kaal van de schuurplekken

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Love_Jordy

kaal van de schuurplekken

Bericht door Love_Jordy » di 16 mar 2010, 17:30

Nou de titel zegt het al...
Jordy is bijna helemaal kaal van de schuurplekken van zijn deken :n
Ook achter zijn oren, onder het kopstuk van zijn halster, schrok ik me een hoedje! er zit geen haar meer op (even heel overdreven)
het halster is heel zacht onderlegt en daar gaat hij onder staan zweten, en vandaar (denk ik) de kale pekken.
Jordy heeft echt een supergevoelige huid! Bij de singel gaat het nu ook stuk (ga morgen eerst een singelbontje kopen voordat ik er weer op ga)dus 2x dgs lekker gesmeerd met uierzalf.
Tussen zijn benen ook kale plekken van de been singels van het deken :n
Hij draagt al een borstbeschermer, Maar hij verhaart nu ook al als een gek, dus wordt hij er nog gevoeliger voor.
voor de kale plekken bij het kopstuk van het halster, heb ik vandaag een katoenen touwhalster voor in de paddock gekocht.' gaat hij denmik minder snel onder zweten dan een echt halster,
Ik heb zijn deken maar afgelaten. Weet me anders geen raad :? behalve dat hij een schoonheidsbehandling krijgt van de uierzalf. :=

weet iemand nog tips?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Wanja

Re: kaal van de schuurplekken

Bericht door Wanja » di 16 mar 2010, 19:04

Lastig zeg!
Wanja heeft ook wel een paar plekjes door de Prednison, maar niet zo erg als jou paardje. Hier helpt Bepanthen zalf heel erg goed, dat smeer ik op de kale plekjes. Verder doe je idd al je best om het te voorkomen, dus zo zacht mogelijke halsters, beschermers etc... Wat ik ook altijd doe en wat ook goed helpt is een beetje anti-klit sprayen op de plekken waar de dekens vaak schuurplekken geven. Dan glijdt de deken er overheen en dat voorkomt schuren. Moet je wel oppassen dat je dit niet op de plek spuit waar het zadel ligt, want dan gaat dat natuurlijk schuiven ;)
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » di 16 mar 2010, 19:15

Wanja schreef:Wat ik ook altijd doe en wat ook goed helpt is een beetje anti-klit sprayen op de plekken waar de dekens vaak schuurplekken geven. Dan glijdt de deken er overheen en dat voorkomt schuren. Moet je wel oppassen dat je dit niet op de plek spuit waar het zadel ligt, want dan gaat dat natuurlijk schuiven ;)
Dank voor de tip!
En idd onder het zadel zitte ze helaas ook (van het sjabrak)
Dus daar kan ik het niet doen, Wel op de plek van het halster misschien!!

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Wanja

Bericht door Wanja » di 16 mar 2010, 19:19

Was je je dekjes met wasverzachter? :)
Wil nog wel eens helpen, worden ze vaak net iets minder ruw van en voor je dekjes kan het niet veel kwaad...
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 16 mar 2010, 20:48

uniek heeft het ook vrij erg van halsters/vliegenmaskers enzo
die staat ook absoluut niet met een halster om
of met een vliegenkap
amigo dekens zijn glad gevoerd dus heeft ze er geen last meer van
van zadeldekken heeft ze het vroeger ook gehad, maar is over gegaan (of ik heb betere dekjes?!)

van de singel zit meestal precies op de plekken waar dat bontje niet zit en zo'n bontje gaat ook weer zweten en daardoor krijgt uniek juist weer kale plekken dus werkt imo dan averechts

bij uniek is het vorig jaar zomer (of het jaar ervoor alweer) ook kaal geworden bij de singel toen hebben we een paar weken niet gereden tot het weg was, want ik ga haar niet open rijden en toen is het niet meer terug gekomen!

heb er dus verder niets aan gedaan
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie