Zadelmakers die ter plaatse opvullen? Update P2

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Ellebel

Zadelmakers die ter plaatse opvullen? Update P2

Bericht door Ellebel » ma 16 aug 2010, 08:56

Uit de APK tijdens het jubileum kwam dat mijn zadel wel een vulbeurt gebruiken mag. Dat voelde ik zelf ook al wel aan maar tot nu toe vind ik het zadel opvullen maar een op-goed-geluk-actie.

Zo vind ik het dus helemaal niet fijn dat je je zadel afgeeft en diegene er twee weken later na nog 100 paarden gezien te hebben er iets in propt...

Nu was op het jubileum de dame van msfc, heb daar ook de site van bekeken maar kom er zo niet achter wie er bij mij in de buurt zit.
Nu ben ik zelf gelukkig mobiel met de trailer, hebben jullie tips of adressen? Omgeving Zuid Holland / Noord Brabant.
Laatst gewijzigd door Ellebel op ma 23 aug 2010, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilonka

Re: Zadelmakers die ter plaatse opvullen?

Bericht door Ilonka » ma 16 aug 2010, 09:00

Ik ga zelf altijd naar Herman de Bunt van Country Mill in Nijkerk, niet helemaal in jouw regio geef ik direct toe.
Herman heeft sinds hij in zijn nieuwe pand zit een bak bij zijn winkel en zijn zadelmakerij zit er ook direct aan vast. Volgens mij kan hij opvullen eventueel direct doen als je er bent. Zou je wel even moeten navragen.
Moet je zadel helemaal opnieuw of alleen een gedeelte dat wat op/bijgevuld moet worden?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 16 aug 2010, 09:07

Ik ben een maand of twee geleden met het zadel van Ros naar Herman toegegaan. Ros meegenomen en hij is ter plekke opgevuld en daarna weer gepast. Een stukje rijden en nog wat aangepast omdat het niet helemaal optimaal lag en vervolgens weer checken en rijden.
Ik ben er een uurtje of drie geweest denk ik, ging met uitstekend liggend zadel weg en toen ik ging afrekenen was ik stom verbaasd. Ik hoefde maar €50.00 af te rekenen.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 16 aug 2010, 09:26

Dat klinkt wel fijn Annalynn en Marijke :j. Zal eens contact opnemen en mijn specifieke vraag stellen. Ben helaas wel gebonden aan de zaterdag, hopelijk is dat geen bottleneck.

Het is dan een uurtje rijden, misschien plak ik er dan meteen een mooi Veluwe ritje aan vast :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 16 aug 2010, 10:54

Herman werkt ook gewoon de zaterdag, hij is dan wel iets minder lang open, tot 5 uur meen ik. Ik neem aan dat het moet lukken hier een afspraak voor te maken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Viv

Bericht door Viv » ma 16 aug 2010, 11:20

Mr Ed vult ook ter plaatse op voor zover mij bekend en anders Helen van Happy Horse Service.

Ik ben ook geen fan van zadel afgeven, soms moet er na het vullen toch nog wat gecorrigeerd worden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 16 aug 2010, 11:44

Onder het motto 'Doe eens gek' heb ik voor as zaterdag een afspraak gemaakt in Nijkerk. Plak ik er daarna nog een Veluwe ritje aan vast.
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 16 aug 2010, 11:48

Leuk ben benieuwd hoe het je bevalt! Wat voor zadel heb je voor Tim?
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 16 aug 2010, 11:49

Ilonka schreef:Leuk ben benieuwd hoe het je bevalt! Wat voor zadel heb je voor Tim?
Ik heb een Anatomica dressuur. De pasvorm is gelukkig wel in orde, het is alleen dat de kussen ongelijk gevuld zijn en dat rijd nogal vervelend.
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 16 aug 2010, 11:53

Ohja volgens mij heb ik je zadel wel gezien op het jubileum, met een bruin streepje?
Zal voor Tim ook wel fijn zijn als het zadel weer helemaal netjes gevuld is.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 16 aug 2010, 11:57

ik laat ook geen zadels opvullen zonder paard. Dat vind ik zo knap als ze dat kunnen hihi. dat doen ze maar bij een ander maar niet bij mijn paard heb daar al wat ellende van gehad..

nijkerk is wel een fijn adres, ik heb daarnaast ook goede ervaringen met bos ruitersport.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 16 aug 2010, 12:02

Zo je kon snel terecht! Super zeg.

Hmm toch jammer dat ik geen paardje meer heb, Nijkerk is 15 km hier vandaan. Had je graag meegenomen door het bos met de dansende bomen als je dat leuk gevonden had :).
yvette

Bericht door yvette » ma 16 aug 2010, 12:05

rocky&moby schreef:ik laat ook geen zadels opvullen zonder paard. Dat vind ik zo knap als ze dat kunnen hihi. dat doen ze maar bij een ander maar niet bij mijn paard heb daar al wat ellende van gehad...
Drunens Ruiterhuis komt bij je langs, checkt hoe het op je paard ligt, laat je rijden en neemt het dan mee. Kan je het een paar dagen later weer ophalen...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 16 aug 2010, 12:06

yvette schreef:
rocky&moby schreef:ik laat ook geen zadels opvullen zonder paard. Dat vind ik zo knap als ze dat kunnen hihi. dat doen ze maar bij een ander maar niet bij mijn paard heb daar al wat ellende van gehad...
Drunens Ruiterhuis komt bij je langs, checkt hoe het op je paard ligt, laat je rijden en neemt het dan mee. Kan je het een paar dagen later weer ophalen...
Dat weet ik maar dat wil ik eigenlijk niet meer. Ik wil het zadel meteen weer hebben en ook dat ik terplaatse nog eens kan aangeven als ik het niet fijn liggen vind...
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 16 aug 2010, 12:07

Marijke_ schreef:Zo je kon snel terecht! Super zeg.

Hmm toch jammer dat ik geen paardje meer heb, Nijkerk is 15 km hier vandaan. Had je graag meegenomen door het bos met de dansende bomen als je dat leuk gevonden had :).
Dat had zeker een leuk aanbod geweest, mocht je een paardje kunnen 'lenen' vind ik het alsnog leuk om daarna het ritje te doen hoor :j
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 16 aug 2010, 12:38

Helaas kan ik ook geen paardje lenen, de ene merrie op stal is te klein, de ander heeft een zadel met luchtzakken waar ik te zwaar voor ben en Joris waag ik me (nog) maar niet aan dat komt niet goed :D. Wie weet een volgende keer :).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 16 aug 2010, 12:58

msfc zegt mij helemaalniets meer na 3 zadelmakers met dat papiertje, die allen prutsers bleken helaas..
Dus daar zou ikhet niet van af latenhangen.

Wel zou ik idd ook met paard er bijwillen zijn, omdat ie afgevuld gewoon goed moet liggen, en je dat alleen kanzien door het paard er bij te hebben.

Over wie, ja, kanje wel een naam geven, maar jij woont in een heel ander deel van nederland, dus dat haalt niet veel uit, hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 16 aug 2010, 13:53

die vrouw van het jubileum woont vlak bij Helden panningen el, das bij Venlo in de buurt.

drunens ruiterhuis zegt mij dus dat ik mijn zadel gewoon zo af kan geven en zij m dan opvullen, hoeven ze t paard niet voor te zien zeggen ze, dat staat me erg tegen en doe ik dus niet, wacht jouw verslag van het opvullen wel even af Ellen, kijken hoe t je is bevallen
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
claudia

Bericht door claudia » ma 16 aug 2010, 14:04

Carolinef schreef:die vrouw van het jubileum woont vlak bij Helden panningen el, das bij Venlo in de buurt.

drunens ruiterhuis zegt mij dus dat ik mijn zadel gewoon zo af kan geven en zij m dan opvullen, hoeven ze t paard niet voor te zien zeggen ze, dat staat me erg tegen en doe ik dus niet, wacht jouw verslag van het opvullen wel even af Ellen, kijken hoe t je is bevallen

Dat snap ik niet want bij mij zijn ze komen kijken en ik ben ook een keer op hun pasdag geweest. Woendsdag zijn ze geweest en ik had mijn zadel donderdag weer terug.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » ma 16 aug 2010, 14:12

ja heb het 2x gevraagd aan die man met die zwarte krulletjes, nee hoor zegt ie, gewoon zadel brengen, hoeven we niet te zien liggen op t paard, lijkt mij dus erg onlogisch, ik heb nog 1 gratis opvul sessie te goed aangezien ik mijn zadel bij hun nieuw heb gekocht, maar vind zadel brengen zonder dat ze m op paard zien, toch te groot risico
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Plaats reactie