Cap schoonmaken (part II)
Cap schoonmaken (part II)
Ik trok gister mijn cap na máánden weer eens uit de kast en de vocht/schimmellucht was echt niet harden! Verder is ie nog prima dus ik heb weinig zin om een nieuwe cap te gaan kopen, alleen omdat deze stinkt.
Vorig najaar is er een keer een topic geweest over het wassen/schoonmaken van een cap. Er werd daar verteld dat je een cap in de wasmachine kunt wassen in het bijgeleverde zakje. Nu ben ik benieuwd of iemand dat al geprobeerd heeft en of het werkt. Dat zakje ben ik -uiteraard- kwijt dus ik vraag me af of ik de cap bijvoorbeeld ook in een kussensloop oid kan stoppen. Gaat het 'klepje' van de cap niet kapot? En laat de stof niet los?
Vorig najaar is er een keer een topic geweest over het wassen/schoonmaken van een cap. Er werd daar verteld dat je een cap in de wasmachine kunt wassen in het bijgeleverde zakje. Nu ben ik benieuwd of iemand dat al geprobeerd heeft en of het werkt. Dat zakje ben ik -uiteraard- kwijt dus ik vraag me af of ik de cap bijvoorbeeld ook in een kussensloop oid kan stoppen. Gaat het 'klepje' van de cap niet kapot? En laat de stof niet los?
Re: Cap schoonmaken (part II)
zou het niet aan durven om hem in de wasmachine te doen.
IK kook altijd water en dan komt er stoom vanaf he.
Dan hou ik de cap boven de pan en pak er een borsteltje bij [een kleding borstel of iets dergelijks]en de cap af borstelen, door de stoom word de cap weer mooi schoon en zwart.
IK kook altijd water en dan komt er stoom vanaf he.
Dan hou ik de cap boven de pan en pak er een borsteltje bij [een kleding borstel of iets dergelijks]en de cap af borstelen, door de stoom word de cap weer mooi schoon en zwart.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Het probleem is niet dat hij niet mooi zwart is, hij meurt alleen knijterhard
Gaat de geur er ook uit met alleen stoom?

voor een gedeelte wel, maar niet helemaal ben ik bang, och een beetje parfum er over en je ruikt niks meer hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- Love_Jordy
ik heb hetzelde probleem!
ik heb nu tijdelijk de cap van me zusje op,, heb ook gene idee hoe je die stank wegkrijgt!!
Ik blijf dit volgen...
ik heb nu tijdelijk de cap van me zusje op,, heb ook gene idee hoe je die stank wegkrijgt!!
Ik blijf dit volgen...
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Ik volg het ook even haha.
In de wasmachine doen durf ik niet (weet ook niet of dat wel zo goed is voor dat stuk 'pro leather')...
Bij mij is de cap nu een beetje viezig van het zweet en er zit echt zo'n paardengeurtje in, bweik.
In de wasmachine doen durf ik niet (weet ook niet of dat wel zo goed is voor dat stuk 'pro leather')...
Bij mij is de cap nu een beetje viezig van het zweet en er zit echt zo'n paardengeurtje in, bweik.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
gewoon in de wasmaschine met een aantal handoeken, zodat de cap niet door de trommel slaat.
daarna rustig laten drogen, in het zonnetje, niet direct op de verwarming(gaat hij rimpelen)
ik doe dit al jaren met mijn eigen cap(gebruik ik alleen op concour) en deed het ook al toen ik nog groomde voor grote ruiters.
daarna rustig laten drogen, in het zonnetje, niet direct op de verwarming(gaat hij rimpelen)
ik doe dit al jaren met mijn eigen cap(gebruik ik alleen op concour) en deed het ook al toen ik nog groomde voor grote ruiters.
Ik heb het advies van Daphne (dc) afgelopen winter uitgeprobeerd en mijn cap in een hoeslaken gestopt tussen de handdoeken gedaan in de wasmachine en een wol was 40 graden gedraaid. In de douche gehangen om op te drogen en uit te lekken.
Nou mijn cappie was er lekker schoon van geworden en rook ook een tijdje weer heerlijk. (nu heb ik hem al weer zo vaak gebruikt dat ie lichtelijk zijn frisse geur aan het verliezen is).
Nou mijn cappie was er lekker schoon van geworden en rook ook een tijdje weer heerlijk. (nu heb ik hem al weer zo vaak gebruikt dat ie lichtelijk zijn frisse geur aan het verliezen is).

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ok, dan ga ik dat ook proberen! Als het werkt ben ik gelukkig en anders kan altijd nog een nieuwe kopen 

wasmachine durf ik en mijn moeder trouwens ook niet aan. Zou er niks met de beschermlaag gebeuren dat hij niet veilig meer is??
Ik heb de losse rand laatst helemaal schoon gemaakt gewoon met een nat doekje en een sponsje en dan een doek erin, zodat het vocht daar in trok. Maarja er zit nu alweer een vieze zweetrand in helaas houd je dat al snel.
Ik heb de losse rand laatst helemaal schoon gemaakt gewoon met een nat doekje en een sponsje en dan een doek erin, zodat het vocht daar in trok. Maarja er zit nu alweer een vieze zweetrand in helaas houd je dat al snel.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
ik heb hem vorig jaar gewoon in een volle trommel donkere was gedaan, en schoon was ie weer. Kan best!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik heb nog zo'n ouderwetse en die rook ook niet al te fris meer.
N.a.v. dat vorige topic heb ik hem ook in de wasmachine gedaan.
Hij is mooi schoon geworden alleen het strikje op de achterkant is eraf gegaan.
N.a.v. dat vorige topic heb ik hem ook in de wasmachine gedaan.
Hij is mooi schoon geworden alleen het strikje op de achterkant is eraf gegaan.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Volgens mij is er een speciaal anti stink cap middeltje te koop. Dat maakt hem niet schoon, maar schijnt de geur te killen.
Ik ga even zoeken hoe het ook alweer heet
CAVALOR SMELLMINATOR heet het.
Reinigt en desinfecteert. Heb het zelf nooit gebruikt maar wist wel dat het bestond.
Ik ga even zoeken hoe het ook alweer heet
CAVALOR SMELLMINATOR heet het.
Reinigt en desinfecteert. Heb het zelf nooit gebruikt maar wist wel dat het bestond.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
in de wasmachine. ik had er spijkerbroeken bij in gedaan. gaat prima. weer fris cappie op je koppie. Zo'n stink ding vindt ik niet wat.
ik heb een harry's horse cap.
ik heb een harry's horse cap.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
-
Wij hebben in onze zadelkamer speciale rijhelmhouders hangen. Daar hang je je cap na het rijden weer gewoon op. Het is eigenlijk een heel simpel iets. En ik zou hem eventueel een tijdje buiten leggen om te 'luchten' als je hem niet zou durven wassen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik ga het in de wasmachine proberen. Hij is al een paar jaar oud, niet de mooiste meer maar nog wel functioneel. Ik ga dus gewoon een poging wagen. Zal wel dit weekend worden, dan plaats ik wel een verslagje hier 

- rocky&moby
wasmachine mag ik er niet meer voor gebruiken, 1 cap is er helaas door overleden hihi.
Nu doe ik ze met de stoomreiniger en dan lekker laten luchten erna, gaat ook prima.
Nu doe ik ze met de stoomreiniger en dan lekker laten luchten erna, gaat ook prima.
Wasmachine zou ik niet aanraden, omdat de cap dan toch tegen de trommel geknald wordt en daardoor kunnen haarscheurtjes ontstaan waardoor de cap niet meer veilig is 
Ik stop mijn cap gewoon in een sopje (evt met een lekker ruikende wasverzachter erna) en laat 'm dan in de zon drogen of in de winter voor de kachel.

Ik stop mijn cap gewoon in een sopje (evt met een lekker ruikende wasverzachter erna) en laat 'm dan in de zon drogen of in de winter voor de kachel.
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012
hoe doen jullie dat met leren (men)handschoenen?
die stinken ook zo,bleh!
hoe krijg je die weer op een soepele manier droog?
die stinken ook zo,bleh!
hoe krijg je die weer op een soepele manier droog?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present