sinds dat ik van Urzula afgevallen ben heb ik amper nog op haar gereden, we zijn aan het mennen en dat bevalt ons prima, maar ik sluit niet uit dat ik weer ga rijden.
ik heb een bijrijder die lekker met haar aan de slag is, dat gaat lekker maar.......
het zadel past niet meer.
ze is lekker afgevallen en mooier in model en het zadel (Rockey 18 inch)dat ik nu op haar gebruik ligt nergens meer naar..... schuift ontzettend en wipt van achter omhoog, eigenlijk word het zo toch gevaarlijk vind ik vooral als iemand anders met haar rijd.
Ik heb al een keer een zadelpasmevrouw bij me gehad maar omdat ze zo'n kort ruggetje heeft adviseerde ze me een 16 inch zadel............. daar past mijn gezellige kont nooit in...

Weer een andere adviseur vertelde dat hij voor mij DE oplossing had....... maar deze koste dan wel vanaf 1200 euro....... oke dat zal zeker passen maar als ik maar een beetje rij vind ik dat heeeeel erg veel geld.
Vandaag was ik in een ruitersport zaak en keek even bij de gebruike zadels, even met de mensen gepraat en deze had een zadel liggen wat ik mocht passen....
een barnsby AVG, 17.5 inch zadel ziet er netjes uit, klappert niet en schuift minimaal, vergeleken bij het zadel wat ik nu gebruik is het een hele voouitgang, ziet er ook mooi uit met de ruiter en lijkt ook al een stuk kleiner voor haar rug.....
maar de opening waar bij "gewone" paarden een schoft zit is bij ons akelig leeg en vrij groot......
we hebben gereden zonder dekje en ik zie geen drukplekken.
maar als ik meer zou rijden zou dan door mijn gewicht de kans hierop groter worden???
vind het een moeilijke keuze, morgen gaan we nog een buitenrit maken en even kijken hoe het dan gaat.
Het is natuurlijk mijn eigen keuze, maar heeft iemand ervaring met deze zadels bij de fjorden? of kan iemand zich er een beeld bij vormen??
of andere tips???
jeetje wat zijn zadels moeilijke dingen maar o zo belangrijk........