wat is wijsheid?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Ziggy

wat is wijsheid?

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 20:26

Ik zit hier met een dilemma sinds vandaag.

Ik merk dat Vera en Exel wat onafhankelijker lijken van elkaar nu ze er vriendjes bij hebben. Als ik Vera uit de wei haal om in te smeren dan kijkt Exel niet op of om, terwijl hij voorheen moord en brand schreeuwde als ik Vera aan de andere kant van het draadje had staan. :=

Nou ben ik vanmiddag met Vera gaan rijden en Exel bleef achter in de wei, toen we wegreden was er niets aan de hand, hij heeft geen kick gegeven.

Toen ik 3 uur later terug kwam hoorde ik hem in de verte al schreeuwen, ik dacht eigenlijk dat ie ons gehoord had ofzo. Bij de wei aangekomen was een weidegenoot er ook, hij woont aan de wei, en die vertelde dat Exel behoorlijk aan het schreeuwen was geweest toen wij weg waren. :( Hij heeft hem nog even bezig gehouden met een waterslang, Exel vindt het heerlijk om waternevel over zich heen te krijgen en toen die man bezig was met zijn eigen paard kwam Exel ook even wat verkoeling halen. Maar goed hij schijnt behoorlijk aan het gillen te zijn geweest.

Nou komt mijn probleem/dilemma, ik heb me met Vera opgegeven voor het jubileum van het stamboek. We zullen dan dus heel de dag weg zijn, ik ben bang dat Exel dan de hele buurt op stelten gaat zetten. Ik overweeg nu om Vera thuis te laten en hem mee te nemen, Vera is wel rustig als Exel weg is. :j

Wat denken jullie?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
leoensuzanne

Re: wat is wijsheid?

Bericht door leoensuzanne » wo 23 jun 2010, 20:37

Ik denk dat als dat vaker gebeurt, Exel ook wel het besef krijgt, dat Vera wel terug komt. Ik zou proberen om het gewoon te 'oefenen'. Op den duur zal het toch wel wat minder worden? En als je dan kunt gaan, terwijl er iemand in de buurt is die een oogje in het zeil kan halen, is helemaal ideaal. Blijkt het niet te lukken, kun je altijd Vera nog thuis laten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 23 jun 2010, 20:39

ja ik ga nu vaker Vera alleen meenemen, maar ik wil het de mensen die om de wei heen wonen ook niet aandoen dat er zo'n gillend paard staat heel de dag :n
Ik hoop dat het minder gaat worden, bij Cathy is hij een keer door dubbele draden met volop stroom gegaan, omdat ze met Vera een stukje verderop aan het rijden was :=
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Krista

Bericht door Krista » do 24 jun 2010, 07:19

Kan je ze niet allebei meenemen naar het jubileum? Ik kan me voorstellen dat je je niet fijn voelt als je er 1 gillend achterlaat, met alle risicos ook van dien als het hem te lang duurt..
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 07:21

Krista schreef:Kan je ze niet allebei meenemen naar het jubileum? Ik kan me voorstellen dat je je niet fijn voelt als je er 1 gillend achterlaat, met alle risicos ook van dien als het hem te lang duurt..
nee dat gaat helaas niet, ik ga met Paul mee en die heeft Dora bij zich, dus dan zit de trailer vol

Vera

Bericht door Vera » do 24 jun 2010, 10:10

gewoon heel vaak met vera appart en met hem appart weggaan, zodat hij leert dat ze wel weer terugkomt.
Als hij eenmaal zijn plekje in de kudde goed weet, komt het vast wel goed met hem.
En 7 augustus duurt nog wel even, je hebt nog tijd om te oefenen met hem.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 10:14

ja dat ga ik zeker doen Sandrien, ik neem ze ook regelmatig allebei mee, maar ik ga nu Vera zeer zeker vaker alleen meenemen in de hoop dat voor 7 augustus het kwartje bij hem gaat vallen :D En mocht dat niet lukken, zou het dan een probleem zijn als ik met hem kom? Zouden ze daar bij het stamboek moeilijk over doen?

Nathalie

Bericht door Nathalie » do 24 jun 2010, 11:09

Ik zou het ook gewoon door-oefenen. Cos en Casper waren eerst ook 'hip-joined' maar dat ging steeds beter en Cos hinnikte in het begin niet alleen, die bleef ook gewoon heen en weer rennen....(en nu de shetlanders er ook nog zijn, is het al helemaal geen probleem meer)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 24 jun 2010, 11:26

Vaker doen....
Dan steeds iets langer.

Geloof me mijn zwarte doet ook aan conditie training als ik Sjol mee heb en mijn stalgenoot haar haflinger Rikkie.

Hij leert er ondertussen al steeds beter mee leven.
Is langer rustig, eet af en toe een hapje, rent weer een keer, eet verder.
In het begin deed hij alleen maar rennen.

En hij begroet ons altijd al van verre..
Overigens gilt Sjol ook altijd al als ze van verre haar vrienden hoort aankomen....
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 24 jun 2010, 12:50

Idd, heel vaak gaan doen.
Komt zeker wel goed :j
Gerrit en Akes waren ook zo'n klef stelletje.
Gerrit gilde ook altijd alles bij elkaar, na enig tijd ging dit steeds beter en nu doet hij het helemaal niet meer.
Nu soms nog wel als Cindy word weggehaald,maar dat blijt bij 2 keer roepen en dan is het klaar.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 24 jun 2010, 13:05

Misschien is het ook handig om eerst een ander Exel uit de wei te laten halen en dan jij weg met Vera dat als hij terug komt Vera al weg is het het zo uit te bouwen naar gewoon weg kunnen gaan Imka is ook minder in paniek als ze thuis komt en ze is alleen of ze word alleen achter gelaten...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 24 jun 2010, 15:33

Hij heeft dit altijd gedaan, voordat Cathy kwam ging er altijd maar 1 tegelijk mee en dan schreeuwde hij ook moord en brand. Vaak was hij ook redelijk bezweet van het rennen, ik heb daar eerlijk gezegd nooit aandacht aan geschonken, had hij ook zijn beweging gehad :D Vera riep wel ff als we weggingen en was ook dolblij als ik terugkwam met Exel, maar die ging op een gegeven moment rustig grazen als we uit het zicht waren.
En op zich ben ik er makkelijk in, hij gilt maar, alleen vind ik het voor de buurt niet zo prettig gehoor als er een paard van 's morgens vroeg tot 's avonds laat loopt te gillen (ik heb het nu over 7 augustus).
Maar we hebben inderdaad nog een aantal weken te gaan, dus we gaan er maar eens meer op oefenen.

Plaats reactie