Maar toch gaat Oos er in wonen. Heel binnenkort. Zoals velen wel zullen weten is Oos geblesseerd en is rijden niet meer mogelijk. Na 5 maanden rust heb ik geprobeerd hem weer voorzichtig op te pakken maar zijn been speelt gelijk na 2 weken weer wat op dus hier houdt het voor mij op. Hij is niet kreupel meer en kan nog vele leuke jaren hebben zonder mij op zn rug!
Dus heb ik een andere plek voor hem gezocht. Heel dicht bij huis gevonden gelukkig, waar hij samen met 3 andere ponys komt te lopen bij iemand aan huis. Maar wel 24 uur per dag buiten. Een schuilstal is er niet, wel een hoek waar ze geheel uit de wind onder en tegen bomen/een haag kunnen schuilen.
Nu is dat eigenlijk helemaal niks voor mij moet ik bekennen maar ik ben inmiddels overtuigd door diverse mensen in mijn omgeving dat een fjord dat best kan en daar hard genoeg voor is. Dat geloof ik ook wel. Alleen staat Oos zn hele leventje al snachts op stal. Ik hoop ook dat het goed gaat en dat hij niet smiddags om 4 uur conform zn biologische klok bij het hek gaat staan drammen of nog erger, het eruit loopt, wat hij bij ons al 2 keer heeft gedaan (toen stond hij wel alleen in een wei).
Wie heeft zn paarden zonder stal buiten het hele jaar door, en heeft nog tips voor me, of wil ervaringen delen over de overgang van stalpaard naar buitenpaard?!