wintec wilde ik zoiezo niet meer, en de KN was het gewoon, mooi robuust zadel,
past wel bij Dakota daar moet niet zo'n priegelzadeltje op liggen

Volgende week issie binnen en kunnen we weer lekker gaan rijden.
Wat fijn voor je Andrea.
Wat voor boommaat heb je?
Het is een erg fijn zadel met een lekkere zit. Heb hem voor Heino ook gehad, maar die lag na 3 maanden al voor geen meter meer. Hopelijk heb jij meer geluk!
Wat voor boommaat heb je?
Het is een erg fijn zadel met een lekkere zit. Heb hem voor Heino ook gehad, maar die lag na 3 maanden al voor geen meter meer. Hopelijk heb jij meer geluk!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Guus Onze bink
De kroo is een hele fijne zaak! Wij hebben daar in de buurt wel eens wedstrijd gehad en omdat het niet zo dicht bij ons in de buurt was, wilden we gelijk de gewonnen bonnen inleveren, maar de winkel was dicht, die hebben ze toen speciaal voor ons nog geopend.
Dreeke Annemarie heeft voor vlek een kentaur en die zit heerlijk en ze is er heel blij mee. Het enige nadeel is de vrij korte zweetbladen, dus wij hebben de ektra lange genomen, dat koste wel 75 euro meer.
Dreeke Annemarie heeft voor vlek een kentaur en die zit heerlijk en ze is er heel blij mee. Het enige nadeel is de vrij korte zweetbladen, dus wij hebben de ektra lange genomen, dat koste wel 75 euro meer.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Wendy ik heb de wijdste boommaat erin zitten 
Welke had jij erin?
Vera, bij de Kroo haal ik alles voor Dakota, heb mijn Wintec ook ben hun gekocht.
Kenaure is ook gepast op Dakota, maar die lag voor geen meter, en ik vond het type wat hij bij had echt foei lelijk.

Welke had jij erin?
Vera, bij de Kroo haal ik alles voor Dakota, heb mijn Wintec ook ben hun gekocht.
Kenaure is ook gepast op Dakota, maar die lag voor geen meter, en ik vond het type wat hij bij had echt foei lelijk.
Hey ik heb anderhalf jaar terug ook een Knight Rider Admiraal bij hun aangeschaft en hij ligt en zit echt fantastisch! Ben er echt super blij mee. Ik draag mijn beugelriemen onder het zweetblad en het zadel blijft echt super mooi. Het is dat je hem al gekocht heb anders had je wel even proef kunnen rijden op die van mij. (Had je gelijk mijn paard kunnen luchten want ik ben 8 maanden zwanger en momenteel loopt ze alleen voor de wagen hihihi) Je gaat er vast een hoop plezier aan beleven.
Heb een half jaar terug op een halfinger van een vriendin gereden en die had een ruitergilde dressuurzadel maar daar werdt je voorover in geduwd maar bij de KN zit je automatisch rechtop. Veel plezier ermee hoor!
Heb een half jaar terug op een halfinger van een vriendin gereden en die had een ruitergilde dressuurzadel maar daar werdt je voorover in geduwd maar bij de KN zit je automatisch rechtop. Veel plezier ermee hoor!
Shirley mijn gele draakje!!!
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Fijn dat je geslaagd bent! Als het goed ligt en je kan er lekker op rijden, dat is goed toch!
Volgens mij had Margot ook een KR op Rinske.

Volgens mij had Margot ook een KR op Rinske.
KR bedoel je denk ik, KN is Karl NiedersusDreeke schreef:KN was het gewoon

@Andrea: Ik had ook de wijdste boom erin, blijkbaar is Dakota ondanks dat hij een stuk groter is dan Hein niet breder. Had ik eigenlijk wel verwacht.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Guus Onze bink
Guus Onze bink