Stallings contract, mag je daar eigen wensen in aangeven?
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Stallings contract, mag je daar eigen wensen in aangeven?
Dakoot verhuist 1 april naar zn nieuwe stekkie, ik zal dan ook het contract tekenen,
ik wil alleen 1 belangrijk detail in het contract hebben:
Dat hij minimaal 4 uur per dag buiten komt in de winter.
zomer zal niet zo'n probleem zijn.
Kan ik dit in het contract op laten nemen of mag is daar geen eisen aan stellen?
ik wil alleen 1 belangrijk detail in het contract hebben:
Dat hij minimaal 4 uur per dag buiten komt in de winter.
zomer zal niet zo'n probleem zijn.
Kan ik dit in het contract op laten nemen of mag is daar geen eisen aan stellen?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
- Cindy+Uniek
Re: Stallings contract, mag je daar eigen wensen in aangeven?
hangt er vanaf hoe professioneel de stalling is...
weet je wat het is, ook al tekenen ze ervoor, als het niet gebeurd kan je er toch niks mee! (en dan wil je er ook waarschijnlijk niks meer mee, want dan is de sfeer er waarschijnlijk niet meer naar)
1 meisje bij mij in beusichem wilde er zeker van zijn dat haar paardje om de dag een kilo voer van me kreeg, dus dat heb ik er bij haar in gezet en voor getekend
weet je wat het is, ook al tekenen ze ervoor, als het niet gebeurd kan je er toch niks mee! (en dan wil je er ook waarschijnlijk niks meer mee, want dan is de sfeer er waarschijnlijk niet meer naar)
1 meisje bij mij in beusichem wilde er zeker van zijn dat haar paardje om de dag een kilo voer van me kreeg, dus dat heb ik er bij haar in gezet en voor getekend

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Contract zou 2zijdig moeten zijn, dus haalbare wensen van beide partijen op papier.
Vaakl is het een eenzijdig iets en dat heb je maar te tekenen, gevolg is dat je alleen maar plichten hebt en geen rechten.
Vaakl is het een eenzijdig iets en dat heb je maar te tekenen, gevolg is dat je alleen maar plichten hebt en geen rechten.
Ik zou het zeker bespreken, als ik me je eerste indruk herrinner denk ik dat je het wel bespreekbaar kunt maken. Het blijft denk ik net wat Viv zegt erg eenzijdig, jij wilt je paard daar stallen en dan zul je hun regels moeten aanvaarden ben ik bang
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
ik zou het iig proberen om het er in te krijgen.
ook al lukt het niet, dan heb jij hun iig heel duidelijk gemaakt dat dat voor jou heel belangrijk is.
vaak komt het er later niet meer van, en als het eenmaal een "probleem" word, is het nog lastiger om het bespreekbaar te maken.
ook al lukt het niet, dan heb jij hun iig heel duidelijk gemaakt dat dat voor jou heel belangrijk is.
vaak komt het er later niet meer van, en als het eenmaal een "probleem" word, is het nog lastiger om het bespreekbaar te maken.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Als het geen standaard beleid van de stalling is om de paarden in de winter lang buiten te zetten, ben ik bang dat je een probleem krijgt. Ik zou eerst vragen waarom de anderen in de winter niet (lang) buiten staan. Is er te weinig land, vindt de pensionhouder het niet belangrijk of willen de andere pensiongasten het niet. Uit ervaring weet ik dat pensionhouders in het voorjaar makkelijk "ja" zeggen tegen nieuwe klanten die willen dat de paarden buiten komen maar in de winter wordt het toch anders. (En heel eerlijk, de grond in Nederland is gewoon op veel plekken te slecht om een grote groep paarden in de winter buiten te houden). Probeer in ieder geval te vermijden dat je een uitzondering bent want dat gaat over het algemeen niet lang goed. Je paard bij een ander stallen betekent altijd water bij de wijn doen. Het is aan jou om te bepalen waar je mee kunt leven.
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Je kan in een overeenkomst alles regelen wat je wil (maar de vraag is of de andere partij ervoor zal willen tekenen) zolang het maar niet in strijd met de wet is.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"