winteropfok?
winteropfok?
Fenya is nu bijna 1 jaar oud. Is vanaf dat ze 5 maanden oud was bij ons thuis gekomen. Woont hier samen met 2 volwassen noriker merrie's en 1 jonge 3 jarige fjordenmerrie. Ze loopt de hele dag in de bak en regelmatig op de wei. En 's nachts stond ze op stal in de winter. Nu lopen ze 24/24 buiten en kunnen schuilen in de stal. De wei is niet groot genoeg om veel op te staan. Zo'n 3 uur per dag is max omdat er anders geen gras meer over is. OP dit moment is de wei dicht voor ze omdat hij opnieuw ingezaaid wordt.
Wel lopen ze buiten in de bak en op een stuk bestrating. Nou gaan de fjordjes van mei tot sept naar een grote wei in een groep van max 7 paarden van verschillende leeftijden. Dus lekker veel ruimte om te rennen. In sept komt de 3 jarige weer thuis om verder mee aan het werk te gaan.
Ik dacht er over om Fenya de volgende winter ook op een groot terrein met andere paarden te laten lopen. Maar waar vind ik een opfok waar ze de ruimte heeft, een schuilstal heeft, iedere dag mensen ziet en goed voer/hooi krijgt, en waar ik zo vaak als ik wil mag komen om mijn paardje te poetsen en te verzorgen? Of vraag ik dan teveel?
Wat belangrijk is dat ze lekker buiten kan lopen overdag met leeftijdsgenoten
Wel lopen ze buiten in de bak en op een stuk bestrating. Nou gaan de fjordjes van mei tot sept naar een grote wei in een groep van max 7 paarden van verschillende leeftijden. Dus lekker veel ruimte om te rennen. In sept komt de 3 jarige weer thuis om verder mee aan het werk te gaan.
Ik dacht er over om Fenya de volgende winter ook op een groot terrein met andere paarden te laten lopen. Maar waar vind ik een opfok waar ze de ruimte heeft, een schuilstal heeft, iedere dag mensen ziet en goed voer/hooi krijgt, en waar ik zo vaak als ik wil mag komen om mijn paardje te poetsen en te verzorgen? Of vraag ik dan teveel?
Wat belangrijk is dat ze lekker buiten kan lopen overdag met leeftijdsgenoten
Re: winteropfok?
Ik woon in Ossendrecht. Dat is tussen Antwerpen en Bergen op Zoom in. Ik wil best een uur rijden om mijn paardje op te zoeken dus is Zeeland, Brabant en Zuid-Holland goed te doen. Randje Utrecht gaat ook nog
- kristelhans
Even compleet offtopic maar wat GAAF dat jij Norikers hebt! Toen ik op zoek ging naar een paard heb ik me ook eerst georienteerd op Norikers! Kun je eens een foto plaatsen?
Helemaaaaal niet nieuwsgierig!

Ik heb op google gekeken en marktplaats maar daar staat wel van alles maar is dat goed? Wat zijn de ervaringen? Ik vind het zo moeilijk om mijn meisje ergens weg te brengen maar het is zo leuk voor haar. Zo dubbel
Kristelhans bij picplaza staan foto's met onderwerp: Ciara en Fenya weer eens op de foto. Dan zie je de fjordjes en het bruine en zwarte paard op de achtergrond zijn de norikers. heb je daar voldoende aan? Anders zet ik er wel meer hier neer.
Kristelhans bij picplaza staan foto's met onderwerp: Ciara en Fenya weer eens op de foto. Dan zie je de fjordjes en het bruine en zwarte paard op de achtergrond zijn de norikers. heb je daar voldoende aan? Anders zet ik er wel meer hier neer.
Ik had ook nog voor je gekeken ,maar tis niet zoveel bij jullie he?
hier op de veluwe is het aanbod best veel.
Ja dan moet je er is heen gaan.
Maar is het niet prettiger voor je paardje ,haar dan daar te laten waar ze nu staat?
verhuizen kan niet altijd positief uitvallen,zijn mijn ervaringen inmiddels
hier op de veluwe is het aanbod best veel.
Ja dan moet je er is heen gaan.
Maar is het niet prettiger voor je paardje ,haar dan daar te laten waar ze nu staat?
verhuizen kan niet altijd positief uitvallen,zijn mijn ervaringen inmiddels
Ing vertel eens over je ervaringen. Ben benieuwd naar wat er negatief aan kan zijn. Ik twijfel er wel over maar het lijkt zo leuk als ze nog een winter kan spelen met leeftijdgenootjes. Alhoewel ze het volgens mij prima naar haar zin heeft nu. Moeilijk hoor
De veluwe is trouwens geen probleem. Ik rij wel om haar te bezoeken
De veluwe is trouwens geen probleem. Ik rij wel om haar te bezoeken
Heb je meteen een goede reden om bij Shan en Rosje te komen kijken
.
Je hebt hier inderdaad legio mogelijkheden. Ik ken een goede opfok maar die is alleen voor hengsten daar heb je dus niet zoveel aan. Rondom Utrecht is ook wel het één en ander te vinden
.

Je hebt hier inderdaad legio mogelijkheden. Ik ken een goede opfok maar die is alleen voor hengsten daar heb je dus niet zoveel aan. Rondom Utrecht is ook wel het één en ander te vinden

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ja marijke een bezoekje van de zomer aan Shan en Ros staat op het to-do lijstje van ons. Dus dat gaan we afspreken